Käyttäjän Ammatti Raivooja kirjoittamat vastaukset
-
Enpä tiedä, mitähän käy mäntyjen tyville kun ne mättäät alkaa painumaan sinne rämeeseen?
Kerran kun on päässyt lämpökahvojen makuun niin nykyään ei suostu ottamaan mitään vehjettä ilman. On sitä kahvalämmitysnappia tullu joskus hamuiltua istutusputkestakin.
Tänään mä väitän, että räkämänniköistä ei ole opittu mitään. Vieläkin laitetaan mäntyä liian harvaan rehevähköön maahan. Tamperelaisen ohjeilla jos on pakko.
Ei, männyt pitää kylvää tai saada luontaisesti. Hirvet syövät puolet ja toisesta puolesta tuleekin sitten liian reheviä.
Kesäkuumalla riskipeliä ajaa hana auki jatkuvasti, luonnolliset tauot on ihan hyvästä ettei leikkaa kiinni. Varsinkin sillä vesakkoterällä kanssa urakoidessa heinikkoa täytyy pitää taukoa kun siinä ei niitä luonnollisia taukoja tule.
Jos mä noilla futuureilla pelaisin niin kattoisin sellaisia yhtiöitä, joista voi tulla myyntihuhuja ja tai ihan tarjouksia. Mut pelaan vain rahastoilla. Ehkä metsänvartija voisi perustaa jonkun sijoitusklubin, kuulostaa niin hyvältä?
Huomenna alkaa istutuskausi täällä. Taimikentällä kuusen juurten kasvu on alkanu n. pariviikkoa sitten. Näin mutuiluna sanoisin, että nyt kun ne taimet istuttaa niin ne ehtii juurtua kuukauden pitempään kun kesäkuun alussa istutetut taimet ja vois kuvitella, että ne kestäis kesän kuivuutta paremmin.
Ei onnistu mullassa ainakaan kuusi. Käyt maatalouskaupasta hakee sellasen keltaisen kekkilän turvepaalin (agrimarketista saa yksittäin täällä) mutta niissä ei ole sitä lannoitetta tarpeeksivalmiina metsä taimille pitää lannoittaa reippaasti Superex forestilla.
Parhaimman mätästyksen saa sillä kakstoimisella kauhalla joka eka kääntää ja sen jälkeen tamppaa.
Kyllä mä sitä turvetta suosittelisin vaa.
Myö laitetaan taimia heti kun on valmista. Joskus on kaivinkone samaan aikaan tontilla. Ja hyvin toimii. Heinä se on ikävä ni mieluiten mitä nopeammin ni sitä paremmin. Ikinä ei ole huomattu, että olisi mitään merkitystä ollut lopputulokseen kuusella, että antais talven yli painua. Tietysti savimaille ja muille routiville maille aina parempi ku tekee keväällä tai hyvin aikaisin syksyllä, mieluiten jopa elokuussa, että ehtivät juurtua vähän.