Käyttäjän Apli kirjoittamat vastaukset
-
Erikoista… Olen viimevuosina käyttänyt vain 2v kuusentaimia, välillä tulleet Mhy:n välittämiä, joskus UPM ei koskaan tukkitäituhoja, alueena Jyväskylän ympäristö noin 100km… Kuusikoista kerätty hakkuutähteet pois, ennen muinoin kannotkin, ei enää.. Muurahaisia ollu aina suht paljon, estääkö ne tukkitäituhot?
Apli 17.6.2018, 10:20Olen hyvin iloinen Metsäliiton nykytilasta Jessen kanssa vaikka jäsen en ole enää… Hyvä että suurteollisuus pärjää muutenkin, se on kaikkien meidän etu. Uskon että Keiteleen ja Verson kaltaiset sahurit pärjää myös ja miksei pienemmätkin, en usko ollenkaan sahateollisuuden alasajoon. Miten yksittäinen metsäomistaja voi vaikuttaa tilanteeseen? No minusta keinoja ei ole kovin monia, kun laittaa leimikoita myyntiin niin vinguttaa kuitupuun hintaa ylös, tarjota sahureille halvempia tukkileimikoita? Tähän tuskin moni suostuu itse en ainakaan suostu ihan helposti.
Apli 16.6.2018, 10:57Lämpimät on kelit, sadetta kaivataan, pari tankkia kävin sahaamassa aamulla raivurilla, illalla jos kävis saman, vettä mukana 2l hikistä hommaa on..
Apli 16.6.2018, 10:55Yksi juttu että osallistuu metsähallituksen kilpailutuksiin, tai ottaa yhteyttä esim Tornatoriin ne tarvii koko ajan raivuun tekijöitä.
Apli 16.6.2018, 10:50Niin, onhan se noinkin, mutta eurot kun ratkaisee niin sillä mennään varmaan nyt ja jatkossakin… Puukauppa käy tällä hetkellä todella kovilla kierroksilla, joku voisi sanoa että ylikuumana, en muista tällaista tilannetta ennen koskaan… Kaikki kelpaa, ja tinkimisen varaa on reilusti, nyt jos koskaan pitää kiinnittää huomiota kahteen asiaan kuitupuun hintaan ja katkontaan.. Jopa eräs kaiken kitsaimmista iso ostaja nosti kuitupuun hintaa reilusti parin tarjouskierroksen jälkeen, omituista todellakin…
Apli 11.6.2018, 20:43Jesse on oikeassa, varsinkin jos uudet selluhankkeet toteutuvat, varmasti vuoden sisällä ollaan viisaampia.
Apli 7.6.2018, 10:05Juu, olen huomannut myös että 1800kpl/ha kuusentaimia rehevillä mailla ja raivuuta huomattavasti vähemmän… Jos istutat harvempaan niin sekaan kasvaa kaikkea paskaa ja raivaussahan kanssa saat heilua.
Apli 6.6.2018, 09:32OMT 1800 kpl / ha on se määrä jota olen laittanut ja laitan jatkossakin.. kun maa on hyvää puu kasvaa…
Apli 4.6.2018, 09:53Viikonloppuna kiersin taimikoita ja metsiä, hyvin kasvaa kaikki puut, ei ole ainakaan vielä ongelmia.. Sama juttu kun Jessellä istutuksia ei tiedossa välivuosi, hyvä niin… Naapurilla oli ekat 3vk sitten nyt se on käyny kastelemassa niitä itse, kovaa hommaa on ehkä turhaa ehkä ei. Sadetta kaikki odottaa, sais tulla pari päivää vettä kunnolla.
Apli 3.6.2018, 17:03Hyvin jaksoi en ole urakkamiehiä…