Käyttäjän Horjumaton kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 151 - 160 (kaikkiaan 425)
  • Horjumaton

    *** Lähdehän aikoinaan kritisoi metsäpolitiikkaa , jossa lähes ainoaksi keinoksi uudistamisessa hyväksyttiin avohakkuu ja viljely. Se oli tehometsätalouden kulta-aikaa neuvonnassa. Tiukkoine lakitulkintoineen se saattoi viedä isännän käräjille toimista,joita nyt samainen lainvartija itse esittelee uutena tapana hoitaa metsiä.

    Kyllä minusta on hyvä,että jokainen saa toimia haluamallaan tavalla omien metsiensä kanssa. Turha siihen on naapurien puuttua. Oikeastaan arvostelu on lapsellista,kohdistui se sitten mihin menetelmään tahansa. Nauttikoon jokainen metsistään haluamallaan tavalla ja omilla arvoillaan !

    Horjumaton

    *** Kyllähän totuus on se,että tälläistä toimintaa ei muuten harrastettaisi,ellei tiedettäisi millainen ihmisluonne on. Asenteitahan siinä aina pyritään muokkaamaan tarjoajalle mieleiseen suuntaan. Kuka ne tarjoamiset loppupeleissä maksaa,onkin toinen juttu.

    Horjumaton

    *** Eihän maailma nyt sentään niin hullu ole,että puitten kauppaamiseen tarvitsee mikään jättiläinen olla. Kyllä jokainen voi omiaan myydä aina. Ja vaikka kerää kimpankin. Erikoispuissa varsin toimiva systeemi. Esim. mäntytyvet. Turha se on liian montaa välikättä aina ruokkia.

    Horjumaton

    Puun takaa ; Mitä muuten ihan oikeasti pankkilaina maksaisi auton ostoon?
    Onko kukaan sellaista ottanut?

    *** Sitähän voi kulutusluottojen kohdalta pankkien tarjouksista katsella.Mutta 5,5- 7,0 % lienee vuosikoron osalta lähellä totuutta.

    Horjumaton

    raivooja ; Toivottavasti et taas ala vääntämään jostain maailman yksinkertaisemmasta asiasta rautalankamallia.

    *** Älä pelkää. Sulle sun pinttymiä ei väännä kukaan muuksi rautakangillakaan. Sä oisit kyllä ihan ihanne asiakas !

    Horjumaton

    Puun takaa ; Vain parhaimmat vaihtoautot jäävät myytäväksi uusia autoja myyviin merkkiliikkeisiin.
    Halvemmat myydään könttäkaupalla Kamux:lle ja pienemmille jobbareille myytäväksi muualle Suomeen.

    *** Tämä liiketoiminta edyllyttää juuri sen, että kauppa saa uudesta täyden katteen,joka aina vaihtokaupassa toteutuu. Asiakas on tyytyväinen kun saa muka hyvän hyvityksen,vaikka itse entisen myymällä ja uuden ns. käteisellä ostaessa tienaisi helposti tuhansia. Tänä päivänä jokaisen on helppo olla autokauppias ja myydä biilinsä netissä. Ilmaahan noissa nettiautonkin pyynneissä on liikkeillä järjestään vähintään 1500-2500 €. Yksityisillä vaihteluväli on suurempaa. Joku myy valmiiksi tiukalla hinnalla ,toinen laittaa vielä liikkeitten pyynteihin lisää löylyä.

    Kyllä nyt jokaisen metsänomistan luulisi tarjouskaupan osaavan. Ja juuri niin,että ostaja tarjoaa. Onhan sitä meille opetettu ainoana tapana käydä kauppaa 😉

    Horjumaton

    Raivooja ; Onko horjumattomalla jotain oikeaa tietoa autoliikkeestä, että käteisellä saa halvemmalla?

