Käyttäjän husku550xp kirjoittamat vastaukset
-
Luitteko tuon makitan testin joka ol ilmestynyt. Oli päihittänyt 560xp:een leikkuu tehoissa. Voi ollla huskin miehille kova paikka. Nuo dolmarin sahat on kyllä ärhäkämpiä sahoja mitä tiedän. Itse ostin sen raivuu sahan ja lyhensin putkea. Ei puhettakaan että autotune pärjäisi. Lähellä 252 tehoa mutta keveämpi kuin 345. Sitten omistan sen 80cc moottorisahan jossa kyllä vääntöä piisaa.
husku550xp 14.9.2018, 20:31Tuo maxi hammastus kiinnostaa itseäkin. Terän myyjä käski kokeilla lattaviilaa. Ei tiennyt itsekään kuinka se viilataan. Muistelisin että joskus kokeiltiin pyöröviilalla niin ei meinannut tehdä minkäänlaista kourua. Oli jotenkin kovan tuntoista materiaalia. Odotellaan arton mielipidettä tähän maxi hammastukseen. Kukahan tämä arska on?
husku550xp 3.9.2018, 17:46Ei mitään vikaa näissä nykyisissä. Tänäänkin kovaa sahuuta 8 tuntia energiapuu hommissa. En voisi parempaa sahaa kuvitella nuihin hommiin.
husku550xp 2.9.2018, 07:20Omistan jo x-treem valjaat ja itse tykkään enempi pikku terästä näissä pienemmissä sahoissa. Itse ainakin olen ollut tyytyväinen tuohon autotunen sähkösäätöön.
husku550xp 1.9.2018, 16:51Kävin vaihtamassa sen 260 stiilin. Kauan pähkäilin kumman laitan 410 vai 460. Päädyin lopulta 460:iin. Ensitestit kävin ottamassa tuntui ihan kohtuu hyvältä sahalta. Onko näissä sama homma kuin huskeissa että vaatiin sen 20-50 tankkia että rupeaa oleen parhaimmillaan? Maanantaina otetaanki käyttöön tosissaan ja kellotetaan tankin kestävyyttä.
husku550xp 1.9.2018, 16:45Itse olen viilannut 4 millisellä. Täytyypä kokeilla tuota 4,5millistä viilaa. Minulle on aina uusi tieto terve tullutta. En vedä siitä herneitä nenään jos olen itse aikasemmin tehnyt väärin vaan olen kiitollinen siitä että tieto jaetaan muillekkin helpottaakseen tätä ruumillista työtä.
husku550xp 1.9.2018, 08:44En ole koskaan ollut merkkiuskollinen. Käytän vain semmoisia mitkä tuntuvat parhailta itsestä. Jossain välissä ostan tuommoisen 261:sen kokeille kunhan tuosta 550 aika jättää. Raivaussahoina on huskilla suuri etu tällähetkellä mutta odotellaanpa stilhin seuraavia malleja. Nimittäin stilhi on näyttänyt menevän edelle kehityksessä kun katsoo nuita uusia valjaita ja moottorisahoja. Esim. 261 pieksee lapulla tuon 550xp:een ja 462cm hakkaa ylivoimaisesti 572:sen. 201:selle ei löydy edes haastajaa. Innolla odottelen tulevaisuutta ja huskun miesten reaktioita siihen että miten näin voi edes käydä.
husku550xp 31.8.2018, 17:56yleensähän näissä hakkuu hommissa kannu ja reppu pysyy melko lähellä ja sillon en näe tarvetta kuljettaa bensapulloa mukana. Pienjännitejohdoilta kun hakataan puustoa niin silloin siitä on hyötyä.
husku550xp 31.8.2018, 16:58Se on siinä 30-50min mitä kestää. Itse kulettanut välillä pientä bensa pulloa taskussa niin johan kestää tankki. Öljy säliö kestää sahata 2 tankillista.
husku550xp 31.8.2018, 16:55Itsellä säädöt muistaakseni H 1h10min ja L 1h. Tuohon terä asiaan otan kantaa myöskin. Strand on omasta mielestä ollut paras koska siinä pysyy haritus parhaiten. EIA merkkisiä olen myös käyttänyt paljon koska ovat ohuimpia 1,5mm. Scarlett olisi muuten kelpo terä mutta välillä tulee niitä kova hampaisia joihin ei normaali viila pysty.