Käyttäjän Gla kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 351 - 360 (kaikkiaan 11,365)
  • Gla Gla

    Tolopainen: ”Nyt on hyvä mahdollisuus tehdä edullisia hankintoja, jos ei ole pakko ostaa ylihintaista  Corollaa.”

    Ei kellään ole pakko Corollaa ostaa. Otin vain tuosta ominaisuuksia mittapuuksi, kun kehuttiin verrokkeja löytyvän järkevällä hinnalla. No löytyihän niitä, mopon moottorilla oleva farkku vailla vetokykyä tai sähkömoottorilla varustettu maantielaiva, josta unohtui tavaratila.

    Markules: ”Miten olisi GLAlle Leon Sportstourer?”

    Onhan noita polttomoottorilla tarjolla ja kun otetaan joku muu kuin perusmalli (vrt. litrainen Ceed), alkaa hintakin nousta.

    Käytetyn hinnalla saa käytetyn auton.

    Gla Gla

    Minulla ei ole muutaman auton hintaa käteisenä, joten joudun arvioimaan hankintojen yhteydessä tuotteiden ominaisuudet tarkkaan.

     

    Gla Gla

    Tavaratila nyt vaan on keskeinen ominaisuus ja etenkin sähköautoissa yleinen heikkous, 300 heppaa konehuoneessa ei sitä korvaa.

    Gla Gla

    En minäkään kaipaa vanhoja hyviä aikoja. Tosin paljon uusissa on vakiona sellaistakin, josta en olisi euroakaan valmis lisävarusteena maksamaan. Kun olisi edes tilat suhteessa ulkomittoihin. Ostovoima ei silti ole kehittynyt hyvin. Jopa Tolopainen leipoo Kiasta premiumin ja suosittelee auton vaihtoa käytettyyn, kun uuteen ei ole varaa. Rouvan kanssa pärjää pikkuauton tavaratilalla, lapsiperheessä tilanne on toinen. Jostain syystä Octavia farkkuna on kovin suosittu tässä ryhmässä. Mutta ehkä se on käyttäjän vika, kun ei osata pakata oikein.

    Se mikä hämmentää on suhtautuminen ominaisuuksiin. Tavaratilan pienuus ei ole puute, mutta tehoa pitää olla 300 hv. Silloin voi vetää lippistä syvemmälle, painaa kaasun pohjaan suoralla moottoritiellä ja kuvitella olevansa Häkkinen.

    Gla Gla

    Voi olla, että perusmallien hinnat on puristettu alas. Paremmat mallit sai silloin 30 000 eurolla, nyt ne maksaa kolmanneksen enemmän. Ainakaan itselläni palkka ei ole tuohon tahtiin noussut ja kun hinnat muutenkin on noussut, ostovoima on heikentynyt. Samaa kuulee monesta suunnasta.

    Gla Gla

    Farkkuna, jossa edes jonkinlainen tavaratila, hinnat alkaen 25000. Sillä saa litraisen koneen, jolla saa vetää peräti 1000 kg kärryä.

    Voihan sitä esittää, miten halvalla auton voi hankkia. Aika paljosta silti pitää luopua, kun verrataan muutaman vuoden takaiseen hintatasoon, jolla sai ihan hyviäkin autoja lähes tuolla hinnalla.

    Gla Gla

    Teoriassa fiksu, käytännössä toteutus katsastustilastojen häntäpäähän kuuluvan merkin halpisversiona ei herätä luottamusta.

    Gla Gla

    Jostain syystä kaatolupaehdoissa halutaan pitää sukupuolijakauma tasaisena. Hyvä kysymys, miksi tihentymäalueilla näin.

    Kauriilla ja rusakolla tätä rasitetta ei ole, mutta rusakostahan ei ennen laukausta voi varmuudella sukupuolta sanoa.

    Gla Gla

    Premiumin jokainen määrittelee itse, mutta Kian tavaratila on saman kokoinen kuin pystyperäisessä Corollassa, vaikka auto on 4,7m pitkä ja 1,9 m leveä eli ahdistaa parkkipaikoilla.

    Ei mitään kilpailukykyä perheautoluokassa. Lapsettomalle pariskunnalle, joka haluaa isokokoisen auton, käytetty Kia voi olla hyvä valinta. Itse en tosin ole koskaan ymmärtänyt isoja autoja, joissa on postilaatikon kokoinen tavaratila.

    Gt-linen hinnat tosin näyttää alkavan n. 44000 eurosta. Eihän se ole kuin 10%, mutta 4000 euroa on minulle paljon. Menee pitkään, että tuon saa kerättyä muun elämisen kulujen jälkeen säästöön.

    Mikä oli esimerkkisi 20 ke:n tilavasta perheautosta?

    Gla Gla

    Anna esimerkki.

Esillä 10 vastausta, 351 - 360 (kaikkiaan 11,365)