Käyttäjän Gla kirjoittamat vastaukset
-
Turussa biologisen museon pihanurmikolle on tuotu puuta lahoamaan. Hienompi tuo on kuin nykyisten taiteilijoiden teokset.
1 Neitsytpolku
https://maps.app.goo.gl/DZd1UXegNt6jCYGKA?g_st=acMinusta Timppa yksinkertaistat aivan liikaa elämää maapallolla. Anneli tavoittelee sitä ajatusta, mikä järjestelmää ylläpitää. Riski kuolleen puun kertymisestä on vain yksi detalji.
Selittääköhän tämä kiinassa valmistetun Teslan hintaa?
Tolopainen herkuttelee Corollan katumaasturiversiolla. Minäkään en ymmärrä tuon hintalappua. Eikä katumaasturia kannata hankkia, jos etsii kuljetuskapasiteettia.
Tm mittasi Corollalle ja Teslalle molemmille 17 cm maavaras.
”Niin, jos olisin silloin 2017 hankkinut Pösön ja ajanut sillä tähän asti, niin siinä olisi nyt todennäköisesti jo kolmas moottori, sillä mittarissa olisi yli 210 000 km.”
Et tyytynyt uuteen moottoriin, vaihtoon meni koko auto.
Ajonopeudet pääteillä (pl. moottoritiet) on ollut kovimmillaan 2000-luvun taitteen jälkeen. Sen jälkeen on pientä laskua tai käytännössä ennallaan.
Vapaiden nopeuksien aikaan keskinopeudet oli yli 5 km/h alemmat kuin 2000-luvulla.
Miten ennen on pärjätty Saabilla ja nyt ei, sitä voi ihmetellä. Saabin kiihtyvyys oli jotain muuta kuin 300 hv sähköauton. Saati kuplan tai kusiaisen.
”Mistä aiotte jatkossa dieseleitä ostaa, niiden tarjonta on romahtanut ja ajokin tulee kalliimmaksi kuin bensa autolla. Polttoaine pitää maksaa kahdesti.”
Toiset maksaa premiumlisää jostain kromilistoista, toiset työkaluun sopivasta moottorista. 998 cc bensakone ei halpuudestaan huolimatta ole kaikille hyvä valinta.
Jesse: ”Mutta onhan aika monessa tutkimuksessa osoitettu kansan olevan aika merkkiuskollisia. Tiedä sitten mitä pahaa siinä mutta monesti saman merkin kanssa käy niin että nk. laatuautona pidetty alkaa mallina vanheta ja muut merkit samassa kokoluokassa ovat aikaa sitten ajaneet ohi käytännöllisyys ja polttoaine-edullisuudessa.”
Corollaa on tehty -66 lähtien ja juuri se oli TM:n testin taloudellisin. Tolopainen ei ole löytänyt hinnaltaan ja tiloiltaan kilpailukykyistä edes premium-luokasta. Markules ja MaalaisSeppo laittoivat hyviä ehdokkaita eli aika perinteisissä malleissa täytyy pysyä.
Nelivedosta ja rengasrikoista. Itselläni on edellinen rengasrikko ehkä n. 250-300 tkm sitten. Ihan asfalttitiellä ja klassinen juttu eli joku terävä rautakappale kulutuspinnasta läpi. Onneksi oli vararengas, ei tarvinnut alkaa leikkiä paikkausvaahtojen kanssa tai huonoimmassa tapauksessa hinurin, kun vaahdot ei aina tunnu toimivan.