Käyttäjän husku550xp kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 221 - 230 (kaikkiaan 423)
  • husku550xp

Mikähän teidän mielestänne on hyvää 2t-öljyä. Pitääkö olla täyssynteettistä vai käykö ihan tavallinen. Tuo täyssynteetttinen on tosi kallista noin 20e litra.

husku550xp

Kylläpä loppui sahojen oikuttelu kun rupesin käyttämään jonseredin low smoke öljyä. Tuo polaric öljy on kyllä käsittämätön karstottamaan ja bensa kiehuu todella herkästi.

husku550xp

Itsekkin ihmettelen mitä tuota 200stiiliä niin ylistetään 201 on paljon ärhäkämmän tuntoinen saha. Tosin en ole kuin kerran kokeillut 200 tiiliä. Uskomattoman paska saha lähteen käyntiin tai sitten oli jotain vikaa.

husku550xp

Onkos jätkällä tai artolla ollut käytössä nuita strandin teriä koskaan? Jos on niin oletteko viilanneet 6,3 vai 5,5mm viilalla? Niin ja oletteko viilanneet sitä toista hammasta ja jos olette niin kummalla viilalla?

husku550xp

Nyt alkoi uudenlainen ongelma tuon helteen kanssa. Mistä johtuu että tuo bensa rupeaa välittömästi kiehumaan ja sahat ei sen jälkeen pelaa ollenkaan?

husku550xp

Löysin netistä tuommoisen 345 käytetyn niin päätin kunnostaa moottorinpuolelta sen. Nyt sahailee kunnon sahalla pitkän aikaa. Täytyypä ruveta huomen aamuna heti ensitöikseen säätämään vai tohtiiko sitä heti säätää kun uudet sisuskalut koneessa?

husku550xp

Mitä mieltä jätkä ja arto ja muidenkin mielipide kiinnostaa. Paljonkohan saha saa kiertää? Käytin 345fx:än huollossa niin huoltomies mainitsi että meinaanko tahallaan sahan särkiä kun kiersi melkein 16000. Sanoi että maksimi on 13000 kiekkaa. Nyt tympäisee vähän sahailla kun menivät säätämään. Tuntuu liika nuhaselta ja bensaa palaa.

husku550xp

Eikös tuo 480 stiili ole pitkällä akseliputkella? Jotenkin on niin rimpulan näköinen saha.

husku550xp

Laitanpas listan sahoista millä itse olen sahannut.

1. 555fx (ylivoimaisesti paras tehopaino suhde.)

2. 345fx (pieni ruokaisin, näppärin käsitellä ja säädettynä todella kierrosherkkä)

3. 343f  (samakuin edellisessä sahassa)

4. 545autotune (huimaparannus edeltäjäänsä)

5. 252rx (Tehoa löytyy mutta janoinen)

6. 245rx (Kierrosherkin saha millä olen ikinä sahannut mutta kohtuu janoinen)

7. 545fx (Paljon lastentauteja eikä ole kovinkaan kierrosherkkä. Toimiessaan kelposaha)

8. fs460 ( Huomattavasti kömpelömpi kuin huskit. Vastaa Käsiteltävyydeltään tuota 252rx:ää)

9. Dolmar 4510-x ( Jos saisi lyhytputkisena ja metsäkulmalla niin kilpailisi tuon 345:sen kanssa. HUOM putki niin pitkä ettei sovellu mitenkään metsä käyttöön.)

355fx:tä ei ole kokemuksia  mutta ilmeisesti hyvin samanlainen kuin 555fx

husku550xp

Ei voi koska tyhmänä yrittäjänä itse menen. Työntekijöitä en pakota lähtemään. Samahomma itselläkin että talvella lomaa kun lumi katkaisee työt. Kesällä tehdään niin paljonkuin keretään jopa liikaakin. Joskus sitä miettii että pitäisikö sitä ruveta palkolliseksi mhy metsuriksi mutta jokin tuossa yritystoiminnassa kiehtoo enempi.

Esillä 10 vastausta, 221 - 230 (kaikkiaan 423)