Käyttäjän Hiluxmetsuri kirjoittamat vastaukset
-
Anneli kirjoitteli, että tulevaisuudessa autot kulkee sähköllä. Kyllä ne kulkee sähköllä jo nytkin mutta kulkineiden määrä ja mallivalikoima on rajallinen eikä kaikkien makuun ehkä vielä löydy juuri sitä sopivaa. Tulossa on kuitenkin melkoinen määrä kaikenlaisia täyssähköisiä ja hybridiversioitakin ihan lähivuosina.
Sähkön käytöllä päästään eroon isosta osasta hiilidioksidipäästöjä ja ennenkaikkea pakoputkipäästöistä, jotka eivät ole terveellisimmästä päästä.
Metsänomistajan parempi uusi auto käy sähköllä, joka on tuotettu selluteollisuuden yhteydessä kuten nytkin. Tämä on energiatehokas ja kokonaisuutena järkevä kombinaatio.
Hiluxmetsuri 12.12.2016, 18:40Metsuri motokuski:” Teillä on liian pienet moottorit vakkarille. Mulla on 3,2 litran diesel ja rapia 200 hv niin vakkari toimii mainiosti. On tasainen kyyti isompaankin mäkeen eikä tule ylinopeussakkoja kun vakkarilla ajelee.”
Mulla on Hiluxissa 2.4l diesel ja hiukankin kun on enemmän kuormaa ja peräkärry perässä niin saa ylämäessä vaihtaa kolmoselle ja sitten mennään parhaimmillaan 60 km/h. Vaihdan automaattisesti alemmas ylämäessä. ?
Takanatulijat oppii hissukseen, että taakse on ihan turha tulla perseilemään, vanha ei vaan jaksa enempää. Osa oppii pitämään etäisyyttä, osa ei kestä takana sekuntiakaan. Monesti olen ajellut bussipysäkille odottelemaan kun etenkin Audi ja Bemarimiehillä on vaikeuksia pysyä tiellä?
Hiluxmetsuri 10.12.2016, 15:21Tolopainen on ymmärtänyt metsäauton filosofian. Se on työkalu. Muilla autoilla ajellaan sitten muita ajoja.
Corollasta, vm 2009, on hyviä kokemuksia. Ihan toimiva ja huoleton laite. Ei raketti, mutta ei tarvitsekaan. Peruskulkuneuvo.
Muut menköön millä menee, mutta mulla on aito Hilux 🙂
Hiluxmetsuri 8.12.2016, 21:25Tuosta mun tarinasta puuttui juurikin se osa joka aiemmin mainittiin eli ” … sua ja mua vituttaa kunnes ohitan sut henkeäsalpaavan näyttävästi keltaisen viivan kohdalla tullen takaisin kaistalle takavalojen hipoessa etupuskuria mahtavan paskavanan osuessa tuulilasiin… jatkaakseni puhelimen räpläämistä”
Hiluxmetsuri 8.12.2016, 18:26Ootteko huomanneet, että aika paljon liikkuu ”mä tuun täältä takaa ylinopeutta ja hivuttaudun sun auton perseeseen kiinni niin, että turvaväli alittuu ja ajan niin kauan että mua ja sua vituttaa”-autoilijoita. Ne on niin kivoja…
Hiluxmetsuri 8.12.2016, 18:19Ammattimies, metsiemme viimeinen dinosaurus ja puualan Titanic, taitaa tietää mikä saha toimii missäkin. Olen sitä mieltä että sähkösahat kyllä tulevat vielä ihan urakkahommiinkin kelpaaviksi. Tarvitsevat ehkä vaan hieman kehittelyä.
Hiluxmetsuri 6.12.2016, 21:53Silloin on onni huipussaan kun saa juosta ilmaiseksi… ulkona.?
Hiluxmetsuri 6.12.2016, 08:54Litiumioni-akut tarttee omanlaisensa laturin, mutta eipä tuokaan ole ongelma. Autopuolen sovelluksista löytyy vaikka kuinka tehokkaita.
Koska näemme prototyypin?
Hiluxmetsuri 6.12.2016, 07:58Tästä Tolopaisen aamuyön tunteina kokemasta herätyksestä voisi jatkaa, että jos kerran raivurin painavat osat on siististi repussa, niin miksi enää pitäisi hengitellä pakokaasuja? Sinne reppuu mahtuisi akkuja sen verran, että ei ihan heti tarvitsi ladata. Lisäksi sähkömoottorissa on jo ihan pienillä kierroksilla mahtavasti vääntöä ( ammattitermi:löylyä).
Loppuisi sahan vinguttaminen, ihmettely kierrosherkkyydestä eikä metsurit kuolisi bentseenin aiheuttamaan keuhkosyöpään. Eikä sitä kallista mittaribensaa tarttis tankata. Latailis vaan yöllä. Ja ehkä voisi ladata autostakin parista ylimääräisestä akusta? Vaihtoakulla pärjäis ehkä päivän?
Hiluxmetsuri 5.12.2016, 20:35Menikö sulla petep ne sellaiset metalliset irralliset kierrettävät holkit?
Melko harmillista. Luulen että kyse on materiaalivirheestä. Ammattilaitteissa ei tuollaisia pitäisi olla, mutta sarjavalmistuksessa joskus näin käy. Takuuasiahan tuo on.