Käyttäjän Apli kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 2,761 - 2,770 (kaikkiaan 2,903)
  • Apli

Marttaliitossa osataan julkisuuspeli kun ollaan kasvattamassa hakkuita rajusti uutta Äänekoskea varten, mä olen käynyt kaatamassa pari haapaa jänöjusseille joka talvi, pökkelöitä en ole tehnyt enkä teettänyt, saas nähdä lähteekö muut yhtiöt samaan mukaan..

Apli

Kemeran saisi kohdistaa minun puolesta kokonaan alemman tieverkon kunnostuksiin. Koko potin!

Apli

Niin, en ole enkä halua olla minkään yhtiön huippuasiakas, johtuen siitä että kilpailutan Aina kaikki puukaupat ja paras voittaa, toki minulla on sopimussuhde 2 isoon yhtiöön mutta monesti kauppoja menee myös heidän kilpailijoille, euro on paras konsultti. Mutta jokainen taaplaa tavallaan!

Apli

Kuusitukkia ovat kyselleet että tehdäänkö leimikko olisi tarvetta, mutta kun yleensä tapana tehdä kaikki kerralla, niin tarjoan samalla muutakin niin jopas kiinnostus lopahtaa.. Eli näyttää puukauppa tänäkin vuonna menevän kuusitukki edellä muut perässä.

Apli

Samaa sen on eteläsuomessakin metsähallituksen kohdalla… Olen alkanut jopa pikkuhiljaa toivoa vihreitä seuraavaan hallitukseen ja sitä kautta suojeluun lisää valtion metsiä, nykyhallituksella ei ole tähän haluja. Nykyhallitus on päinvastoin nostanut metsähallituksen tuloutustavoitetta eli suomeksi sanottuna määrännyt sen lisäämään täysin järjettömiä hakkuita ja tukkimaan kuitupuumarkkinat, varsinkin koivussa se näkyy ja kuuluu kokoajan enemmän ja enemmän.

Apli

Sahaus käy semmosilla kierroksilla että sieltä saadaan polttoon purua ja kuorta, energiapuulla voidaan sitten täydentää palettia se on kaikkien etu. En ole myynyt kuin latvusmassaa, puut kasvaa kuitupuuksi ja sitten ne päätyy muualle kuin polttoon.

Apli

Totta joka sana samaa mieltä… Nyt kun metsähallituksen järjetön tuloutustavoite valtiolle ajaa sen semmoisiin hakkuisiin joissa ei ainakaan minun mielestä mitään järkeä, hakataan metsiä aukoiksi joissa paras arvokasvu meneillään, tulee kuitua ja paljon se osaltaan tukkii kuitupuu markkinat suomessa. Jos tuloutustavoitetta ei lasketa ja metsähallitus ei myy maitaan tai keksi muita lähteitä joista saa rahaa, voipi olla jossain kohtaa vaikea löytää hallituksen mailta kunnon tukkimetsiä.

Apli

Äänekoski tuo pientä nostetta kuitupuuhun, mutta vasta jos Kuopion ja Kaidin hanke toteutuu sekä Kemijärvi niin voidaan puhua kunnon nosteesta. Muuten kauppa käy sanotaanko kohtalaisesti, hinnat makaa ja tuskin nousee, jos koivukuidun tuontia ei rajoiteta sen merkittävä ylitarjonta jatkuu ja jatkuu siitä sopii olla huolissaan…

Apli

Tukkikokoa pienemmät olen kaatanut talvella jänisten ruoaksi ja joskus tehnyt polttopuita, myynyt en ole koskaan yhtiöille.

Apli

Metsän kasvu varmasti kiihtyy kun lämpöä lisää, kuivuus voi olla ongelma jatkossa, totta että talvet lyhentyneet ja että teiden kunto on varmasti huonontunut.. Sekametsiä olen pyrkinyt suosimaan, koivukuidun ja tukin jatkuvasti huonontuva menekki hirvittää, koivua tulee jatkossa myyntiin reilusti lisää samoin kuusikuitua. Miten pitkään pystytään lisäämään järkeviä hakkuita jos tulee lisää sellutehtaita? Myös suojeltu metsäala kasvaa hitaasti mutta varmasti. Semmosia ajatuksia.

Esillä 10 vastausta, 2,761 - 2,770 (kaikkiaan 2,903)