Käyttäjän arto kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 3,411 - 3,420 (kaikkiaan 3,660)
  • arto arto

Sairauspoissaoloihin on tullut yhden päivän omavastuu.
    Nuorilla on alemmat alkupalkat.
    Ennen kaikkea laittomilla lakoilla on kovemmat sanktiot……………..Nämä on jo suomessa osa-aikaisilla se päivän omavastuu . nuorilla on todellakin pienemät palkat, laittomat lakot maksaa……MUTTA MIKSI VALITTAA onhan tämä silti kotimaa. Jokainen voi tehdä niin halvalla kuin pystyy vaikka 1eku tunti. jos tuntuu nyky liksa liian isolta

arto arto

Voihan sen noinkin laskea. Jokainen voi muistella esimerkiksi putin juustoa oli halpaa, Jokainen maa käyttää ns vientitukia tavaran pois vientiin omasta maasta. toinen esimerkki ruotsi palkat isommat kuin suomessa silti hyvin menee sitten norja palkat isommat kuin ruotsissa silti hyvin menee. suomen viennistä 24% tuottaa 4 yritystä ei hurraamista jos nekin kaatuu nykyhallituksen verokikkailuun mitäs sitten, ne niin kutsutut sivukulut ja olemattomat lait tekevät suomesta ei kilpailu kykyisen takapajulan, Turha niitä palkkoja on alentaa jos kaikki muu kallistuu. Miksi muuten suomessakin on kodittomia ei edes telttamajoitusta. onko näissä pakolaissa saman arvoista?

arto arto

Eihän leipä ole kallista reissari pussi peräti 39 centtiä. Sitten niitten vientituotteiden perään huutelijoille, kuka niitä vientituotteita rupeaa tekemään , ei suomea nosta tulijoitten pitseria, Yritys verotus pielessä * Vanha sanonta rotatkin jättää hukkuvan laivan* pitää nykysuomessa paikan. Jos leikellään niin miksi ei leikata kaikkia siis ihan kaikkia se 5% silloin olisi ok.

arto arto

Nykyisen hallituksen toimet kurittaa kotimaan taloutta, Pakko leikkaukset rajoittaa kulutusta ihmiset laitaa rahaa sukanvarteen. Moni sanonnut että ei kannata kohta töitä tehdä jos palkat tippuu. Eli työmoraali on jo menemässä. lomarahojen leikkaus vie kaupoilta ja kotimaan matkailulta saman verran pois. Eli lievää alaviistoa kiidetään.

arto arto

Ei sitä voi hirven syyksi laitaa. jos maanomistaja tekee virheen, eli laitaa väärän puun väärään paikaan,

arto arto

Tiedossani useita majavan patoja. se pato sijaitsee meilläpäin ainakin haavikossa ja muissa lehtipuu metsissä. meillä ne luokitellaan roskapuu metsiksi. Kivoja melahäntiä muutama vuosi sitten vesilinnustamassa veljen kanssa iltalennolla majavan padolla, ui metrin päähän ja jäi tuijottamaan soma rotta jäi ampumatta.

arto arto

Ja artolle, joka ei koskaan sahaa terävällä terällä 1 mm:n haritus = terän paksuus + 2 mm.
    Jokaisen pitäisi tajuta niin yksinkertainen asia, että kaikkien hampaiden pitää olla omassa rivissään ja jo 5 sadasosaa tekee leikkuusta epätasaisen ja täristävän. Luultavasti katkaisee akselin tai rikkoo kulmavaihteen.
    Viilatkaa moottorisahan leikkuuhampaat eripituisiksi.
    Taikka vaihtakaa kuluneeseen ketjuun yksi uusi leikkuuhammas.
    Ei se, että on hullu, ole häpeä, mutta se, että on tyhmä, on sitä. …………………………….Ei kaiit kukaan enää nyky maailmassa ole niin köyhä että ketjuun vaihtaa hampaita. hei haloo tuu jo tälle vuosisadalle,,,,PERUSTELUJA.. Miksi en sahaa koskaan terävällä terällä. Mulla kyllä kyläsepän tekemä haritus rauta kaksipäinen toinen pikkumetsälle toinen pää isolle metsälle. ne hampaat menee kyllä tasan tarkkaan samaan riviin, niin ja kirjoitelet täällä kulmurin ala stefojen vaihdosta irroitat laakerin …. ne ohjeet koskee 100- 200 sarjan husseja. nyt jo menossa 500 sarja. jossa on ollut ongelmia kulmie ja akselien kanssa. ei siis johdu ne minusta. ja tylsästä terästä. ELI ei kannata puhua mistä ei tiedä.

arto arto

Sama meillä. voi pitää pekkasia ilman ennakkoilmoitusta. minulla raja -25

arto arto

Minun haritus on sahan tekemä ura puuhun. helppo testata veto kaajetuun puuhun. itsen en käytä viilanojain haritinta. kokeiltu on surkea se kaksikerroksinenkin. kunnon rauta käytössä ihan ostettu haritan leikkuu hampaasta siitä joka leikkaa puuta siitä väännän raudassa sitten asteet minkälaisen harituksen haluaa, terä ei puussa ulvo se leikkaa.

arto arto

Jätkälle….joo tuollainen terä ulisee, ei leikkaa puru jarruttaa. saa viilata joka tankilliselle. vaikka vika ei ole siinä…..Miksi minulla ja kaikilla joille olen terä huollon opettanut kestä terävänä kauan. Nyt muuten eletään 2015 vuotta tekniikka kehittynyt huimasti. niin minun saha ei ole hyllyssä viikkoa se on metsässä. arkisin ravataan paljon ja viiloput sitten levätään.

Esillä 10 vastausta, 3,411 - 3,420 (kaikkiaan 3,660)