Käyttäjän husku550xp kirjoittamat vastaukset
-
Muistelisin että meni noin 100litraa bensaa autotunessa ennekuin rupesi tuo kulutus tippumaan. Itsellä on käynyt näitä uusia raivaajia välillä kokeilleen hommia. Syy miksi lopettavat on urakkapalkkaus. Yksin kertaisesti ne hinnat on tänään semmoiset että niissä oikeat ammattilaiset vain pärjäävät. 0,4ha on ollu näillä tulokkailla keskiverto tuotos päivälle.
husku550xp 22.10.2018, 09:31Kytkin räjähti palasiksi autotunessa 3kuukauden jälkeen. 460 Stihl tuntuu ottavan kiekat räväkämmin, huski ehkä hiukan vääntävämpi. Jos nuista pitää valita niin stihl lähtis mukaan. Stihlissä ei ole ollut mitään vikaa tällä hetkellä. 555fx on aivan toista maata kuin nämä pienemmät sahat. Siinä ei ole oikeastaan ollut mitään. 555 on ammattisaha ja 545 puoliammattisaha, siinä kait suurin syy miksi 555 kestää paremmin. Näin ainakin husin myyjä minulle sanoi.
husku550xp 22.10.2018, 09:31Kytkin räjähti palasiksi autotunessa 3kuukauden jälkeen. 460 Stihl tuntuu ottavan kiekat räväkämmin, huski ehkä hiukan vääntävämpi. Jos nuista pitää valita niin stihl lähtis mukaan. Stihlissä ei ole ollut mitään vikaa tällä hetkellä. 555fx on aivan toista maata kuin nämä pienemmät sahat. Siinä ei ole oikeastaan ollut mitään. 555 on ammattisaha ja 545 puoliammattisaha siinä kait suurin syy miksi 555 kestää paremmin. Näin ainakin husin myyjä minulle sanoi.
husku550xp 7.10.2018, 09:11Muuten en ota poliittista kantaa muutakuin että pääasia ettei sdp vihreät ja vasemmisto pääse hallitukseen. Nämä kehityksen jarrut pitäisi kieltää laissa. Nämä kommarit on aina käsi ojossa elelemässä muiden rahoilla ja mitään ratkaisevaa esitystä ei ole pystytty esittämään pikeminkin pahentavia asiota ja ”duunarin” on turha märistä yrittäjistä. Suomi on kutakuinkin vapaa maa niin perustaa sen yrityksen ja rupiaa yrittäjäksi jos kerta heillä on niin paljon paremmat edut. Itse yrittäjänä en ketään pakota olemaan töissä. Saa lähtiä tai vaihtaa työpaikka jos siltä tuntuu. Mutta arvostus tulee ahkeraa työntekijää kohtaan mutta mitään kunniaa en anna näille liiton velliperseille jotka vain kännykkää räplää työajat.
husku550xp 23.9.2018, 17:01Sepäs se onkin kun en ole kokeillut kuin tankin verran tuota. Itse tykkäsin strandista enempi. Täytyy kokeilla tuota sinun mainitsemaa viilaus tyyliä
husku550xp 23.9.2018, 16:58Miten se verenkiertoon vaikuttaa jos ei täristä yhtään sen enempää kuin ennen? Kannattimen säätö riitti hyvin ja on tilhimäinen rautalevy ja kuten sanoin ammattilainen hitsasi putken kieroutta ei juuri silmällä havaitse. Tähän laitoin myös sarvet huskista minusta mukavamat kuin alkuperäiset. Ottaako tolloa noin aivoon kun ei välttämättä se omamielipide olekkaan se oikea. Minulle on aivan sama jos 50euron saha särkyy jonku hitsaus testin takia. Ainoa minkä halusin tietää että onko tuosta mahdollista saada lyhytputkista ja näköjään on. Seuraava lyhennys operaatio tehdään ihan koneistajalla uuteen sahaan jos tämä testi malli nyt tuntuu toimivan hyvin.
husku550xp 23.9.2018, 11:41Itse huomasin että tuo maxi imaisee puuhun nopeammin mutta normaali taas leikkaa pehmeämmin ja huom tämä ero uusilla terillä.
husku550xp 23.9.2018, 11:38Perustele mikä siinä on pilalla jos suorituu samalla tavalla työstä kuin ennenkin paitsi paremmin. Reilu 5ha on tullut sillä raivattua muuten olisi enempikin mutta meni puola rikki. Aikaa näyttää miten pilalla se on herran mielestä. EDIT
husku550xp 23.9.2018, 09:27Kuten sanoin että jos hyvän haluaa niin käyttää koneistajalla. Aavistuksen jäi viipottamaan hitsaus kohdasta mutta ei sahatessa ainakaan huomaa mitään eroa. Sitä paitsi kun otat sen akseliputken käteen ja pyörittelet niin se näyttää viipottavan uutenakin. On nimittäin niin pitkä että taipuu ja onhan siellä akseliputkessa puslat jotka pitävät pahimmat vispaamiset kurissa. Itse olen enempi nyt huolissaan siitä että kestääkö hitsauskohdasta ja että särkeekö tuo pieni viipotus mitään esim. kytkintä. Tuolla kytkimen lähellä on se hitsaus kohta noin 10cm päässä.
husku550xp 23.9.2018, 08:38Tuttu on amattitaitoinen Tig-hitsaaja. Otettiin putkesta pois muistaakseni 17cm ja tigillä takaisin yhteen. Nyt on suurinpirtein samanmittainen kuin 545fx huski. Saapa nähdä kestääkö mutta jos hyvän haluaa niin vie jollekkin koneistajalle ja käskee sorvata. Auton osista ainakin saa alvin jos saksasta tilaa. Itsekkin pidän hyvänä asiana että muut merkit tuovat kilpailua näille kahdelle merkille tai siis kolmelle jos jonsered lasketaan. Echolta odottelen innolla millon rupeavat panostamaan raivuusahoihin. Echolla on paljon kevyitä moottorisahoja ja muutenkin japanilaisilta on saanut laadukkaita tuotteita.