Käyttäjän ChesterC kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 101 - 110 (kaikkiaan 122)
  • ChesterC

    osoite korjattu.

    ChesterC

    Tässä kuvaa uudistuskohteen kyljessä olleelta harvennuskuviolta, joka oli konekuskin mielestä liian sotkuista korjattavaksi.

    ChesterC

    Kerranpa oli isolla kiinteistöfirmalla metsäpläntti välitettävänä myyntihinnalla. Tarjosin pyydetyn hinnan, vaan ei myytykään. Oli kuulemma suuntaa antava pyyntö. Olisi varmaan voinut nostaa asiasta meteliäkin jos olisi viitsinyt. Tukkipuustoa myytiin ”polttopuumetsänä”

    ChesterC

    Milloin metsänkäyttöilmoitus oli jätetty? Voi olla, että hakkuu toimenpide oli jo laskettu tehdyksi ja kuvio päivitetty jätetyn metsänkäyttöilmoituksen perusteella.

    ChesterC

    No niin,kohta on mefi ilmainen. Erinomainen päätös saattaa palvelu maksuttomaksi. Iso askel metsävaratiedon käytössä ja myönteinen päätös metsänomistajille. Antaa myös motivaatiota tiedonkeruuseen, kun on sentää teoreettinen käyttäjäkunta, eikä kerätä tietoa suljettuun purkkiin.

    ChesterC

    Hinnat ainakin kohdillaan täällä päin. 1,5m mäntytaimikko kivisellä kuivahkonkankaan pohjalla 3500e/ha.

    ChesterC

    Uudet kemerasäännöt tulevat kaiketi vaatimaan yli 50ha tiloilta voimassa olevan metsäsuunnitelman tai vastaavat tiedot. Metsään.fi käsittääkseni täyttää tämän ehdon.

    ChesterC

    Paras vaihtoehto olisi mielestäni se että paikkakunnalla olisi yhden miehen metsäpalvelu, jossa olisi asiantunteva heebo. Tälle kaverille sitten Mfi tiedot ja pyyntö että käy tarkistamassa kuviot maastossa ja tee niiden pohjalta hakkuu- ja hoitotyöehdotukset ja pistä paperille. Jos haluaa tiedot koneelle, kiikuttaa paprut metsäkeskukseen ja käskee korjaamaa Mfi;iin.

    ChesterC

    Metsään.fi palvelu on jäänyt jälkeen asiakasmäärä tavoitteistaan. Omalla tontilla olen havainnut, että metsänomistajat eivät ole yleisesti kiinnostuneet metsiensä tiedoista verkkopalvelussa. Palveluun tutustuneiden määrä on melko vähäinen verrattuna metsänomistajakantaan. Vaikka tuote olisi ylivoimaisen hyvä, vastaanotto näyttäisi olevan nihkeää. Se että palvelussa on puutteita ei tietenkään paranna asiaa.

    ChesterC

    Nyt valtiovalta äkkiä sorkkimaan verotusta tai muita toimenpiteitä että saadaan tilanne muutettua.

Esillä 10 vastausta, 101 - 110 (kaikkiaan 122)