Käyttäjän arto kirjoittamat vastaukset
-
Niin luonto antoi meille elämän ja voi ottaa sen pois milloin haluaa. Veljeni ajoi hirvikolarin meni melkein henki viime talvena kertoi itse että oli liikaa vauhtia jos olisi ajannut hiljempää olisi voinut väistää. Joo kotterolla ajelen auto meille kulku väline ei siis mikään leuhkimis juttu monesti itsekin hirviä väistellyt sillä kotterolla siis. en kertaakaan osunut hirveen vaikka kaatui keskelle tietä oli asvaltti jäässä ei sorkat pitänyt
Tanelille saman lailla ne nostaa vakuutusmaksuja. metsävahingoista meillä metsää kahta puolta puuta. Ei ole sorkkaeläin tuhoja tullut juuri ollenkaan taimikot hoidettu aina ajallaan se estänyt ne tuhot. Aikoinaan liikkui isojakin hirvilaumoja maallamme mutta jatkoivat läpi ei löytynyt syömistä. Itse näen sen sorkkaeläin kolarin autoilijan syynä, koska se törmää eläimeen autossa ratti sillä voi väistää ihmeen hyvin. Joskus hirvimetsällä seurasin ison tien varressa hirvi tien penkalla söi vesakkoa näkyi siis autoilijoille. Ei kellään jarruvalot välähtänyt vaikka huomasivat eläimen.
Eläin on eläin ja autoilija on autoilija. Mutta kuinka paljon maksaa autoilijoitten toilailu esimerkiksi rattijuoppous.?
Tiedän mutta se on liikesalaisuus. Mutta sen voin kertoa teen monille mo.lle joka vuosi raivauksia, haluavat minut, eli ei se kallista ole, tai suhteellista köyhälle paljon ja rikkaalle vähän sama kuin muussakin elämässä.
Onko kipinän väri valkoinen vai punainen. valkoisella vika virtapuolella eikä käynnisty jos kipinä tulee kuin kerroit silloin vika syttyboksissa.
Ihan palkkametsuri oon en tee yrittäjänä.
Millä taksalla Arto tekisit meikäläisen n. 20 hehtaarin vuosittaiset raivaukset?
Suunnilleen puolet olisi taimikonhoitoa ja puolet varhaisperkausta.
Pari hehtaaria olisi ennakkoraivausta.
Missäpäin Suomea asustelitkaan? Asustelen Ylhäällä savossa liki pohjoispohjanmaan rajaa. taimikonhoidot 250e varhaset 200e enskan siltä väliltä summa on siis mulle maksettava muut kulut päälle. Taimikot jos helppoja niin hinta tippuu. ja 20pv siinä menisi 5pv viikollaMontako tankillista / hehtaari teiltä kuluu nykyiset kemeraehdot täyttävään taimikonhoitoon, ja paljonko vastaavaan varhaisperkaukseen? taimikonhoito sahausta keskimäärin 7 tuntia = 3 1/2 tankillista…….Varhasta noin 3 tankillista eli 6 tuntia helpolla taimikolla joskus menee 4 tunnissa vaikeilla 8 tuntia.
Eli sahausta 8 tuntia tai 10 tuntia…..Kunnioitettava tulos tuon ikäiseltä Moni nuorempi ei jaksa samaa.
Tyypillinen ruotsalainen eli luotettava, tehty 70 luvusta lähtien , Tyyppikilpi kertoo valmistus viikon , kuukauden ja vuoden on siellä terälaiteen vieressä (muistaakseni)