Käyttäjän husku550xp kirjoittamat vastaukset
-
Niin arvasinhan minä että tuosta palkkasta lähtee kova väittely käyntiin. Kyllähän minä maksaisin mielellään enempi nuista hakkuista jos yhdistyskin maksaisi minulle. Itse en saa kuin 15e/m3 niin periaattessa tuo 8e/m3 on yli suurta palkaa. Puunhinta on tällä hetkellä se että yli tuota 15e ei rupea kukaan maksamaan. Eihän siitä puun hinnasta jäisi mitään käteen metsän omistajallekkaan. Lasketaanpas vähän. Yhdistyksellä on Arto töissä joka saa jättipalkaa 15e/m3. Tämän suuruisen palkan maksamiseen yhdistyksen on veloitettava 30e/m3. Koivukuidun tämän hetkinen hinta on noin 31e/m3. Näin ollen puulle jäisi vielä 1 euro plussaa jolla pitäisi vielä pystyä puu kuskaamaan tien varteen ja ynnämuut paperityöt. Hyvää hommaa eikö?
husku550xp 19.3.2019, 08:24Minä olen maksanut noin 8e kiinnolta hakkuutöistä työntekijöille ja firman sahoilla päästävät. Palstat ovat olleet semmoisia riukuuntuneita koivikkoja. Keskiarvoski jäi tekijöillä semmoset 5-6kiintoa että ei se tuo hakkuutyö mitään herkkua ole. Mitä tuohon 200e päiväpalkkaan tarvii niin siihen pitäisi raivata vaikeaa taimikkoa hehtaarin keskiarvolla. Jos nyt puhutaan palkkametsureista eikä yrittäjämetsureista.
husku550xp 17.3.2019, 12:17Otetaan nyt esimerrkinä tuo 261 stiilii jonka saa välillä noin 600eurolla ja jokin isäntälinjansaha maksaa sen 300-400e. En kyllä näe mitään järkeä säästää nuin pientä erotusta. Vaikkei olisikaan paljoa sahalla käyttöä niin tuo ammattisaha menee järkikäytöllä lopun elämän ja on huomattavasti miellyttävämpi käyttää. Samaa ei voi sanoa nuista halvemmista. Näitä alle 200e vehkeitä en edes sahaksi luettele.
husku550xp 17.3.2019, 08:40https://www.youtube.com/watch?v=pWIUpCOZ66E
Kyllähän tuo huski kuulostaa ärhäkämmältä mutta niin se vain stilhi vei voiton vaikka huskin piti olla tehokkain tuosta luokasta. Kannattaa ottaa vielä huomioon Stilhin huomattavasti halvempi hinta.
husku550xp 11.3.2019, 14:47No uudet huskut ovatkin jäämässä kehityksessä jälkeen kun vertaa stilhiin. Sahaan ei ole mitään järkeä tuoda lisää painoa
husku550xp 11.3.2019, 13:03Itse ainakin näin pitkäraajaisena tykkään enempi näistä joissa on kahvat pitemmällä
husku550xp 11.3.2019, 12:40Aika näyttää. Nythän on stilhiltä ruisku tullut. Minua ei haittaa jos on vikaherkempi jos vain saavat tehopainosuhdetta paremmaksi.
husku550xp 11.3.2019, 12:26Eihän siinä muuta vikaa ollut kuin ergonomia päin persettä joten tuskin tuo 246 olisi ollut sen kummempi.
husku550xp 11.3.2019, 11:44Käsisäädöt on historiaa ja niin myös tunet ja ronikit ja hyvä näin. Ruisku tekniikka tekee tuloaan joka pieksee kummankin menetelmän mennen tullen.
husku550xp 11.3.2019, 11:40Se dolmar on hintalaadultaan hyvä saha. Lumella toimi paremmin mitä 201, dolmarissa ei ollut mitään ongelmaa. Ainoa miinus että kahvat liian lähellä toisiaan ja ketjusieppo on muovia. Täytyy muistaa että tämä ei ole ammattisaha joten ei voi verrata ammattisahaan. Itsellä ainakin tuli 550 ikävä kun käsittelin tuot 242:sta että se siitä legendasta.