Käyttäjän arto kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 3,191 - 3,200 (kaikkiaan 3,625)
  • arto

VOIK0N YHTEN VIIK0N SAHATAU TERÄ,OLTA HUIPUN TIKISÄ ONK0N TÄMÄ,SE MAALIMAN KAHTEKSAS IHME.MINÄKIN VIILAINSINKIN VAINKIN KERTAN VIIKOON JOS,E1 OLISI TUO PANKI ELÄTEVÄTÄNÄ. …..Näin se on jos oppisit minulta terätekniikan autosi oli jo maksettu. Jos jalkasi toimii kaatasit hehtaarin päivässä laske niillä hinnoilla millä teet. Minä todella sahaan enkä hinkkaa terävää terää. ja muuten pärjään todella hyvin. ja saan hyvin alutta aikaseksi

arto

Miksi joidenkin on mahdoton käsittää tuota asiaa? Tuntuu ihan siltä, että heillä ei ole mistään minkäänlaista kokemusta. ………….Tänään tuli kokeiltua raivasin aamusta mätästys ojan välin 150m tankilla. terä sahattu koko viikko…..teroitin meni aikaa 4 minuuttia (tein kunnolla) sahasin taas mätästy ojan välin meni tankilla metsä samanlaista poistuma sama. meni kummassakin sama aika. eli minulla ei vaikutusta.

arto

No sinä et pikkusahaan tyytynyt. 3120xp on yksi maailman tehokkaimmista sahoista, joka on suunniteltu ammattimaiseen tukinkaatoon.

arto

Meillä ei niitä mustia kantoja enää näy. jos nään semmoisen niin meen juttusille ja kohteliaasti esittelen itseni. esitän kysymyksen saanko auttaa. Sitten opastan oikea oppisen terän kunnostuksen…..Koska palvelemme metsän omistajia. se on sitä oikeata välittämistä. Näin olen aina toiminut ja toimin edelleenkin. siitä saa hyvän mielen kumpikin.

arto

En tosiaan tiedä millä ale terillä muut sahaa. onko keskisen kiinanlimppuja, Muutama vuosi sitten olin metsämesuilla opettamassa terän kunnostusta ja viilausta. asiakaita oli päivän aikana tungokseen asti, saanut hienoa palautetta joita opetin. Sain siis kädestä pitäen opettaa ennen kuin tajusivat sen terävyyden pitävän jujun. Eikä minun hoksotimissa ole vikaa. sahaan nääs viikon eikä terä ole liian tylsä leikkaa vielä nopeasti.

arto

Kas kummaa. tänään vein tilin 9pv 10.9ha Minusta aika hyvin teidän mielestä tylsälle terälle. kerran viikkoon teroitus. Jokainen voi miettiä oliko terä tylsä.`?

arto

Jos mies ei ymmärrä sitä, että terävällä terällä tankillisella sahataan pidempään, niin kyseenalaistan hänen ammattitaitonsa.6 minuuttia teroitukseen päivässä, tekee kahdessa viikossa tunnin.
    Mutta jos terävän terän kanssa tankillisella saa kymmenen % enemmän, se tekee kahdessa viikossa hehtaarin!
    Se tekee vuodessa siis 16 -17 hehtaaria enemmän.
    artokin voisi yrittää laskea, mitä sillä rahalla tekee, lisäksi säästyy saha ja voimansiirto. ……Miksi sitten minun teroittama terä leikkaa viikon siis koko viikon yhtä hyvin, Ei pakene ne millisetkään koivun vesat edestä katkeavat niin maanantaina kuin perjantaina samoin käy 10cm koivuille. En ainakaan minä kerkeä enkä jaksa lisätä vauhtia lisää. silloin täytyy jo juosta. se 16-17 ha kyllä pitää paikkaa joka muuten ei osaa viilata/ harittaa oikein eli hyvä syyttä sitä terää kun muuta ei voi.

arto

En kanna varateriä minä repussa. Rahaa tulee työllä ihan tarpeeksi. Vielä kaikille tiedoksi en syö minä makkaraa. parempaa sen olla pitää.

arto

5 tuntia 3viikossa. Niin ja jos työskentelen noin 160-170 päivää niin se turha viilaaminen lasketaan jo tuhatlappusissa , Jokainen voi miettiä mitä sillä tekee.

arto

Se ero ikeassa ne tuotteet valmistetaan siellä halpamaassa. jossa euro on iso valutta.

Esillä 10 vastausta, 3,191 - 3,200 (kaikkiaan 3,625)