Käyttäjän Hiluxmetsuri kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 191 - 200 (kaikkiaan 1,125)
  • Hiluxmetsuri

    Tasauspyörästön lukko takana tekee nelivetoisesta minimissään 3-vetoisen. Tämä useimmiten riittää. Sit kun ei riitä niin oven avaamalla pääsee talsimaan  lähes puolisääreen ulottuvassa mudassa tai lumessa. Toki riippuu hiukan renkaista ja kuljettajastakin…

    Jarruttamalla toimivat nelivedot ei ole kyllä oikein mistään kotoisin.

    Hiluxmetsuri

    Mä oon mennyt jo pidempään Sievin turvakengillä, sellaisilla teräskärkisillä nahkaisilla nauhallisilla. Ei kai ne ihan kaikilta osin ole varsinaiset sahauksen turvakengät, mutta asia hiukan muuttuu kun laitan nimeltämainitsemattoman merkin pitkälahkeiset sahaushousut jalkaan.  Tapahtuu kaksi asiaa: lahkeen kudospunos muodostaa nilkan alueelle suojauksen. Lisäksi samaiset lahkeet peittää ne nauhat, jotka voivat avautua ja jäädä nalkkiin jonnekin.

    Raivatessa taasen on sellaiset housut, joiden lahkeet menevät kengän sisään ja silloin kyllä nauhat avautuu joskus, tuplasolmusta huolimatta.

    Kengät kestää vettä kunhan niitä lankkaa reilusti. Ihan pikku sipistely ei riitä vaan lankkia pitää laittaa kuin sinappia joulukinkun päälle.

    Hiluxmetsuri

    Lataussähkön määrän voi mitata tai sitten arvioit tehon ja ajan mukaan. Ei siitä kyllä kovin ihmeellistä laskua taida tulla vaikka kuinka sahaa..

    Hiluxmetsuri

    Heh. Jututhan alkaa olemaan kuin suoraan Kekkosen kalavaa’asta 🙂

    Minulla on kyllä hiukan sellainen ajatus, että ei mene enää pitkään kun bensasahoilla turruuttelu jää historiaan. Energiatehokkuus ja myrkkypäästöttömyys ovat ihan ilmeisiä mutta kyllä luotettavuus ja edullisuuskin jotain merkinnevät.

    Harrastesähkösahojen taso ei riitä ammattilaisille, mutta niitä ei olekaan tehty ammattikäyttöön.

    Minä seurailisin sahavalmistajien kehitysajatuksia…

     

    Hiluxmetsuri

    Minä kun siirryin alkybensaan niin ei siinä mitään säätöjä tarttenut. Kummatkin sahat käy ihan hyvin. Ainakin mulle riittää, tiiä sitten oisko ruuvaamalla jotain saatavissa. Sen verran on  muutakin ettei ehdi sahojen kanssa hifistellä.

    Hiluxmetsuri

    Alkylaattibensan palaessa ei tule syöpävaarallisia pakokaasuja. Säädöillä voi olla jotain vaikutusta, mutta pakokaasun koostumus kun on riippuvainen siitä mitä poltetaan, niin sama on lopputulos.

    Kerran olen alkuaikoina 98 bensalla kokeillut, mutta ei enää vuosikausiin.

    Täältä kulmilta saa tuota pienkonebensaa suoran mittarista 4T-versiona ja siitä olen sekoitellut synteettisellä mopoöljyllä sopivaa.

    Hiluxmetsuri

    Jätkänkynttilöitä on tullut tehtyä useitakin. Nyt koivua kuivumassa jotain varten. En tiedä ehdinkö koskaan tekemään siitä mitään. Ehkä teen kattovalaisimen tai pannunalusen.

    Hiluxmetsuri

    kirjautui kerrasta. Laskeutuminen uuteen onnistui, mutta koska maisema näyttää uudelta, on hiukan Liisa Ihmemaassa -ilme päällä 🙂

    Hiluxmetsuri

    Autokeskustelijoille kysymys: Paraneeko oma auto toisen nimimerkkiä arvostelemalla?

    Jos vastaus on kyllä, niin mene ihmeessä autokorjaamoon töihin. Jos taas vastaus on ei niin älä tee niin.

    Hiluxmetsuri

    Sehän tässä suomalaisessa kuviossa on mielenkiintoisinta, että ansiosidonnaista päivärahaa ei maksa liitto vaan valtio eli kaikki me.

    Hyvin on AY-liike sosialisoinut ja työntänyt omat kustannuksena muiden maksettavaksi. Verottomuus, salailu ja peittely, vuosikymmeniä jatkuneena…

    Sääliksi käy silti lomautettuja, ei ole helppoa, mikä lienee lomautuksen todellinen syy?

Esillä 10 vastausta, 191 - 200 (kaikkiaan 1,125)