Käyttäjän Ammatti Raivooja kirjoittamat vastaukset
-
Asiahan on niin, että huonoina aikoina puusta ei makseta huippuhintoja. Sahatavaralle ei nyt vain ole maailman markkinoilla sellaista imua, että tukin hinnassa voisi lähteä hulluttelemaan. Jos joku tarjoaa tähän saumaan 59,50 niin kirkuen kannattaa tarttua tarjoukseen. Vihjailut, että vieläkin hinnoista olisi sovittu kuulostaa tähän saumaan omituiselta ja siltä, että ei ole perehtynyt asiaan tarpeeksi ja on tekemisissä maanläheisten ihmisten kanssa. Reijo voi paneutua vuoteen 2008 ja katsoa mitä tapahtuu kun puulla on kysyntää.
Huonoina aikoina tarvitaan isoja päätöksiä, että selvitään. Isänmaa tarvitsee asioita kuten palkkojen jäädytys. Kenet voi haastaa oikeuteen palkkojen sopimisesta? Nämä kulujen aisoissa pitäminen nyt vaan on Suomen etu. Voisiko joku todella kannattaa tätä epäisänmaallista karhun kaatoa jos oltaisiin ajassa jolloin m-real keikkui konkurssin partaalla? Tässä on nyt ahneet lähteneet hakemaan pikavoittoja ajattelematta sen kummemmin. Yksikin negatiivinen päätösoikeudesta niin ihmiset heräävät hurmiokrapulaan ja siihen, että näyttöä uupuu. Tämä on vain minun mielipiteeni.
Insinööri, vähän niinku se Sörsselssön.
Mun tietojen mukaan motokontrolloija on puolueeton. Ja jatkuvasti kehitetään sitä miten asetuksia saadaan vastaamaan sääolosuhteita mahdollisimman hyvin. En usko salaliittoiihin. Jos kusettaisin metsänomistajaa niin katkoisin pitempiä tukkeja. Eikä siinä olisi mitään laitonta. Ainut kuka pitää kirjaa metsänomistajan hyväksi katkonnasta on mhy. Tuli mieleen erään kirjoittajan tapaus missä mhy:n kautta ei saanut tarjouksia mutta suoraan sai. Huonoina aikoina voidaan katkontaa muuttaa minun mielestä. Ehkä helpompaa suurista virroista kuin yksittäisiltä paljoa.
Kylän mehiläisfarmari kyllästy karhuihin jotka vei se hunajat niin se laitto aurinkokennoaidan mehiläispesien ympärille. Onkohan jossain internetissä mehiläisfoorumi missä käydään kiivasta keskustelua onko karhun tekemät tuhot luonnontuhoja vai holtittoman karhueläinlaidunnuksen tulosta, karhut aiheuttavat hunaja viljelijöille 100 miljardin tappiot ja se uhkaa koko maailmaa jne.?
Kiinassa kivihiilen käyttö jatkaa kasvamistaan seuraavat vuosikymmenet. Tällä hetkellä tarvittaisiin 1000 saasteetonta ydinvoimalaa Kiinassa korvaamaan kivihiili. Tällä hetkellä pystytään vaikuttamaan ilmastoon vuodesta 2060 eteenpäin. Ei maailmaan jää polttamatonta öljyä tai kivihiiltä ennenkuin tulee jotain varteenotettavampaa tilalle. Näiden tulojen- ja tuotannonsiirtojen kehittymättömille maille sijaan rahat pitäisi käyttää huippututkimukseen sillä vain siten energiakysymys ratkeaa. Fuusiovoimaan vaikka, tai ydinpolttoaineeseen, josta tällä hetkellä käytetään vain 1%. Maan alla on siis vielä 99% uraanisauvasta hyödyntämättä. Ilmastonmuutos tulee – mitä sitten? Sitä ei tarvitse yrittää estää, siihen pitää yrittää sopeutua. Dinosauruksetkin on kuollu sukupuuttoon ja meillä menee silti aika hyvin.
No mä teen 30 asteen helteellä mieluummin ennakkoraivausta ku korvennun auringon alle ja sit syksyllä ja keväällä taas on hyvä tehdä perkausta ku taimet löytyy helposti. Tuota vesomista pitäisi kieltää ajattelemasta, ihan marginaalinen merkitys minusta, pääasia sillä, että tulee tehtyä.
Esim. Nordnetillä on 296 rahastoa ja näiden rahastojen kymmenen vuoden keskimääräinen tuotto on 109%. Jatkuvaa raivausta ja sijoittamista, se on munkin mielestä paras resepti.
Deutsche bankin entinen pääjohtaja Josef Ackerman nosti ylen a-studiossa Suomen talouden suurimmaksi haasteeksi Venäjän. Suomen viennistä 10% menee Venäjälle. Ackermanin mukaan Suomen tulisi tehdä jotain ONGELMALLE! ?
Mitä tämä tarkoittaa? Pitäisikö Suomen a) tehdä enemmän tavaraa ja lisätä vientiä muualle b) vähentää tavaroiden ja maidon tuotantoa, että Venäjälle ei olisi mitä viedä. Suomessa on varmasti tehty kaikki, että täältä menisi mahdollisimman paljon tavaraa maailmalle eikä sitä voi niin vain lisätä. Tämä vienti Venäjälle saattaa olla todellakin ongelma koko EU:lle ja pyrkimyksille eristää Venäjä. Suomi alkaa kohta olemaan piikki EU:n lihassa Venäjän lopullisessa romahduttamisessa.
Mulla kestää toisessa 555fxteessä 1 h 40 min ja toisessa 1 h 20 min. Uutena se voi viedä tankillisen tuntiin. Pienempikulutuksinen on sisäänajettu 2000 h ja toinen 500 h.
Pari kuukautta sitten ostetut amerikkalaiset teknologiaosakkeet on noussut nyt 6%. Eipä paljon mutta heti kun ne oli salkussa niin ruilahti -10%. Jos ois minidipin pohjalta ostanu ni ois +16%. Mun korkovaatimus on 40% ni avohakkuu sopii paremmin kuin jatkuva kasvatus. Korkovaatimus käsite on kuin uunosta missä Uuno lähti ostaa 2% palkankorotuksella ostaa 2%volttista kaljaa. Korkovaatimuksen voi mun puolesta heittää roskakoriin ja alkaa hamuilemaan pääomia ku ei niillä prosentilla saa kaupasta mitään. Se on ihan sama kasvaako se markan jk kuvio 4 vai 5% kun ei oo sitä pääomaa paljoa mikä korkoa kasvaa.