Käyttäjän ChesterC kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 101 - 110 (kaikkiaan 120)
  • ChesterC

    Kerranpa oli isolla kiinteistöfirmalla metsäpläntti välitettävänä myyntihinnalla. Tarjosin pyydetyn hinnan, vaan ei myytykään. Oli kuulemma suuntaa antava pyyntö. Olisi varmaan voinut nostaa asiasta meteliäkin jos olisi viitsinyt. Tukkipuustoa myytiin ”polttopuumetsänä”

    ChesterC

    Milloin metsänkäyttöilmoitus oli jätetty? Voi olla, että hakkuu toimenpide oli jo laskettu tehdyksi ja kuvio päivitetty jätetyn metsänkäyttöilmoituksen perusteella.

    ChesterC

    No niin,kohta on mefi ilmainen. Erinomainen päätös saattaa palvelu maksuttomaksi. Iso askel metsävaratiedon käytössä ja myönteinen päätös metsänomistajille. Antaa myös motivaatiota tiedonkeruuseen, kun on sentää teoreettinen käyttäjäkunta, eikä kerätä tietoa suljettuun purkkiin.

    ChesterC

    Hinnat ainakin kohdillaan täällä päin. 1,5m mäntytaimikko kivisellä kuivahkonkankaan pohjalla 3500e/ha.

    ChesterC

    Uudet kemerasäännöt tulevat kaiketi vaatimaan yli 50ha tiloilta voimassa olevan metsäsuunnitelman tai vastaavat tiedot. Metsään.fi käsittääkseni täyttää tämän ehdon.

    ChesterC

    Paras vaihtoehto olisi mielestäni se että paikkakunnalla olisi yhden miehen metsäpalvelu, jossa olisi asiantunteva heebo. Tälle kaverille sitten Mfi tiedot ja pyyntö että käy tarkistamassa kuviot maastossa ja tee niiden pohjalta hakkuu- ja hoitotyöehdotukset ja pistä paperille. Jos haluaa tiedot koneelle, kiikuttaa paprut metsäkeskukseen ja käskee korjaamaa Mfi;iin.

    ChesterC

    Metsään.fi palvelu on jäänyt jälkeen asiakasmäärä tavoitteistaan. Omalla tontilla olen havainnut, että metsänomistajat eivät ole yleisesti kiinnostuneet metsiensä tiedoista verkkopalvelussa. Palveluun tutustuneiden määrä on melko vähäinen verrattuna metsänomistajakantaan. Vaikka tuote olisi ylivoimaisen hyvä, vastaanotto näyttäisi olevan nihkeää. Se että palvelussa on puutteita ei tietenkään paranna asiaa.

    ChesterC

    Nyt valtiovalta äkkiä sorkkimaan verotusta tai muita toimenpiteitä että saadaan tilanne muutettua.

    ChesterC

    Soveluksessa on kehittämissä ja asiakkaita varten sitä pyöritetään.
    Tiedän, että tänäkin vuonna siihen on tulossa uusia toimintoja. Pahin puute on kuitenkin mielestäni kankea karttaliittymä. Puutteita ja toiveita on hyvä tuoda esille ja mieluiten myös suoraan metsäkeskukseen. Mutta, jos systeemiin ei saada käyttäjiä, on uhkana että koko homma tyssää siihen. Siksi olisi hyvä, että mahdollisimman moni kävisi vähintään kirjautamaan koekäyttöajaksi ja antaa palautetta toimivuudesta. Sillä taataan, että hommaa saadaa eteenpäin. Tuskin kukaan on kuitenkaan sitä mieltä, että kun palvelu on sillä tasolla mitä siitä odotetaan, että se olisi huono juttu metsäalalle.

    ChesterC

    Kainuun MK;sta tuli ehdotus jolla toimintaa saadaan tehostettua niin, että koko Yt;tä ei tarvita. Olisi hauska kuulla tarkemmin ehdotuksesta.

Esillä 10 vastausta, 101 - 110 (kaikkiaan 120)