Käyttäjän Apli kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 2,881 - 2,890 (kaikkiaan 3,179)
  • Apli

Siihen saa pienen puukaupan tehdä, rahat menee Metsäliiton kuluihin ei muiden…

Apli

Tapana ollut muutama leppä jättää jos yleensä mahtuu kasvamaan, jotenkin se istuu sinne sekaan ja silmään…

Apli

Minä olen käyttänyt 2v kuusentaimia, joskus Mhy: n kautta joskus yhtiöiden, hinnoissa ei eroa eikä kyllä laadussakaan, männiköt menny konekylvöllä… Koivua olen istuttanut teiden varsille polttopuuksi ei muuten, ne kuokalla, kuuset putkella.

Apli

Tuossa on pöydällä kahden Mhy:n jäsenmaksu, ja taas mietitään mitä tehdään no maksetaan ne taas… Sinänsä pikkusen ehkä hulluutta, kun olen myös kahden metsäyhtiön sopimusasiakas, samat palvelut saa niiltäkin… Jostain kumman syystä Mhy:n korjuupalvelu ei ole pärjännyt viimeaikoina kun puukauppoja olen kilpailuttanut… Mikään hyväntekijä Mhy ei tänään ole, niillä oma tehtävä ja henkilöstö joka pitää elättää ja jäsenet sen tekee, minäkin, jäsenmaksut kuitenkin vielä verrattain inhimillisiä, mutta korotusvaraa ei kyllä ole muuten seuraa totaalinen jäsenkato.

Apli

http://ecolan.fi/fi/ecolan-silva/ecolan-silva-on-metsasi-kasvun-tekija/

Olen ollut enemmän kuin tyytyväinen tähän tuotteeseen… Männiköihin kylvetty ja paljon..

Apli

Meinaa unohtua yksi tärkeä asia, kartelli oli se on selvää ja UPM sen paljasti ja yhtiöt siitä tuomittiin, erikoiseksi tässä kartellissa tekee juuri se että Metsäliitto oli siinä mukana kusettamassa omia omistajiaan pitämällä puun hinnat kurissa, se että siinä oli mukana Stora ja Upm on ymmärrettävää ne on pörssiyhtiöitä ei metsänomistajien omistama osuuskunta, mutta näin toimii hieno osuuskunta aate 100 vuotiaassa kotimaassamme nimeltä Suomi.. Ajatelkaapa esim jos Valio pitäisi maidon hintaa kurissa kartellin avulla Arlan kanssa mikä haloo siitä nousisi. Valio on sitä varten että maidosta pystytään maksamaan maksimi hinta tuottajille ja ne omistaa sen.

Apli

Sama juttu kun Masalla, harvennukset sellufirmoista jommalle kummalle sopimuskumppanille, päätehakkuut sahoille juuri paremman katkonnan takia. Ei ole avaruustiedettä, riittää kun käy katsomassa sellufirmojen kuitukasoja niin ymmärtää miksi päätehakkuut menee sahoille.

Apli

Anteeksi luinko oikein? Pitää maksaa itsensä sisään että saa jotain etuja? Huokaus ja syvä, jos osuustoiminta toimii näin on todellakin syytä pysyä siitä erittäin kaukana.. Toki pitää vähän kehuakkin metsäliittoa, Äänekosken uusi tehdas on kyllä kuulemma hienoa ja lisäähän se kuitupuun käyttöä merkittävästi ja on myös sahoille tärkeä koska lisää sahahakkeen käyttöä.. Toivon silti että myös Paltamon ja Kuopion hankkeet toteutuu..

Apli

Olin pitkään metsäliiton jäsen, mutta aina kun kilpailutin puukauppoja metsäliitolta tuli huonoin tarjous, omalle jäsenelleen? Siihen loppui ystävyys raha ratkaisee euro on paras konsultti. Nyt sen saa kokea lahtosen porukka nahoissaan kun maksaa metsäliiton oikeudenkäynti kulut vähän yli miljoona ekua, osuuskunnassa ei armoa tunneta edes omia jäseniään kohtaan..

Apli

Metsänomistajien omistama Metsäliitto ei halunnut antaa anteeksi oikeudenkäyntikulujaan kuten sen kilpailijat UPM ja Stora teki, kertoo kyllä jotain… Tässä jälleen yksi syy pysyä kaukana kyseisestä osuuskunnasta. Muuten suhteellisen surullinen tarina sai surullisen lopun.

Esillä 10 vastausta, 2,881 - 2,890 (kaikkiaan 3,179)