Käyttäjän arto kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 3,211 - 3,220 (kaikkiaan 3,661)
  • arto arto

Sama juttu hussen omilla öljyillä. mulla laulanut muutama saha 200ha eikä kertakaan putkea tarvinnut siivota, kuukausi huollossa pakoaukon putsaus/ tai oikeasti tarkistus siinä ne. öljynä hussen täysyn 2% hyvin pelaa.

arto arto

Hyvä vinkki putken polttoon. kaada polttoöljyä sisään anna vaikuttaa hetki kaada pois. Toholla sytytys pilli ylöspäin palaa kaikki karsta pois.

arto arto

Hyvä, kiitos selvennyksestä Arto! Pahoitteluni kovasti! Ehkäpä puhiseminen puhdistaa ilmaa ja keuhkoja.

Entä se sudanilainen? Anteeksi heillekin, jos tulin vahingossa loukanneeksi. …..Saat anteeksi… Joo kyllä se puhdisti.Eikös alkuperäisen viestin tarkoitus ollut kaikille hyvät työ olot ja lakiin kuuluva palkka. Eli jatketaan siitä ketään sortamatta ja väheksymättä. Kaikki me metsässä työskentelevät ansaitsemme sen niin ulkomaiset kuin kotimaiset metsurit.

arto arto

AIi minäkö haukun! Täh. Mistä toi nyt tuli! Se vain sopi niin hyvin, kun sanoin, että kaikilla on sama ihmisarvo teki mitä työtä vaan ja oli vaikka sudettisavolainen tai sudanilainen.
    Kummasta hernettä ollaan vetämässä nenään.
    ……..Ei herneitä nenään…..Suomen kieli on rikasta murteineen. Haukkumisesta sen verran jos sana meillä merkkaa (haukkumista /kiusaamista) niin miksi se luokitellaan. Muuten kirjoitit oikeaa asiaa olisit voinnut vaan todeta SAVOLAISET Ei olisi minuun vaikuttanut muuten. Näin sudetista PUNAISTA niin kuin muutkin täälläpäin. (oikein puhisin ja puhkuin)

arto arto

Niin minä asun juuri mainitsemallasi rajalla savo pohjanmaa….Sitä käytetty ennen haukkumasana. Kerran eläessäni olen kuullut olusilla. joku etelän hemmo haukkui savolaista ja tuli heti tappelu. Ei varmaan koskaan hän enää käytä sitä sanaa. Siksi kommentoin (että haukutko sinä savolasia) metsureitä

arto arto

Vai hitleriin juontaa juttu..Itse tunnen metsureita jotka työskentelee suomessa. monesta maasta. irlanti.groatia,puola.viro,jne. Kaikki ovat vaan metsureita. en ole koskaan nimitellyt heitä muilla nimeillä. Samoin asuu täälläpäin suomen sisältä porukka eikä kukaan nimittele heitä. Eli olipas läjäys vertauksessa.

arto arto

jos kuuset ovat selvästi kärsineet tiheän verhopuuston alla, verhopuusto poistetaan kahdessa vaiheessa. Varsinkin harvassa kuusentaimikossa voidaan osa verhopuista kasvattaa kuitupuiksi ja laadultaan parhaat rauduskoivut tukkipuiksi saakka. Jos rauduskoivut ovat kuusentaimikossa jo selkeästi ylispuita, metsä voidaan kasvattaa kaksijaksoisena. Ylispuukoivikon tiheyttä säädellään harvennuksin niin, että alikasvoskuusikon elinvoimaisuus säilyy. Taimikonhoidossa koivuja jätetään kuusikon tiheydestä riippuen 300–500 runkoa hehtaarille………..siinä ohje verhopuustosta. Eli voit myydä tietyn määrän taimikon päältä ns. ylipuita ja saat tuen.

arto arto

sudettisavolainen…..Mitä tarkoittaa ?

arto arto

Jännää väittelyä kasvusta,,,,Mutta kannattaa muistaa suomi on pitkä maa. kaikki ei sovi kaikille. Eli on hyvää ja huonoa kasvumaata. Tiedän itse meidän metsästä hyvin kasvaa kuusi. nyt 10m ei raivattu koskaan ei ole ollut tarvetta kuusi kasvoi niin nopeasti ei pysynyt hieskoivu mukana sitten kuivi valonpuutteessa pois.

arto arto

Nyt lukijoiten kuvissa muutama kuva viimeviikon keskiviikolta ja torstailta, Näkyy muuten pikkuisen sitä mustaa kannossa. sahana 545fx teroitus viikonloppuna.

Esillä 10 vastausta, 3,211 - 3,220 (kaikkiaan 3,661)