Käyttäjän Apli kirjoittamat vastaukset
-
Ecolanin rakeistettua tuhkaa on tullu viimevuosina käytettyä hekolla ne on sitä levittänyt, sekä kuusikoihin että varsinkin männiköihin olen ollut tyytyväinen, näkyy esim metsähallitus ja upm käyttävän saman firman tuotteita.
Apli 25.6.2017, 20:29Suomen metsätalouden suurimmat uhat on Vihreät puolueena ja EU ilman niitä tämä olisi yhtä juhlaa…
Apli 25.6.2017, 20:21Pääministeri ja iso poppoo Johtajia lähti Kiinaan paluu perjantaina jokos saadaan vahvistus ensiviikolla Kemin tai Kemijärven hankkeista?
Apli 21.6.2017, 18:39Kun minusta tuli metsänomistaja toki siitä on yli 25v aikaa niin ensimmäisenä kiersin rajat, merkkasin ne huolella, sitten aloin tutustua metsääni, kävin siellä usein, mukana oli niin yhtiöiden kun Mhy:n edustajia kysely oli kovaa… Vuosien varrella on tullut kokeiltua kaikenlaista, nykyään mennään aika maltilla, Mhy;tä en enää juurikaan käytä, yhtiöiden miehet käy vain kun tehdään puukauppoja ne hoidan itse, kuten kaikki muutkin paitsi en kaikkia istutuksia, konekylvöäkin on kokeiltu ensimmäisen ja viimeisen kerran. Metsä on hienoa asia hurahdin siihen täysin, ei muuta kun tutkimaan ja tutustumaan siitä se lähtee pikkuhiljaa.. Metsätalous-suunitelma on hyvä teettää niitä tekee Mhy:t ja ainakin metsäkeskus.
Apli 20.6.2017, 15:12Motokuskille annettavat ohjeet/toiveet on sitten erikseen, poista tuulenkaadot, koivut, yms yms ja tietysti tee mahdollisemman paljon tukkia(:
Apli 20.6.2017, 14:18Ostajan edustaja saa sen nauhoituksen tehdä, yleensä tekevät sen viikkoa tai paria ennen hakkuuta, kerran pari olen sen tarkastanut eipä ole moittimista ollut koskaan, ammattilaisia ovat.
Apli 20.6.2017, 14:14Näky olevan juttu että UPM jatkaa investointeja Kaukaan sellutehtaaseensa, hyvä juttu sateisen päivän ilonaihe… Samanlaisia uutisia odotan myös Stora Ensolta sekä myös ennen syksyä pitäisi tulla uutisia uusista hankkeista…
Apli 13.6.2017, 07:52Jännä nähdä mitä tapahtuu syksyllä ensi vuonna keskisuomessakkin kun uusi Äänekoski alkaa käydä kunnolla nostavatko latvaläpimittaa kuinka kuitukiimassaan..
Apli 12.6.2017, 08:18Jos on myymässä männikkön kakkosharvennuksia tai päätehakkuut saa olla tarkkana latvaläpimitöissa.. viimekerralla vanhat mitä. .
Apli 12.6.2017, 05:58Kuusikoissa sekapuuna koivu no joo ennen tuli kasvatettua nykyään vähemmän… puhtaista koivikoista olen päässyt eroon niitä on enää vain ripaus tienlaidoissa polttopuuta varten… Jännä ilmiö tämä koivu, sekä tukki että kuitu joka vuosi sen myynti vaikeutunut ja hinta pudonnut… mutta varsinkin nyt kun ilmoitat kuusitukista niin jopas on eri ääni kellossa..