Käyttäjän husku550xp kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 201 - 210 (kaikkiaan 423)
  • husku550xp

Suositteln että käyt jossain liikkessä sovittamassa tuota huskia vailjaiden kanssa ettei ole liika raskas saha sinulle. Painoahan tuossa ei silti paljoa enempää ole mutta moni on täällä valittanut että on liika raskas. Itse en huomaa juurikaan eroa autotuneen. Tuota autotuneakin uskallan suositella mutta jos tärkeä kriteeti on saada tehoa lisää ja etenkin vääntöä niin silloin tuo 555 on ehdoton ykkönen.

husku550xp

555 ei ole varsinaista tyyppivikaa ollut missään välissä. Kytkimet oli edellisessä mallissa ongelmana kuulemma. Itsellä ei ole mennyt yhtäkään. Voin taata että lujempaa sahaa et saa mistään et vanhoista etkä uusista. Tuon jos ostat niin stilhiin ei ole paluuta

husku550xp

Heitetäänpä toisenlainen kysymys. Kuinka loppuun viilaatte raivaussahan terän? Olen nähnyt että jotku heittävät terän menemään kun hampaissa on vielä puolet viilaus varaa jäljellä.

husku550xp

Et tule pettymään jos pieni painon lisäys ei haittaa. Tehoahan tuossa on aivan erinlailla mitä pienemmissä malleissa. Itsellä ollut 3 vuotta ja eipä siinä ole ollut muuta kuin käynnistysnarun vaihto ja kalvot meni vaihtoon talven seisomisen takia. Tietysti jokunen tulppa tullut vaihdettua mutta on sillä tullut raivattuakin.

husku550xp

Kyllä niitä  raivuu hommia tulee vielä 30 senttisessä hangessa tehtyä jos ei muuta hommaa ole.

husku550xp

Sitä minäkin jätkä ihmettelin. Tulin sitten siihen tulokseen että jälleen kerran täällä puhutaan vaan paskaa ja hädin tuskin ollaan talvella sahaan koskettukaan.

husku550xp

Kysyin varsikseen yhdistykseltä tuosta kanto hommasta. Tuumasivat että ihan sama kunhan työt tulee tehtyä ja tiheys kohdillaan. Itse en edes ota työmaata jos on jotain kantovaatimuksia paitsi tuntihommina

husku550xp

Tuo dolmar on kyllä tosiaan ärhäkkä saha, jos vain saisi lyhyemmällä putkella niin varmasti tulisi yksi tuollainen. Pesee huskin ja stiilin helposti omassa luokassaan. Tuohon kanto hommaan otan sen verta kantaa että itse teen sen mittasta kun sattuu tulemaan. Yleensä noin 20-30cm. En näe mitään järkeä tehdä lyhyttä kantoa ja jostain tutkimuksesta luin että pitkä kanto olisi parempi tuon vesomisen takia ja nyt siis puhutaan taimikonhoidosta…

husku550xp

Tuo 200mm terän käyttö kysyy taitoa. Myönnän kyllä että jos on paljon sen kokoista että justiin isommalla menee poikki niin on nopeampi menemään.  Tosin vaatii sahalta kyllä tehoakin että jaksaa työntää puuntyven eteenpäin, jotta puu kaatuu taaksepäin ja sitähän ei ole muissa kuin 555:sessa

husku550xp

Voipi olla näin mutta takaan että jos menen tuosta löysäämään nuita suuttimia niin ei kestä kuin maks 1h30min tankki.

Esillä 10 vastausta, 201 - 210 (kaikkiaan 423)