Käyttäjän Berza kirjoittamat vastaukset
-
Jokainen hirvikolari on liikaa ja hirviäkin lienee liikaa, ainakin täällä kirjoittavien mielestä 🙂
Mielenkiintoinen pointti on hirvenmetsästäjistä tehty tutkimus. Siinä selviää, että yli puolet on maanomistajia ja heidän metsikkönsä koko on keskimääräistä tilakokoa suurempi.
Sama kuvio toistuu myös rhy.tten johtokunnassa, kuten myös alueellisisissa riistaneuvostoissa.
Tätä taustaa vasten tuntuu aika erikoiselle, ettei hirvikantaa saada tiettyä osaa metsänomistajia tyydyttäväksi.
Onko kumminkin niin, että ylivertainen osa metsänomistajista on tilanteeseen tyytyväinen ja täällä meteliä pitävä on hyvin marginaalinen joukko ?
Pitäisi tästäkin tehdä tutkimus 🙂
Berza 26.7.2017, 08:18Tässä lienee seuraava autoni, kunhan kiisseli syksyllä tulee 🙂
https://www.moottori.fi/ajoneuvot/jutut/dacia-logan-mcv-stepway-suomen-edullisin-mokkifarkku/
Berza 26.7.2017, 08:04Katoppas vaan.
Toivottavasti löytyy markkinoita.
Nämä ovat yleensä jääneet lyhytikäisiksi, toivotaan tälle onnea.
Olisi mielenkiintoista tietää hinta.
Berza 25.7.2017, 21:43Jos puhtaasti matemaattisesti lasketaan, ei varmaankaan näillä pienvehkeillä toimiminen ole kannattavaa.
Kokonaan toinen asia on jos ja kun sattuu näillä leikkiminen olemaan mukavaa ja työn fyysisyys kohottaa mukavasti siinä sivussa kuntoa ja pikkasen saa rahaakin, mutta se hyvä mieli lienee näitten käyttäjillä se päällimmäinen asia.
Toiset saavat sitä hyvää mieltä vaikka kalliista veneestä uistelukalustoineen, ei sekään ole kannattavaa.
Kolmas saattaa sitä hyvää mieltä etsiä pullon suusta, ei sekään ole kannattavaa.
Oikeastaan ei täällä ole järkeä elääkkään ei sekään kannata 🙂
Berza 25.7.2017, 19:11Berza 25.7.2017, 17:53Kyllä se aisapaino vaan tasaantuu, kun sermi siirretään aivan etuasentoon ja tyvet aina etupäähän. Eikähän kaikki tukit ole 6 metrisiä, taitaa täälläpäin olla mitat 37-58 . Tasavilla maastoilla voi varovasti ajella, vaikka olisi vähän takapainonenkin
Berza 25.7.2017, 13:46Konstilla kyllä onnistuu pitkänkin tukin kuljetus. Päällimäiset tukit vaan sermin päälle aisapainon tasaamiseksi. Eri asia on , onko tällainen taloudellisesti järkevää ja muutoinkaan sitä, mutta se kai ei liene aina pääasasia. Nim. kokemusta on 🙂
Myös pylväshankinta noin 90 pylvästä tuli hinaamalla tienvarteen.
Berza 22.7.2017, 14:40Jos pysyttelee kotimaisessa merkissä, varaosia kyllä löytyy vanhoihinkin.
Telamattoa sen sijaan saa joskus etsiä tiukkaankin ja varaosahan sekin tavallaan on.
Esim. aiemmin mainostamaani Lynx 650.n telamatot alkaa olla etsittävissä.
Berza 22.7.2017, 11:51Varmasti puureet on hyviä, mutta näkyvät olevan turkasen kalliita
Oliko niissä raudoitetut jalakset ?
Kyllä rautarekiäkin on tänä päivänä monenlaisia, kepeitä ja raskaampia tukkirekiä.
Itse asensin muovit jalaksiin ja vetokeveys parani kyllä valtavasti.
Jos ei ole pahoja vastavia, helposti kiinnon verran tuoretta tavaraa tulee laaniin
Berza 22.7.2017, 09:46Eihän noilla laitteilla taloudellista tuottoa paljon hankintatyössä saa, mutta itselleni kelkka on maaston hankaluuden vuoksi hyvin tarpeellinen.
Metsikössäni on paikoin niin hankalia maastoja, ettei sinne ole traktorilla mitään asiaa ja nämä olen kelkkapelillä eri konstein joutunut hoitamaan.
Tosin niistä kertynyt puumäärä ei ole valtava, alta sata kiintoa vuodessa, mutta onpahan tullut tehtyä ja siinä se nuoruus kuluu 🙂