Käyttäjän arto kirjoittamat vastaukset
-
Sähköauto metsien miehille/naisille
Jos Tesla on urheilullinen sähköauto on tämä jotain aivan muuta.Bollinger B1 -maastoauto ei vielä ole tuotannossa, mutta ehkä se vielä tulee. Ainakin otetaan vastaan jo alustavia tilauksia. Toimitus on ehkä noin 19 kuukauden kuluttua.
Bollinger B1 on raakaan työkäyttöön suunniteltu maastoauto. Monessa mielessä se muistuttaa Land Rover Defenderiä.
Auton kori on kokonaan alumiinia ja auto painaa noin 1 770 kiloa. Painojakauma etu- ja taka-akselin välillä on 50/50. Valmistajan tietojen mukaan auton vetokyky on 2 777 kiloa.
Auton saa joko 60 tai 100 kilowattitunnin akustolla. Pienemmällä akulla ajomatka on hieman alle 200 km ja isommalla noin 320 km.
Pienemmän akun lataaminen täyteen pikalatauksella onnistuu 45 minuutissa ja isomman 75 minuutissa.
Auto on tietysti nelivetoinen ja molemmille akseleille on omat sähkömoottorit. Voimaa moottoreista tulee yhteensä noin 360 hevosvoimaa (270 kW). Valmistajan tiedotteen mukaan auto kiihtyy 0 – 97 km/h 4,5 sekunnissa. Huippunopeudeksi luvataan 205 km/h.Auton työkäyttö korostuu myös sisätiloissa. Auto on nelipaikkainen ja kaikki turha on poissa. Auton sisätiloja voi jopa pestä juoksevalla vedellä. Istuinten pintamateriaali on nahka. Hauskana erikoisuutena on etutavaratilan läpilastausluukku. Sen avulla voi helposti kuljettaa ylipitkiä lautoja.
Autossa on vakiona etuvintturi. Auton maavara on säädettävissä 25 sentistä 50 senttiin.Bollingerin mukaan yhtiöllä on jo yli 6000 alustavaa varausta autolle, vaikka auto ei vielä edes ole hinnoiteltu.meillä tuli vaan vettä todella paljon,,,Tänään jokin puhuri viraili kaatoi keskustasta vanhan petäjän.
Ok. Ja 300 -sarjaisessa Huskussa jos rajoittimet on paikallaan niin ruuvi ei pyöri kuin puoli kierrosta ja silloin,,,,,,,,,Juuri näin, 300 sarjassa muovi rajoittimet, helpot poistaa lähtee vetämällä ovat suuttimien päällä. Meillä päin kaikki ne repinnyt pois. siiten säätö 300 sarjan raivareille ilman rajoittimia H 30min ja L15-20 kaasutin zama.
Meillä kotipaikalla vanha luhtiaitta ikää yli 400v. Kyllä siinäkin on kierteellä olevia hirsiä pituutta yli 15 metriä, hirret yhtä paksuja koko matkalla. on vanha sotilastorppa. Pitäjämme vanhimpia paikkoja, Sukuselvitys kertoo sotilaat leväneet matkalla ruotsiin, Käyneet idässä sotaretkillä, Monta tunnettua aikansa kovaa sotasankaria levännyt siellä. Jättäneet puumerkkinsä aitan seiniin.
Arto että H kello kahteentoista ja L viittä vaille puoli. Ja jos kysyy vielä tyhmempää niin liikkuuko ruuvit ilman rajoittimien poistoa kuin kierroksen ?…..500 sarjan husqvarnan rajoittimet on alumiinia. jos ne poistaa menee nuo säätöarvot uusiksi. Nuo arvot on säätömeiseli arvoja…Säätö tehdään kellotaulun mukaan….60min on 1 kierros. Ja sitä rataa….Niin jos poistat rajoittimet joudut käyttämään suuttimia irti se alu holkki ei muuten poistu. ne suuttimet ei rajoittimen kanssa pyöri kierrostakaan vaan puolikaan.
Oikaisin vaan sinun väärän väittämän ettei herkimmät usko että vanhaan aikaan ne oikeat reilut ja rehdit JÄTKÄT olisi ollu noin tyhmiä. Olen kyllä nähnyt kyseisen sahan ja isävainaan juttuja sahoista poikasena kuuntelin oli juuri tuo raketti niillä ollut käytössä. kotipaikalla vieläkin sen raato.
Törmäsin samaan vikaan erässä sahassa. Kokeile uudella tulpalla. ne oireilee joskus noin joka tapauksessa virtalaite vika.
Raketin teräketju on takaperin, eli ei varmasti leikannut ainakaan puuta……Nykysahoihin väärinpäin mutta tuo raketin moottori pyöri väärinpäin nykysahoin verratuna…eli ketju oli oikein.
Meillä päin pyyhkäistään se särmä pois…..Jos sillä leikkaa saa kyllä viilata jatkuvasti…Eli on oikea teroitus hakusessa….Onneksi ostit teroituskoneen sillä saa jo jonkinlaisen terän…
Vain yksi Pelle esittää sahaavansa viikon ajan terävällä terällä ilman teroitusta. Tosin hän kerran myönsi, että terä ei ole enää huipputerävä kahden tankillisen jälkeen…..En muista tuollaista kertoneeni….Viimme viikko meni kerran terottaen, Syy kaatuminen ja terä upposi suohon. Tuntui heti ei purevalta…Katselin netistä monen (kovapala scaltet) testejä kovapala leikkasi scalet ulsi ei leikannut….Syy liian vähän haritusta. Oikea haritus peltiterä ei ulise leikatessa. Nopeus nousee huimasti…..Särmä ei irrota lastua. Sen irroittaa leikkaava hammas. Metsuri Motokuski oikeassa kokemus tekee mestarin harrastajat hinkkaa viilalla jatkuvasti….Tietämättä mikä vikana.