Käyttäjän Berza kirjoittamat vastaukset
-
Mikä auto sinulla on ja onkohan joka patteriautossa tuo regenerointi näppäin. Tuota kirjoittamaasi ajotekniikkaa itsekkin mietin, ehken taloudellisinpana tapana edetä.
Berza 23.11.2024, 14:54Jos puhelimen käytöstä on puolet metsätalouteen liittyvää, silloin tuo puolikas on ok. Sama juttu on vaikka esim mönkijän käyttö metsätaloudessa on puolet kaikesta käytöstä, vähennys on myös puolet. Alvin osuus lasketaan myös samalla kaavalla, eli puolet alv.stä vähennetään. Ei alv.tä pilkota eri kaavalla, kuin vähennysoikeutta.
Tietysti voi perustella isonpaa vähennystä, jos esim joutuu karttaohjelmia käyttämään maastossa. Ps. Voihan olla myös vuosia, ettei ole asiaa sinne metsänostajalle 🤔
Berza 23.11.2024, 07:19Näyttää joillakin olevan käsitys, että jarrutusenergia tarkoittaa jarrun painamisen energiaa. Tällähän tarkoitetaan sähkärien ollessa kyseessä moottorijarrutusta. Eihän bedalijarrutusta tule kuin muutama minuutti, jos vaikka ajaa suomen päästä päähän. Ei sillä akku kuumene😀
Berza 22.11.2024, 21:34Lueppa , mitä kirjoitetaan id 3 ja nelosen jarrutuksenergiasta, tai siis siitä, ettei sitä oteta talteen. Tunti sitten itse luin ja olin kyllä yllättynyt. Rullaus on todettu taloudellisemmaksi heidän tutkimuksissaan ja auto on suunniteltu juuri siihen. Eli auton moottorijarrutus heikentää matkan tekoa enemmän, mitä se sähkönä tuottaisi. Tavallaanhan se olisi lähes ikiliikkuja jos toisin asia olisi. Kylläkin on valittavissa tämä energian talteenotto, jos niin kuljettaja haluaa, mutta se katsotaan normaalissa ajossa huonommaksi vaihtoehdoksi.
Ei taida Reimalla nyt oikein mennä putkeen nämä kommentit 🤔
Berza 22.11.2024, 21:10En hirveän hyvin ole perehtynyt näiden hybridien ja sähköautojen sielunelämään, mutta jarrutusenergiasta syntynyt sähköhän näitä ei ladattavia välistä eteenvie.
Toisaalta esim sähkövolkkarissa ei tätä oteta talteen ja auto onkin suunniteltu rullaus tekniikalle. Heidän mielestään tämä on taloudellisenpi malli. Miten lienee muissa patteriautoissa.🤔
Berza 22.11.2024, 20:44Eiköhän se jarrutusenergia siirtyne sinne ajoakkuun. Ei taida akkuja olla jarruvärkeissä.
Berza 22.11.2024, 19:10Taisi tarkoittaa tätä lähes tyhjän akun latausta täyteen nämä syklit. Eli siis blugareista kysymys. Ihan vasta luin jostain ehken suomen ykkösen näiden huolloista vastaavan kirjoituksen tästä.
Berza 22.11.2024, 18:32Noinhan se on dusterin kanssa. Automaattia kyttäsin vähän ajettuna käytettynä, diesel versiota. Kaksi kävi piipahtamassa liikkeessä. En kerennyt kunnolla tarjousta tekemään. Tuosta arvosta vielä, tonnin enemmän maksamalla sain auton, joka uutena oli ollut kympin kallinpi.
Berza 22.11.2024, 18:08Samaa luin noista hybrideistä, latausmäärä on näissä se ”ongelma”
Jos arvonalenemaa miettii, kannattaa ostaa Duster. Käsittämättömän kovat hinnat käytetyillä, eivätkä kauan viihdy liikkeessä. Tutkimusten mukaan yariksen kanssa paehaiten arvonsa pitäviä. Helekkarin varmatoimisia kärryjä vielä ja kuningas huonoilla teillä.
Berza 22.11.2024, 11:28Mikä patteriauto kyseessä🤔 Jokainen nelikon ostaja on mahtanut kokeilla autonsa rajoja vähän samaan tyyliin 😀