Käyttäjän Apli kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 2,691 - 2,700 (kaikkiaan 2,783)
  • Apli

Kuusitukin osalta en tähän usko, koivutukin ja varsinkin mäntytukin osalta hinta saattaa pudota jonkin verran… Kuidun hintahan on laskenut pikkuhiljaa koko ajan! Energiapuuta ohjaa tukipolitiikka ja siinä on vastassa venäjän hake, sekä sahauksen sivutuotteet… Sähkön hinnan merkittävä nousu voisi helpottaa energiapuun tilannetta! Tarvitaan se kuopion sellutehdas ja kemin sekä kemijärven hankkeet, itse en näihin usko ollenkaan.. Myös metsähallituksen lisääntyvät hakkuut pitää yllä puun hinnan laskua sekä tukkii markkinat varmaan jatkossakin!

Apli

Kuusikon harvennuksia näkyy tekevän monessa paikkaa, ja hyvältähän se näyttää, lunta lisää ja aina paranee(: Toivotaan että talvi jatkuu vaikka plussa keliä lupaavat ensiviikolle. Kuuselle on kysyntää ja mitä ostomiehiä haastattelee niin ensivuonna homma kiihtyy, kuusitukilla raju kysyntä!

Apli

Joskus miettinyt että ainakin vielä käsittääkseni ostomiehet tekee leimikon rajaukset, eikö nyky motoissa ole sen verran tarkka navi ja karttatiedot sen verran hyvät että tämä homma tarpeeton? Tai sitten ulkoistetaan myyjälle? Vie nimittäin homma sikana aikaa…

Apli

Koivu on ongelma suomessa, vaikka esim UPM on lisännyt sen käyttöä kymillä niin sitä on kaikilla liikaa… Sitten sitä tuodaan venäjältä pää punaisena. Koivukuidun hinta on jo nyt niin halpa pystykaupoilla että itkeä melkein pitää, ja sitten hankintana sitä on todella vaikea saada myytyä, polttopuun ostajia tilanne hymyilyttää muita ei ja helpotusta tuskin tilanteeseen tulee.

Apli

Kun olen viimeviikkoina ollut kolmen eri yhdistyksen toimihenkilön puheissa niin yksi asia on jäänyt mieleen, metsäliitto on ainut kolmesta suuresta joka ei osta yhdistysten välittämää hankintapuuta… Sanotaanko erikoista, kun maakunnassa on metsäliitolla todella merkittävää metsäteollisuutta ja vuoden päästä yksi mailman suurin sellutehdas toiminnassa.

Apli

Kyllä se on nykyään niin että kuka koiran hännän nostaa jos ei koira itse? Ei sun etuja aja kukaan, Mhy:tä pidetään metsänomistajien edun ajajana ja paskat, MTK on alunperin maatalouden puolesta puhuja ja sitä se on tänäänkin… Itse sinä ne puukaupat teet ja kilpailutat jos ne tekee Mhy se rahastaa, itse vielä kuuluun Mhy:n ja maaseudun tulevaisuus tulee kotiin.

Apli

Tuntuu aika moni ostaja maksattavan tämän touhun metsänomistajalla.. Esim yksi tarjous harvennus 1.0e motti ja päätehakkuu 0.50e motti.. Noh pitää sitten neuvotella puunhinnoissa tämä ylöspäin.. Positiivistä että loppuviikosta näyttäs tulevan talvi!

Apli

Metsähallitus huokaus… Toimintaa kun seuraa niin tuntuu että järjen käyttö on heillä kiellettyä, hakataan keskenkasvuisia metsiä järjettömän kokoisiksi aukoiksi, metsurit lomautetaan kyllä heille olisi töitä talvellakin, noh ehkä näin heistä halutaan eroon… Vähän niinkuin vapo, laiva joka seilaa vailla suuntaa ja kaikki myydään!

Apli

Hyvää keskustelua… Kyllä minusta ostomiehiä/naisia vielä tarvitaan ja uskon että ne säilyy vielä tulevaisuudessakin… Minusta ainakin on kivaa tavata heitä, kysellä alan kuulumisia, tehdä puukauppaa yhdessä, kyllä moni asia vaan hoituu paremmin kasvotusten kun netissä. Ostomiehillä on nykyään niin isot alueet että ei siinä paljon jouda soitella metsänomistajille.

Apli

Tulipa mieleen että jospa menen motoon istumaan kuskin kanssa kun kone tulee paikanpäälle niin sanon sitten kuskille mitkä puut kaadetaan, oletteko tämmöistö kokeilleet? Tosin edellyttää että osuu vapaapäivälle hakkuu..Tuttuja kavereita tulossa hakkuulle.

Esillä 10 vastausta, 2,691 - 2,700 (kaikkiaan 2,783)