    *** Eiköhän sitä tietoa ole jokaisella,joka joskus autokauppoja tekee. Käteisellä ostaminen sinänsä tarkoittaa ettet tarjoa vaihtoautoa osamaksuna.

    Nytkö se raivooja niihin ilmaisiin lounaisiin on alkanut uskoa ? Tai sitten sä et tajua koko asiaa. Autoissa on se tietty hinta,jolla niitä kaupasta myydään. Se onko asiakkaan raha omaa vai lainattua on autokauppiaalle yhdentekevää. Samalla hintaa sen auton saa. Lainassa sä maksat kuluja ja korkoja. Pääoma eli se auto lahoaa ihan samaa tahtia kummassakin. Esimerkkiisi sä tarvitsen vielä sen toiset 20 000 € joko omaa tai lainattua rahaa jonka sijoitat. Ja arvaa vaan kummalla tavalla on taloudellisesti järkevämpää. Otapa nyt sormi suusta ja järkeile ihan vaikka sormeilemalla pikku hyppysiäsi.

    Luulenpa että harhailet nyt jossain syvällä.

    Horjumaton

    Raivooja ; Joku ne uudet autot ostaa, se kokonaan toinen asia kinata kannattaako ostaa uusi vai käytetty. Jos haaveilisin uudesta niin minä ainakin pitäisin rahat tilillä ja ottaisin sen 0,3% korolla lainan. Sitten palkasta lyhentää sitä mielummin kuin säästää palkasta.

    *** Mitä se ekonomi nyt meinaa ?! Eihän tuossa ole kuin ajoituksen ero,milloin sen summan kasaat. Paitsi tietysti sitten osamaksulla maksat korkoa ja muita kuluja,etkä saa alennuksia. Eli taloudellisesti otat rankasti takkiin. Mutta eihän tämä kulutusyhteiskunta pyörisikään,jos porukat osaisi laskinta käyttää 🙂

    Horjumaton

    Raivooja ; Nii saako tingittyä hintaa alemmas käteisellä en tiedä mutta huomattavan kannattavaa jos ajattelee, että pitää saman verran rahaa vaikka metsätilillä 5,5% korolla.

    *** Laskelmasi yllättävät aina. Kun maksat autosi samalla kun poistut liikkeestä,hinta tippuu 10-15%. Riippuu hieman automerkistä. Sellaisesta 20 000 € pulkasta alennus on yleensä 15%.
    Notta suosittelen uuden auton ostossa käteiskauppaa. Ei tarvitse sen jälkeen muistella. Se on jotenkin syvältä,että kun saat sen autosi osamaksulla viimein itsellesi lunastettua,onkin sen arvo lähes paalausta vaille valmis.

    Horjumaton

    *** Kyllähän varmaan laskinta käyttämällä loppupeleissä se linjojen kaapelointi maahan olisi halvin ratkaisu. Myrskytuhot jäisi unholaan,henkilöstöä voitaisiin vähentää rajusti eli ne kulut vähenisi dramaattisesti. Lisäksi säästyisi merkittävästi pinta-alaa jota voisi hyödyntää esim. metsätaloudessa täysimääräisesti. Tottakai aikajänne laskelmassa on oltava lähes puolet tolppien kestosta. Kyllähän sitä toivoisi pientä pitkäjänteisyyttä laskelmiin. Kvartaalitalous ohjaa vaan usein lyhytnäköiseen toimintaan.

    Nyt maanomistajien omaisuutta eli maapohjaa käsitellään laskelmissa arvottomina alueina ja siltä pohjalta jopa halutaan laajentaa maanomistajien velvollisuutta olla maksumiehenä sähkönjakelussa. Linja-alueet on aikoinaan nimellistä korvausta vastaan sähköyhtiöille luovutettu,yleisen ja yhteisen hyvän nimissä. Nythän se sähkönsiirto on varsin hyvää bisnestä tekijälleen.

Esillä 10 vastausta, 151 - 160 (kaikkiaan 425)