Käyttäjän husku550xp kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 191 - 200 (kaikkiaan 423)
  • husku550xp

Luin itsekkin sen koneviestin jutun. Jäi semmoinen käsitys että normisahat oli vakio säädöissään. https://www.koneviesti.fi/artikkelit/artikkeli-1.282719

husku550xp

Tämäpä se ongelma onkin kun suuret yritykset polkevat hintoja kun heillä on näitä ulkomaalaisia tekijöitä töissä. Tämä koskee melkeen joka alaa. Heille ei tarvitse maksaa kuin puolet siitä mitä suomlainen tes vaatii ja siltikin esim. ukrainalaiselle isoraha. Työnjälki sitten yleensä kärsii kun halvallla tehdään. Jokunen vuosi takaperin tuossa raivasi pari virolaista sähkölinjaa. Kävin sitten katsomassa jälkeä mitä olivat saaneet aikaan. Työnjälki oli suoraan sanottuna järkyttävä. Sinne tännä oli jäänyt noin 2m pitkiä risuryppäitä. En ymmärrä miten sähköyhtiö on hyväksynyt työnjäljen.

husku550xp

Meilläkin oli karjaa ja peltoa. Kaikki myytin pois tuossa 2010 tienoilla. Syy oli että maailman surkeinta hommaa, ei yksinkertaisesti kannattanut. Se siitä hyvästä hommasta jos joku niin luulee. Ne ketkä haukkuu viljelijöitä niin voivat ruveta itse viljelijäksi jos kerta luulevat että sillä tienaa.

husku550xp

345fx  2h30min. Kulutukseen vaikuttaa kaasun määrä hirveästi ja raivuu vauhti. Jos kaasu pohjassa päästää niin varmasti menee tuntiin

husku550xp

Autotunessa tankki kestää 1h45min ja saman kestää 555fx. Ei taida olla testi sahat aivan säädöissään.

husku550xp

Ei voi sanoa muuta kuin että on sairasta eläinrääkkäystä tuommoinen on.

husku550xp

Minä maksan verottajalle kymmeniätuhansia joka vuosi  ja sen lisäksi maksan vielä mätkyjä tuhansia euroja joka vuosi. Nuiden päälle  maksan vielä hirveät eläke maksut ja työmiesten sivukulut. Itsekkin sain palkollisena tuhansia palautuksia enkä maksanut kuin pienen osan veroja siitä mitä nykyään. Tämä maa todellakin on kommarien luvattu maa…

husku550xp

En tuossa polaricissa huomannut muuta vikaa kuin että rupeaa kiehumaan helteellä.

husku550xp

Niinhän se on tessin mukainen korvaus mutta itse en tehnyt tessin mukaisella palkalla. Siksi ihmettelenkin miksi suurin osa metsureista vaatii tessin palkkaehtoja. Itse en rupeasi tuolla pienellä 26,1% korvauksella tekemään. Enkä ylipäätään muutenkaan millään tessin sopimuksilla. Onse kumma kun suomalaiset eivät osaa itse neuvotella palkkaa. Tarvitaan joku ulkopuolinen siihenkin hommaan.

husku550xp

Tänään tuli mitattua poistumaa helpoimmasta kohdasta tiheys 49000kpl/ha paksuus 2,5cm. Olisin mitannut pahemmastakin paikasta mutta oli suorastaan mahdotonta kun koivuja ja ynnä muuta pajua kaadettuna niiin paljon että eihän sieltä nähnyt mitenkään kantoja. Epäilisin että olisi mennyt likemmäs 90000 kappaletta. En ole koskaan raivannut nuin hirveää paikkaa. Sitten tuohon palkka hommaan sen verran että sahakorvausta voidaan maksaa 40%.

Esillä 10 vastausta, 191 - 200 (kaikkiaan 423)