Käyttäjän Anton Chigurh kirjoittamat vastaukset
-
Löysää jeespoju sitä pantaasi hivenen niin ehkä sitten helpottaa.
Tällä uudella palstallahan on noita tiukan asiallisia osioita peräti viisi (5) kappaletta. Pitäisi riittää kaikkein tiukkapipoisimmillekin. Jokin vain vetää tänne.
Tässä minulla on mozilla firefox. Sieltä löytyy haulla ”metsäradio” se juttu, taimenistutuksesta siinä jotain lukee.
Takavuosina jouduimme ruiskuttamaan männyntaimikot oliko se ersa-niminen se poikkeuksellisen pahanhajuinen se tahmea aine nimeltään, jolla käsiteltyjä taimia hirvet eivät suostuneet syömään.
Saattaisi onnistua hybridihaavankin kanssa.Näkyy tämä vapaamuotoisempi ”muuta metsästä”-osio olevan heti ”metsänhoito”-osion jälkeen suosituin. Eli tälle vapaammalle seurustelulle näyttää olevan tilausta. Tännehän ei kenenkään ole pakko vaivautua, voi pysytellä esm pelkästään tuossa suosituimmassa kehyksessä (tiukalla asialinjalla).
Hybridihaapa-aita olisi nopeakasvuinen. Istutus puolen metrin välein.
Siinä olisi kestoaita sitten pidemmäksi aikaa. Ja olisi kierrätettävissä.Riista-aidan voi aivan hyvin kasvattaakin. Tietenkin olisi hyvä olla iso yhtenäinen tila. Koko tilan ympärille. Tiheä kuusiaita olisi hyvä. Sitä olisi hyvä alkuaikoina leikata, jolloin se kehittyy sorkkaeläimen läpipääsemättömäksi. Sen jälkeen sen voi antaa kasvaa vapaasti.
Tässä olisi ketju valmiina, joka ei poistu minun toimestani.
On tullut joskus kylvettyä. Peltolannoitteet ovat nopealiukoisia, joten lusto leveni vain about kolmen vuoden ajan.
Varsinaisilla metsälannoitteilla vaikutus näyttää olevan kangasmailla 6-7 vuotta. Tullut muutamia kymmeniä vuosia noita kokeita tehtyä.
Rouste pullauttaa taimen ylös kuin vesi korkin.
Miisu pitää ihan turhaan kynttiläänsä vakan alla.
Tietyssä mielessä minäkin olen jonkun sortin metsuri, vaikka toiminkin työntekijäomisteisessa systeemissä. Lähes joka arkipäivä, joskus viikonloppuisinkin, teen jotain metsätyötä.