Käyttäjän arto kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 3,181 - 3,190 (kaikkiaan 3,625)
  • arto

jos kuuset ovat selvästi kärsineet tiheän verhopuuston alla, verhopuusto poistetaan kahdessa vaiheessa. Varsinkin harvassa kuusentaimikossa voidaan osa verhopuista kasvattaa kuitupuiksi ja laadultaan parhaat rauduskoivut tukkipuiksi saakka. Jos rauduskoivut ovat kuusentaimikossa jo selkeästi ylispuita, metsä voidaan kasvattaa kaksijaksoisena. Ylispuukoivikon tiheyttä säädellään harvennuksin niin, että alikasvoskuusikon elinvoimaisuus säilyy. Taimikonhoidossa koivuja jätetään kuusikon tiheydestä riippuen 300–500 runkoa hehtaarille………..siinä ohje verhopuustosta. Eli voit myydä tietyn määrän taimikon päältä ns. ylipuita ja saat tuen.

arto

sudettisavolainen…..Mitä tarkoittaa ?

arto

Jännää väittelyä kasvusta,,,,Mutta kannattaa muistaa suomi on pitkä maa. kaikki ei sovi kaikille. Eli on hyvää ja huonoa kasvumaata. Tiedän itse meidän metsästä hyvin kasvaa kuusi. nyt 10m ei raivattu koskaan ei ole ollut tarvetta kuusi kasvoi niin nopeasti ei pysynyt hieskoivu mukana sitten kuivi valonpuutteessa pois.

arto

Nyt lukijoiten kuvissa muutama kuva viimeviikon keskiviikolta ja torstailta, Näkyy muuten pikkuisen sitä mustaa kannossa. sahana 545fx teroitus viikonloppuna.

arto

Kaikki hyönteiset kulkevat hien etsinnässä. Tänään illasta lakassa poijan kanssa talsittiin 3 suota ympäri. varusteina sortsit ja sievin kevytkengät ja tietysti sankot. elukoista ei haittaa, törmätiin muuttamaan muihin marjastajiin kyselivät ihmeisään miten sillai kuljetaan, niitä söi paarmat ja itikat kerroin miksi aikoivat kokeilla. se todella toimii marjaa tuli todella hyvin, ja näytti olevan paljon vasta kypsymässä.

arto

Sinä olet pestautunut jollekin firmalle? Onko sillä tekemistä HVA:n kanssa?…..Ei ole husqvarna vaan minun rahantekokone, ja harrastus (joutenolo aikaan kun muuta remppaa ei ole) työnantajani on mhy. Niin ei minullakaan housut pysy aina ylhäällä vapaa ajalla. olen silloin aivan tavan tallaaja Mutta työ minä aivan eri, Eli ei sillä periaatteella kannata ketään yleistää. Tai en ainakaan minä niin tee.

arto

Voisit ehkä syyskauden alkaessa esiintyä metsäkouluilla konsulttina aiheesta. Luultavasti kaikilla kouluilla aloitetaan syksyllä RS- hommat……..Joo voisin tarvittaessa mutta olen myynyt itseni nykyiselle työantajalle. eli sen kautta kaikki. Jos oikeasti opettasin niin menisi min.2 pv 1 päivä sahaa toinen metsässä. tekniikka. näkisi minkälaista ainesta nykysistä metsureitten aluista löytyy.

arto

Kyllä minä olen sanojen mittainen mies, eli en huijaa ketään, kyseessähän on minun oma juttu enkä ole pakottanut ketään tekemään samaa.

arto

me saamme kokea terän huiman purevuuden……Mielenkiintoista. minut terissä ei ole huomaa purentaa, ne leikkaa nätisti. Terä ei saa koskaan haukata eli imasta puuta. sen pitää toimia hallitusti, mies ohjaa sahaa ja terä katkaisee kaiken puun minne osuu.

arto

Jätkälle……Joo yritin aijemmin avata sitä teroitus/haritus juttua mutta sain haukut(olin se mustien kantojen tekijä) silloin lopetin, mutta joskus lehdissä kun keretään paljastan ja teen testiä.

Esillä 10 vastausta, 3,181 - 3,190 (kaikkiaan 3,625)