Käyttäjän arto kirjoittamat vastaukset
-
Kun sahataan 30 litraisia runkoja, joista tulee yksi neljän metrin pölli, voi tankillisella saatu puumäärä jäädä1 – 2 kuutioon. Kun samalla sahalla sama kaveri sahaa kuution puita, hän tekee noin kuusi runkoa tankillisella, joka kestää vain puolet siitä ajasta,kuin pienten puiden kanssa.,,,,,Kaikki on todella suhteelista……Mutta ei raivaus sahalla tehdä myyntipuita…Saatikka kuution puita.
Tekeekö kukaan enää hankinnalla. ? meillä päin kaikki tehdään koneella.
Mutta minulla tosiaan kestää tankillinen aina noin 2t pahin savotta mitä tänä kesänä sahattu 6o tuhatta poistuma paksuudella yli 4cm saha leikkasi kokoajan oli siis niin sakeaa. kesti huudataa 2t En kyllä koskaan raivaa tyhjäkäynnillä. Ei minulle tarjota helppoja alueita ne tekee muut. Nykyisellä taas menee 2t koska on sahattavaa ihan reilusti, Jotka ei kaadu tyhjäkäynnillä. Samoin saha kestää. Toiset vääntää puolikaasulla sitten särkyy kulmurit ja akselit katkeilee. Hyvin kesti 545fx 200ha vikalista 1 akseli kerran kytkin remontti ei muuta.
Sulla hassu saha. Minulla kuluttaa kaikilla metsillä samaa määrää. Tai säädöt ei ihan kohdillaan .
Ja se valinta on valitettavasti ammattiyhdistysliikkeellä.Jos ja kun nyt satsataan palkankorotuksiin niin ne korotukset ovat pahimmoilleen voimassa kun talous ja yritykset syöksyvät lamaan……..Niin toinen vaihtoehto ihmisillä ei ole vara kuluttaa, ajamme kotimaan talouden alas. Suomen taloudessa mätää muu kuin se työntekijälle käteen jäävä raha.
Tänään otin hussen orgis terästä kuvan ja lähetin lukijoiten kuviin. Terä mallia arto pikkumetsien teholeikkuri malli. sahattu 2 ha ilman teroitusta ja imee puuta todella terhakasti oma malli 545fx. Kuvasta löytyy jotain tuttua. toiselta merkiltä. Joka on alkujaan tästä mallista tehty valmiina pakettina. Niin ja hampaan kulmalla voi määrittää purevuutta. Mulla nyt pureva malli koska puu muutaman sentin poistettavaa. Samoin haritus pikkumetsä malli. Itse käytän sievin kevytkenkää mallia turva. teräskärjellä ja naulaan astumis suojapohjalla ei tunnu kannot jakapohjissa. Ovat kevyet.
Siispä hiekkapaperia, taikka hiomanauhaa sormella kyhnyttäen, = Hoonataan kunnes ”läikkä” on lähtenyt.
Mäntä paikoilleen kaksitahtiöljyn kera. Tai hellävarasemmin patapata teräsvillalla pesten.Eipä tuo mäntä kallis ole MC näkyy löytyvän täydellinen hinta 28e jonsered 51cc…..Mutta onhan se melkein kyseisen sahan hinta.
Kyllä meilläpäin vaikutti metsän tuotto hoitomaksuhin…..Omakohtainen kokemus. Äiti oli 10v eri hoitolaitoksisa sai 82v aivo veritulpan viimetalvena vaipui ikiuneen hoidin hänen raha-asiat ja hoitomaksut. Eläke meni maksuihin ja lääkesiin. Yksityispuolella hoitoon riiti eläke muut joutui maksamaan, Kunnalisen hoidon meilläpäin lakkauttivat meni yksityiseksi. Lääkäri kulut, parturi jalkahoito apteeki henkiökohtainen hygiena kaikista tuli lasku. Kaikki hoitolaskut maksoin ei kunta maksanut mitään.
Jätkälle kyseli terän hampaista onko niissä jokin taika,….Kyllä niissä on mitä vähemmän hampaita sitä raskaammin pyöritettävä terä..Ottaa ison purun, mitä enämpi hampaita sitä pieni puru ja kevyt pyörittä.(pyörittä= sahata puuta) Periaatteessa normisahalla yhtä nopeita monihampainen harvoin potkii eli on pehmyt sahata… Tänään meni 4.4 litraa bensaa tuli 10t päivä. Huomenesta eteenpäin taas normi raivuuta riittää se 3 litraa….Täytyy sanoa ang merk.. aika janoin saha.