Käyttäjän harrastelija kirjoittamat vastaukset
-
Polttomoottoriautot tuovat auton ostossa ja polttoaineissa niin paljon valtiolle verotuloja, että sähköautoihin siirtyminen varsinkin tuettuna on valtiolle taloudellisesti mahdoton tilanne.
Sähköveroa peritään jo nyt. Taajamiin riittää joku mopoauton tapainen kulkuneuvö ja niitähän jo valmistetaankin. Isommat – Teslan tapaiset – taajamien ulkopuolelle eivät meidän ilmastossa ole mahdollista. Etanoli ja biodeiesel autot yleistyvät.
Dieselautoja tarvitaan oikeissa töissä, josta tulee pääasiassa Suomen vientitulot. Raskaan kaluston sähköistäminen maanteille on utopiaa. Raideliikenteeseen se käy, mutta esim. kun metsästä tuodaan raaka-ainetta tehtaalle radan varteen noiin siinä tarvitaan kumipyöriä.
Tämän kaiken näin viime yönä tulevaisuudesta kristallipallosta 🙂
AJ: ”Väestön ja kulutuksen kestämätön kasvunopeus, sukupuuttoaalto ja fossiilisten energiavarojen loppumisen häämöttäminen ” No nuo eivät kyllä ole suomalaisten käsissä, eikä se tule tapahtumaan juuri ensi vuosikymmenellä, kuten ilmastofanaatikot on julistaneet.
Maapallon ihmisräjähdyksen estäminen on tärkein toimenpide, ja sen suomalaiset ovat kyllä jo osanneet hoitaa. On tämä jo helevettiä, että lapsille ja nuorille syotetään, että maapallo suomalaisten vuoksi menee perikatoon, eikä kannata tehdä enää lisää jälkeläisiä!
Tiaisista täällä vihreiden keskusteluareenalla vain jutellaan. Eikö tärkeämpää ole, jos puhutaan ilmaston päästöistä vaikkapa siellä Helsingin alueella? Kuka siellä on ollut päättämässä esim. Triplan rakentamisesta? Ainahan se on niin, että kun kerätään ihmismassaa yhteen, niin siellä kokonaispäästötkin ovat suuret – kuten hiilivoimala energian tarpeeseen ja Tripla muuhun kulutukseen!
Rinne niputtaa kaikki tuella elävät ”kaikista heikoimmassa asemassa oleviksi”! Tämähän ei pidä ollenkaan paikkaansa! Terve ja vireä perustulon saaja mahdollisine muine lisineen elää tyättä elämää. Hän voi tänä päivänä tehdä lisähankkeita, koska aikaa siihen on ja viettää oman aikansa niinkuin itse haluaa käyttäen moninaisempia yhteiskunnan antamia etuja!
Tämä on muistiaikani ollut sdp-vasureiden tavoite. 1970-luvulla sillä yritettiin tehdä jopa poliittista vallankumousta äänekkäiden artistien avulla Kritiina Halkola ym. kumppanit! Itse taistelin lähinnä 1980-luvulla liian suurta sosialiturvaa vastaan, kun rekrytoin opiskelijoita ammattalliselle toiselle asteelle.
Esimerkkinä voin mainita erään pienen kunnan kylän tilanteen. Sieltä tuli kouluun tavanomaisen haun kautta puolikymmentä nuorta miestä opiskelemaan rakennus-, hitsaus-, autoasennushommia. Joku pojista sai ajokortin iän tullessa 18, hankki autonropposen ja ajelutti lähiseudun tyttöjä! Toiset tietysti olivat kateellisia, koska pojalla oli illoilla ja öillä niin paljon vetoa, että aikaa ei jäänyt kouluun.
Kaikki kylän pojat erosivat koulusta! Yksinkertainen tosiasia on, että työssä olon on oltava selvästi parempi vaihtoehto kuin sosiaalituen avulla eläminen! Kun kerran glopaalisen kilpailukyvyn vuoksi palkkojen korotuksille on katto, niin silloin jää vaihtoehdoksi sosiaalituen järkeistäminen. Ensimmäinen vaihe on tarkastella tuen tarpeellisuutta hlökohtaisesti ja tarjota työtä vaikka jonkin muun mallin mukaisesti, kun kerran aktiivimalli ei Anttia miellytä!
Huomasitteko illalla pj-tentissä, että ilmaston vaikutus oli jätetty kokonaan pois! Eli tietoisesti jäi pois PS:sten vähvin valtti, jonka Halla-aho nosti aikaisemmin esille; ”keisarilla ei ollutkaan vaatteita”!
Ilmastohurmoksessa on levitetty niin paljon suuria uhkakuvia ja syyllistetty juuri suomalaisia pieniä ihmisiä maailman hävittämisestä, että herkimmillä on lisääntynyt valtavasti mielenterveyshäiriöitä!
Kuinka moni on levittänyt tietoa siitä, ettei lapsia saa enää tahdä ja kuinka monet ovat jo sitä ohjetta noudattaneet!?
Miljoonista tonneista puhuminen häivyttää tavallisen ihmisen käsityksen päästöistä. Paljonko keskimääräinen päästö on / capita? Ja kuinka paljon siihen voi vaikuttaa omalla toiminnalla?
Jos lasketaan kaupungin yleiset päästöt ja siihen lisätään hlö-kohtaset päästöt, niin kokonaispäästöistä hlöä kohden saattaisi olla siinä. Jos taas kaupunki-infrassa on käytetty esim. betonia, niin siellä muhii sitten pitempiaikaisesti käytettyjä päästölähteitä.
Aurinkopaneelit heräsivät eloon 1.3.2019. Eilen hetkellinen max.lukema oli 4 394 w, päivän tuotto 23 kWh. Keskusyksikkö ilmoittaa koko ajan säästyneen CO2 määrän. Karkeasti ottaen CO2 kg-tonni tulee n. 2 000 kWh:n paneelin tuotosta.
Mistä tämä pomppasi esille, kun viimeisin päiväys on 16.5.2012? Muistan hyvin tuon vaiheen vaikkei silloin tullut otettua kovin paljon kantaa.
Liikehybridi on ihan tyhjän kanssa! Sen ”apumoottori” on bensakone joka kuluttaa käytännössä saman kuin bensakone ilman hybridiä! Jos epumoottori lisää vielä sähkön latauskäyttöä, niin kuormitus lisääntyy ja kulutus kasvaa.
Ehkä tuo sdp+ps-runko on sitten hyvä, jos kansa sitä mieltä on! Elon laskuopin mukaan kolmanneksi riittäisi kokoomus, jos paikat menevät gallup-%:n mukaisesti.
Vaaleja tulisi nyt siirtää brexitin malliin, niin muutaman gallupin jälkeen persut saisivat määrätä hallituskaverinsa!
1975 rakensimme ensimmäisen ok-talon. Sisälevytys tehtiin lastulevystä, jossa sideaineena käytettiin formaldehydiä. Sittemmin lastulevy terveyshaitan vuoksi on vaihdettu pääasiassa cyprokiin. Mikähän lienee näiden liimalevyjen ja -palkkien liiman koostumus?
LVL viilupuu tehdään sorviviiluista n. 3 mm vahvuista ja clt:ssä liimataan lautoja yhteen. Molempia voidaan käyttää rakentamiseen. Muistaakseni Metsä Wood valmistaa lvl-levyjä Suomessa ja Virossa? Myös SE:lla on myös viilupuutuotantoa.
LVL-levyssä on nähtävästi liimaa enemmän, koska se kootaan ohkaisemmista viiluista kuin clt:ssa?