Käyttäjän Apli kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 2,711 - 2,720 (kaikkiaan 2,782)
  • Apli

Tästä tulee surullinen juttu kaiken kaikkiaan. .. Vähän kuin wincapita. Yksi puhui ja muut lähti mukaan kun luulivat saavansa paljon rahaa. Lakimiehet ja Lahtonen onnea teille olette tämän tarinan ainoat voittajat.. Me muut metsänomistajat voidaan seurata tätä tarinaa ja jatkaa elämää normaalisti ja tehdä hyviä puukauppoja jopa kartellikoplan kanssakin. ..

Apli

Paikallisen yhdistyksen karkea hinnoittelu, taimikon reikäperkaus ja ennakkoraivaus n:300e/ha taimikonhoito eli raivuu sitten 400-550e/ha riippuen kohteesta, mielestäni hinnat ok, en ole tosin käyttänyt kun pyrkinyt tekemään itse. Hyvää jälkeä tekevät, ammattimiehiä ja suurin osa suomalaisia.

Apli

Seurasin tässä tänä kesänä erään toisen suuren selluyhtiön männikön päätehakkuuta ja yllätys yllätys jopas oli isot kuitukasat, noh metsänomistaja siihen sitten tuli kanssani juttusille, kysyin että isot on kuitukasat, hän totesi että antaa olla serkkupoika ajaa tukkiautoa tälle firmalle ja se ratkaisi että hän myy vain heille puunsa.. Ei koskaan kilpailuta leimikoita, kun serkkupoika ajaa tälle firmalle puita! Huokaus ja syvä, jokainen tekee niinkuin itse haluaa!

Apli

Jos ei metsähallitus tätä juttua voita ei voita muutkaan… Seurakunnat ja osa kunnista vetäytyi hankkeesta isojen oikeudenkäyntikulujen pelossa, metsähallituksella on rahaa, ja se oli suurin ”kärsijä” jutussa jotenka odotamme hovin ja ehkä korkeimman oikeuden päätöstä asiasta ja siihen menee varmasti aikaa… Metsähallitus tuskin valittaa sitten eu:n ihmisoikeus tuomioistuimeen, suomipoikahan sieltä saa aina apua heh heh… Lakitoimistot taas taputtaa käsiään heille tämä tietää varmaa rahaa!

Apli

Joskus kannattaa lukea puukauppasopimus suhteellisen tarkkaan ja näyttää sitä jollekin joka siitä ymmärtää jos ei itse ymmärrä, sieltä löytyy esim tukille vaadittavat mitat ja ominaisuudet… Ennen kuin sen sopimuksen hyväksyy!

Apli

Ei hätää, puun kysyntä ohjautuu sinne mistä sitä kannattaa ostaa, eli lähelle tehtaita, semmosille leimikoille jotka voidaan korjata 365pv vuodesta, en usko hintojen nousuun mutta en myöskään laskuun, lähellä tehtaita puun kysyntä ja hintakin pitää varmasti ja varsinkin jos leimikko on ostajalle houkutteleva, on ennakkoraivattu, hyvän tien lähellä yms yms… Energiapuun kysyntä on suuri pettymys, ja toivon todella että Kuopion, Kemijärven tai Kemin hankkeesta joku edes toteutuu… Kaikki tuskin tulee!

Apli

Tarkoitin lähinnä sitä että en ainakaan itse kiinitä huomiota yksittäisiin puihin ja niiden läpimittaan, sitä kun taimikoita raivaa ja tulee tilanne että yksittäinen kuusi pitää kaataa sen kaadan oli läpimitta 3cm tai 6cm en mieti silloin juurikääpäriskiä sen enempää…

Apli

Kuusivaltaisissa ja puhtaissa kuusikoissa olen käyttänyt tätä menetelmää ja aion käyttää jatkossakin, siellä kun mielestäni riittää hyvin yksi myöhemmin tehty harvennus ja sitä ennen kaikki maahan raivaussahalla.. Päätehakkuun voi sitten jokainen tehdä kun siltä tuntuu!

Apli

Näihän se on että jos metsähallitus ei pärjää tässä tapauksessa ei siinä pärjää muutkaan, mielenkiinnolla odotan tyytyykö metsähallitus käräjäoikeuden päätökseen vai valittaako päätöksestä? Varmasti miettivät tarkkaan sen verran kallista jutun vieminen eteenpäin on..

Apli

Tämä juttu päättyy siihen liittyneiden metsänomistajien ja kuntien ja seurakuntien ja metsähallituksen tappioon, ja he maksavat mittavat oikeudenkäyntikulut ja kun valitetaan sinne eu tuomioistuimeen niin kulut vaan kasvaa ja lakitoimistot taputtaa käsiään he ovat tämän jutun Lahtosen kanssa ainuita voittajia, valitettavasti näin… Onni että en lähtenyt mukaan aluksi mieli teki kyllä…

Esillä 10 vastausta, 2,711 - 2,720 (kaikkiaan 2,782)