Käyttäjän arto kirjoittamat vastaukset
-
sinähän sekaisin olet. laita pullonkorkki kiini . Olaan jo maanantaissa. Kyllä minä ihan moottorisahalla sahailen, Itse kesällä kerroit saa sahata moottorisahalla vaikka verkkareissa ja lippis päässä. sitä ei kukaan estä kerroit niin. Toistan työturvaliisuus laki on hallinnassa tosi hyvin. Minulla siis sinusta en niin varma puheiten mukaan.
Mulla kokeilussa kuusikko nyt ikä 18v alueen koko 0.7ha runkoluku 3000-4000 /ha ei harvennusta koskaan sitten aukoksi kun tarpeeksi isoa Hyvin menestynyt nätti kuusikko vieressä lehtikuusta ja raudusta jokaista sama runkoluku ja pinta-ala. On siis testaus miten käy/ kannattaa.
Oli HVA:n numeron perässä mitkä kirjaimet tahansa, ne eivät tee sahasta hyvää metsurisahaa…..Toisille ei kelpaa mikään. xp sisuskalut ovat kunnon kamaa jotka kestää paljon verrattuna ei xp maliin. Montako tankillista huitaset menemään päivässä 87.9cc jonsilla. En yhtään koska en käytä sellaista, kun en tarvitse. Säädelty kyllä on muutaman kalastajan kone (hyvä jääsahana pitkällä laipalla heidän mielestä) Niin jos itse sellaisen haluaisin olisin tänään aamusta tilannut huommenna olisi minulla.,,,,, Tuulenkaato savotasta sen verran olen siellä vieläkin oli vasta 3 pv. nyt puolessa eli noin 100 mottia tehtyä. Työturvalisuudesta sen verran ihan lakien mukaan mennään niin palkan kuin muittenkin lakien mukaan. en siis sahaa verkkareissa ja lippis päässä (teidän kesäinen ohje) käytän husqvarnan turvavarusteita (täydellisesti).
Jonseredin valikoimaa arvioitaessa raja on vedettävä siihen, että ne pari mallia, jotka ovat HVA:n osista koottu ja HVA:n näköisiä, ovat ”ihan hyviä”…………….. Voihan sen noinkin ilmaista. husqvarna ja jonsered ovat aivan erinäköisiä. toinen ns. suorakahvamalli ja toinen viisto. tulevat samasta tehtaasta eli kummatkin koottu samoista osista ei siis vaan 2.Jonserediltä täysipäiväisiä metsurin malleja(eli ammattimalleja) löytyy 9kpl kokoluokka 50.1cc-87.9cc ovat ns ammattimalleja….Husqvarna taas luokittelee xp niis kutsutuiksi ammattimalleiksi. Olkoon kokoluokka mikä vaan,
Koivunkaataja……….Husqun takuu muuttui 2016 vuoden alusta 1v ammattikäytössä.
Ne tuulenkaadot ovat mäntyä. toinen harvennus tehty 5v sitten sen jälkeen tuhkalannoitus. kasvu hyvä nykyiset vuosikasvut yli 60cm puusto rinnakorkeudelta 30-40cm sen jonssin tankin koko 0.55l sen olen laittanut itse, ei siis testisaha . Osat tilattu rapakon takaa aikoinaan alkuperäistä kuoret sylinteri ja kampura, muut vaihdettu pakoputki liki vakio mutta virtausta parannettu ääni niin kuin vakiossa. ei kierros rajoitinta taivas kattona kierroksille. niin ne osat sisään maksoi 300-400 dollaria oli silloin halpaa. se dollari vastaan euro. sahan hinnaksi tuli normi ammatti sahan hinta. olen tosi tyytyväinen tehoja ihan minun käyttöön riittävästi. netti täynnä jotain kivaa saha kamaa jota ei suomesta löydä. mutta muualta maailmasta näkyy löytyvän. Niin sahasta vielä mitattu teho. ei ole minun kuvitelmia. On tynot käytössä aina tarvittaissa….Normi päivä minun sahuuta se 3 tankkia. Hain siis itselle sellaisen sahan joka nopea karsia ja nopea leikoissa. siksi piristetty versio. ja sitä se on.
Valehdella voi tietenkin, varsinkin jos on pikkupoikasesta lähtien sen oppinut, mutta jotain rajaa piäisi kuitenkin olla…..Niinpä sinunkin vastauksissa paljon ( HUUHAATA) Mitä olen huomannut ja moni muukin kommentoineet. mutta itse en ole vaivautunut niin tekemään. Ehkä se elämä on opettanut metsästä leipä otettu yli 30v Kyllä siinä jo jotain oppii. sinullekin tiedoksi kerroit toisessa ketjussa tylsä ketju katkeaa, sekin on huuhaata se ei leikkaa eli ei vastusta. pyörii melkein vapaana miten sellainen voi katketa. … Niin sinun kommentoinit viime vuoden viimmeinen ja tämän vuoden eka Mollaa minua . Toinen Minun sahani koottu hussen tippuneista osista . et siis tiedä mitään minun sahasta sekin huuhaata. siinä sahassa on kyllä ihan laatu kamaa jota ei tehdas malleissa ole.
Kylläpäs jätkän pätkää ottaa päähän kun toiset tekee töitä elämänsä eteen. täytyy mollata joka ketjussa esim. konenäkö. Sielläkin mollaat minua. Itse en sorru muitten herjaukseen mutta nyt pakko kommentoida. tämä olut jokaiselle ajatuksien vaihto paikka. en kersku työsaavutuksillani olen vain niistä kertonut, ne minun terän terävyys näkyy sinua ottavan kovin luonnolle kun itse et osavan teroittaa. näköjään kunnolla mitään siksi hinkaat viilalla jatkuvasti. Minä sahaan aina terävällä terällä teroitan vaan silloin kun tarvitsee, ei sen pitäis sinulta yö unia viijä ota rennommin elä rikasta elämää älä arvostele muita. sellainen elämä kivaa,
Mitähän arto teki lopun aikaa, puoli päiväähän tuossa vain kului? Vai niin minun sahani kuluttaa todella vähän tankillisella sahaan noin tunti 50min. En omista muita sahoja kuin tuon jonssin se itse rakentama sisältä laulaa korkealta ja kovaa, Ollut minulla kauan ja vielä tehot tallella uppoaa jäiseen puuhun kuin pissi lumeen. Röölille siinä niin hyvä taksa ei kannata enämpi sahata pärjää jo toosi hyvin. enkä korjaa husoppia. jos rikkoutuu niin liikkeestä uusi.
Meillä päin eräs yritys kuivaa lautaa pääasiassa kuusta. menee vientiin niin paljon kuin kerkeää kuivata. Lämpökäsittely vaikuttaa pysyvästi puun ominaisuuksiin. Käsittelyn ansiosta puu on kestävämpää, mittapysyvämpää ja sillä on parempi lämmöneristyskyky. Nämä parantuneet ominaisuudet vähentävät kutistumista, kiertymistä ja kääntymistä sekä säilyttävät puun ulkonäön pitkään hyvänä. Luin jostain että lämpökuivattu kuusi vastaa pyökkiä samat ominaisuudet. Miksi se ei kelpaisi myös kotinikkarille. jos itse tekisin jotain niin ilman muuta lämpökuivattu koivu. Niin maailma muuttuu niin minäkin. sellaista kehitys on.