Käyttäjän arto kirjoittamat vastaukset
-
Tulpan johtoa ei voi vaihtaa osta husqvarnan oma tulppa jos se menee niin kerro huoltomiehelle niin vaihtaa tyristörin menee takuuseen.
Ei ole tulppia kulunut vielä alkuperäinen paikalaan. jos noin useasti joutuu vaihtaa niin aika varmasti heikko kipinä kyseessä eli ei lyö kipinää likaisessa tulpassa.
Meillä valmiiksi hinnoitellut alueet. kartassa taksa ja työ päivä menekki. minä yksin raivailen muut tekee muita töitä raivuita vielä 130ha ja kesälomat välissä eli jonkilaista kiirettä pitää. mut husqvarna kaataa ja minä ohjaan sillä menään hehtaari päivässä pitää mielen virkeänä.
Miten palkat tippuneet vuosi vuodelta….Puppua joka vuosi nousseet ainakin meilläpäin. taitaa vaan ikä painaa tuntuu työ raskaalta. Kaataa risukkoa enämpi niin hyvin pärjää ei kukaan voi muutamasta aarista montaa saturaista maksaa. Tiedän itsekin monta metsässä istujaa valittavat vaan taksoista siinä päivä menee ei pärjää ei jne.ei ansiot ole niillä kovin suuret.
Meillä kaikki KEMERA kohteita työmaat. toimin yksityismetsissä kyllä sitä pinta-alaa tulee jos miehessä löytyy liikettä ja sahan terässä nopeutta.
Huskille… taksa oli ihan hyvä ei valittamista jäi muutakin kuin ylähuuli leivälle,,, laitan kännykkä kuvan kun kerkeen lukijoiten kuviin . Niin oli sahana husse 545 sillä pikkulasten terällä joskus ollut kyseisellä kohteella metsä palo ollut oman onnen nojassa 14v koivua ihan sahata asti mut kiva sahata sai siis ihan kunnolla huudattaa sahaa 4 tankkia per päivä. noin 8 tuntia…Metsuri motokuski kannon paksuus määrittää hinnan eli se puuttuu.
Selvenetään päivätuotos 0.8ha ja viilasin koko kohteella 2 kertaa
tärkein raivarin terässä haritus. olkoon terä kuin terävä vaan haritus puutuu niin polttaa puun poikki. itse viilasin 4.1 ha keskipaksuus poistumassa 4,6cm erittän vaikea kohde 2 kertaa päivätuotos yli 0.80ha ja urakkalla menään.
viilaan 6,3 viilalla saa hyvän purukurun viilaus silloin kun tuntuu tylsälle joskus menee viikkokin 1 viilauksella.
Itse vaihdan vuosittain tai ainakin seuraavana vuonna säilyy ne tehtaan lupaamat tehot ja välttyy remonteilta välirahakin jää pieneksi kun saa entisellä vielä hyvin. eli säästö ei kannata jos meinaa työskennellä tehokkaasti kysymyksessä siis 100-150ha raivausta ja vaihto.