Käyttäjän aegolius kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 1,161 - 1,170 (kaikkiaan 1,518)
  • aegolius

>Miten pienempi tuottoprosentti tuo enemmän euroja? Oikea vastaus on, että ei mitenkään.

Mitä silmäni näkevät? R.Ranta, joka on hyvin usein korostanut korkeaan tuottoprosenttiin pyrkimistä ja sillä perusteella esittänyt jk:a puolustavia kannanottoja… Ei sitten olekaan itse perillä siitä, mitä sidotun pääoman tuotto-% tarkoittaa?

Olen jo useaan kertaan kirjoittanut, että kannattavan jk:n idea on pudottaa puusto reippailla yläharvennuksilla lakirajalle. Tavoitteena on järeytymisen nopeuttaminen, uusien taimien aikaansaaminen ja, erityisesti, pudottaa sidottu pääoma alas. Silloin puustossa kiinni oleva pääoma tuottaa suhteellisesti enemmän. Se yläharvennuksen tulohan on silloin jo sijoittajan taskussa ja vain pienellä viiveellä muissa sijoituksissa.

Edit. Noinhan se menee kuten Hastelija esittää. Hieman paremmin metsähehtaariin sopivat arvot voisivat olla esimerkiksi

4000 € * 5 % = 200 €

6000 € * 4 % = 240 €

aegolius

Joo, tämä näyttää poistetun. Puuki kirjoitti tämän klo 11.37:

>Puuki kirjoitti:

>Juu. Tai sitten niin, että jk on lisääntynyttä riskiä ja parempaaa %-tuottoa mutta huonompaa eurotuottoa ja kok. tuottoa hakevan valinta.  Sopii myös hälläväliä tyypeille jotka ei osaa lisäksi Wanhan ajan laskentoa juuri ollenkaan – %:t vain merkkaa jotain, jos joku niin on kertonut.

Olisi kyllä mukava tietää miksi tämä lähti taivaan tuuliin. Ei solvauksia ja liittyy vielä aiheeseenkin. Mielenkiintoista.

aegolius

>Kyllä tässä aivan omassa porukassa kuljetaan.

>Olen ollut silti kokoajan asiakaspalvelussa tiskillä LVI-liikkeessä. En myöskään ole käyttänyt maskia.

>Yleensä myös edustajat toimivat satanäin.

Ihan omassa porukassa vaan. Itselleen valehtelu on todella helppoa.

>En minäkään haluaisi osallistua hel…..moisen rokotekulun kustannusten maksuun

Joko pari kymppiä per rokote tai 40000 euroa per teho-osaston keikka. Lisäksi kustannus yhteiskunnan sulkipanosta. Selitelmiä riittää.

On ihan sama ottaako erakko rokotteen vai ei. Maskiton ja rokottamaton selittelevä asiakaspalvelija saattaa kuitenkin olla kohta työtön.

aegolius

Linkki kiitos. Esson kahvila ei riitä.

aegolius

Montako kahdesti rokotettua on jeessin mielestä sairaalahoidossa? Laita näkyviin myös tiedon lähde.

Edit. >Olen ollut silti kokoajan asiakaspalvelussa tiskillä LVI-liikkeessä. En myöskään ole käyttänyt maskia.

Et tietenkään. Sehän olisi epäitsekästä. Maskilla suojataan pääasiassa muita, jos et ihan vielä ollut asiaa huomannut.

aegolius

Niin, maapohja arvostetaan summa-arvomenetelmässä taulukkoarvoihin. Itse lasken sen nollaksi.

Edit. >Itse laskisin edellisen kierron tulot sinne ja seuraava investointi mietitään sitten uudelta pohjalta.

Juuri näin. Luulen, että tässä tuo ajatusero Puukin kanssa tuli.

aegolius

>No eipä Selvennä ajatustasi Jos pääsee parempaan korkotuottoon pienemmän alkuinvest. vuoksi

Mielestäni et saanut alkuinvestointia yhtään halvemmalla. Ajattelit paremman leimikon hinnan ”kuittaavan” uudistuskuluja ja annoit sen vaikuttaa seuraavan kierron tuottolaskentaan. Siinä kohdin olen eri mieltä. Jos tätä ajatusta vähän kärjistää ja saisi kaikki uudistuskulut kuitattua vastaavasti edellisen kierron ”yllätystuotoilla”, niin silloinhan uusi kierto lähtisi kokonaan ilman alkuinvestointia. Millaisen sijoitetun pääoman tuoton saat silloin?

aegolius

Ei siinä mitään. Pidetään vaan yhteiskunta kiinni. Tärkeintähän on se, että oma napa riittävästi kiiltää?

Parasta olisi, jos ympärillä kaikki muut ottaa rokotteen ja käyttäytyy muutenkin yhteiskuntaa ajatellen. Silloin toisinajattelija saa samat hyödyt eikä tarvitse tehdä yhtään mitään. Näppärää.

Ei sitten kannata ainakaan avautua, että koulun penkiltä ei tule minkään tasoisia LVI-osaajia firmaan töihin. Miten voisikaan, jos nuoret vaan istuu Teamsissa eikä pääse oikeasti opiskelemaan ja harjoittelemaan, vaikka haluaisi.

Edit. Yliopistot ilmeisesti vieläkin aloittavat suurelta osin etänä. Odottavat riittävää rokotekattavuutta. Melkoinen päätös, kun yliopisto-opiskelussa etäisyydet henkilökuntaan ovat muutenkin suuremmat kuin esimerkiksi toisella asteella.

aegolius

Samaa mieltä. Valikoima hyvä ja hintataso kohtuullinen, mutta jatkossa etsin tavaran vaikka sitten Saksasta, jos Suomesta ei muualta saa järkevään hintaan. Tuohon taloon en enää ropoakaan anna. Mitta täyttyi.

En ymmärrä mikä ihmistä motivoi tuollaiseen.

aegolius

>taloudellisesti on viisaampaa viiden prosentin tuotto pääomalle kuin yhden prosentin tuotto ja sitä olen pyrkinyt noudattamaan.

Tämä on ehkä jo kolmas kerta, kun näen R.Rannan mainitsevan tuon 5 % tuoton. Minun mielestäni se on mahdoton kaikkialla muualla paitsi aivan parhailla etelän OMT alueilla. MT-kankailla ja Väli-Suomen OMT:lla tuohon pääsee vain, jos osallistuu itse töihin ja tekee tietoisen laskuvirheen eli laskee omaksi palkaksi ja kuluksi nollan.

Viiden prosentin vuosituotto tarkoittaa sijoitetun pääoman 12-kertaistumista 51 vuoden kiertoajalla. Se voi OMT:lla onnistua juuri ja juuri.

Metsärahastothan arvioivat laskennalliseen tavoitetuottoon mukaan metsän arvon yleisen nousun ja ne toteuttavat sitä tasearvon nostoilla. Tästä ei tässä varmastikaan ollut kyse.

Onko R.Rannalla tähän jokin viisastenkivi, mitä en itse ole huomannut?

Esillä 10 vastausta, 1,161 - 1,170 (kaikkiaan 1,518)