Käyttäjän aegolius kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 1,101 - 1,110 (kaikkiaan 1,518)
  • aegolius

Niin, yhtiölainan ”ongelmaa” ei olisi ilman (liian) isoja eroja valtioiden yhteisöveroprosenteissa. Tämä on ehkä vähitellen korjautumassa.

>niin kaippa se on tehtävä muillekin.

Osaako motokuski sanoa miksi yli 10 % pörssiyhtiöstä omistava ei maksa osingosta lainkaan veroa? Miksi tällainen sääntö on ja miksi se koskee vain pörssiin listautuneita osakeyhtiöitä? Tämän vuoksihan mm. Sampo jätti juuri viime päivinä Nordea-omistuksensa 10,1 prosenttiin. Aikovat ottaa vielä syksyn osingon verottomana ja sitten myyvät kaikki loput Norpat kerralla.

aegolius

Onko Puuki nyt ihan varma tuosta Kojamosta? Eihän se yleishyödyllinen voi olla, koska se on pörssiyhtiö? Sen suurimmat omistajat taitavat olla yleishyödyllisiksi luokiteltuja.

aegolius

Emoyhtiö on rekisteröity pienen veroprosentin valtioon ja se antaa hurjakorkoisen lainan tytäryhtiölleen Suomessa. Tämä tytäryhtiö sitten tekee tuottavaa businesta Suomessa, mutta korkean koron vuoksi selviää hädin tuskin lainansa koroista, jotka se luonnollisesti maksaa lainan antajalle. Tytäryhtiön viivan alle ei juuri jää verotettavaa tuloa. Näin se tuotto vilahti emoyhtiön taskuun ja Suomen ulottumattomiin. Case Caruna.

Suomalaiset pienet ja vähän isommatkin firmat kyllä maksavat veronsa Suomeen.

aegolius

Olen ymmärtänyt, että Jovainilla ei ollut ihan vuosikymmenten kokemus tai metsänhoitajan koulutus taustalla ja nyt jo löytyy metsänhoidon suosituksesta virheitä? Voisiko ennemmin puuttua luottamusta metsätieteeseen?

>Ennen suojuspuita (suojuspuuhakkuu) käytettiin kuusikoiden uudistamiseen. Ja tällä hetkellä käytetään suojaamiseen

Eikö suojuspuumenetelmää ole käytetty ennen myös männyn luontaiseen uudistamiseen?

Edit. Hienoa kuitenkin se, että ilmeisesti metsänhoidon suositukset ovat päässeet lukulistalle. :thumbsup:

aegolius

Jo vain eilen: ”Suojuspuut on jaksottaista.”

Jovain tänään: ”En lähtisi eriyttämään. Voi olla epäselvä kysymys, ohjataanko suojuspuustolla jaksottaista vai jatkuvaa kasvatusta.”

Eilen taisit vielä eriyttää itsekin?

Perko taisi heittäytyä taas täysin asiattomalle linjalle. Eipä ole ensimmäinen kerta.

aegolius

Suojuspuuhakkuu on jaksollista, yläharvennus on jaksollista, siemenpuuhakkuu on jaksollista, kaistalehakkuu on jaksollista. Mikä se jk-hakkuu on?

aegolius

Tuollaisten pienten asioiden lisääminen on helppoa. Ongelman täytyy olla, että Tapiossa ei ole ketään ohjelmointitaitoista ja he joutuisivat ostamaan palvelun. Silloin sillä on hinta. Se on sitä edullista ulkoistamista. 😉

aegolius

>Aegolius on sen verta uusi palstalla että jaksaa vielä yrittää

Heh, näinhän se taitaa olla. Olen vasta reilut 5 vuotta palstaa seurannut melko aktiivisesti.

Harmittaa, kun näkee selkeää tiedon puutetta. Jos helposti saatavilla olevaan tietoon ei tartu, asia siirtyy välinpitämättömyyden ja tyhmyyden puolelle. Ennen sitä on toivoa.

Jos aihe (esimerkiksi metsänhoidon suositukset, lainsäädäntö) ei kiinnosta niin, että siihen yhtään perehtyisi… No, enpä nyt jatka ettei kukaan pahastu.

Edit. Olen olettanut, että palstalla viihtyvillä on aivan metsätalouden alkeet hallussa. Olen ehkä erehtynyt. Kaikilla ei ole edes halua perehtyä niihin alkeisiinkaan ja siitä huolimatta ”tiedetään” itse se paras tapa hoitaa metsää ja pahimmillaan koetetaan sinnikkäästi syöttää tätä ajatusta muillekin.

aegolius

Joko Jovain lukaisit nämä metsänhoidon suositukset? Suosittelen. Sieltä voi saada ajatuksia myös jatkuvaan kasvatukseen.

https://tapio.fi/wp-content/uploads/2020/09/Metsanhoidon_suositukset_Tapio_2019.pdf

aegolius

>Sama on nuoremmissa metsissä, joita metsälaki suosittelee.

Jovain, metsälaki ei suosittele yhtään mitään.

https://finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1996/19961093

Esillä 10 vastausta, 1,101 - 1,110 (kaikkiaan 1,518)