Käyttäjän aegolius kirjoittamat vastaukset
-
Satusetä iski jälleen.
Edit. Jos Etelä-Suomen lehdossa pääsee huomattavaan kasvuun millä tavalla tahansa, niin voiko siitä tehdä mainoksen 99,9 prosentille muuta Suomea?
aegolius 24.10.2021, 18:29>Miten se luomuviljely tuohon samaan kategoriaan kuuluisi ?
No vaikka niin, että luomussa satotaso on noin 40 % heikompi (ainakin tilastojen mukaan). Luomun suosio lisääntyy vähitellen ja peltoja raivataan jatkuvasti lisää. Syy ja seuraus? Luomuhehtaarista maksetaan myös korkeampi EU-tuki. Tältä pohjalta katseltuna suomalaisen luomutuotteen vienti ulkomaille on melkoisen hölmö toimenpide, koska tuskin hinta on oikeasti kohdallaan.
Tämä on kuitenkin asia mikä ei muutu koskaan, koska sekä keskusta että vihreät ajattelevat tietenkin kannattajiaan eivätkä hiiltä.
Edit. En edes huomannut, että suorittava paasaa edellä juuri samaa. Tällä kertaa olemme samaa mieltä. 🙂
Edit2. Itse käänsin kelkkaa muutama vuosi sitten. Ostan luomua enää vain, jos muuta ei ole tarjolla.
aegolius 24.10.2021, 15:32>Onkohan tuo nyt ihan on-off juttu?
Jos avohakkuukieltoa tarkoitat, niin kielto tarkoittaa kieltoa. Ainoa järkevä vaihtoehto aloitetta kohtaan on ehdoton EI.
Jos taas tarkoitat jk/jaksollinen, niin ehdottomia sen asian kanssa ovat ainakin Perko ja Petkeles. Itse en ole.
Petkeles esiintyy täällä luontoa puolustavana, mutta keskittyy pelkästään nälvintään. Hän halveksii jopa lahopuun lisääntymistä, koska mikään ei saa mennä parempaan suuntaan. Jos lahopuu lisääntyy, on sen oltava vääränlaista tai ainakin väärä lintulaji tekee siihen kolon tai väärä lahottaja pehmentää sitä. Pieleen meni. Jopa mo:n manuhakkuulla tekemiä lehtipuutekopökkelöitä hän on dissannut. Uhanalaisten luontotyyppien keskustelussakin anti oli ainoastaan nälvivää. Suunsoitto ei ole uhanalaista.
Edit. Visakallo, sama huomio. Ylläpidon olisi helppo selvittää onko esimerkiksi kirjoittaja sama. Heitä ei asia kuitenkaan kiinnosta, koska sallivat jopa revan multitunnuspelleilyn.
aegolius 24.10.2021, 15:01Voit tietysti helposti näyttää jonkun asiaa sisältävän viestisi. Omiin silmiini ei sellaista ole osunut.
Tarkistin kymmenen viimeistä viestiäsi (enempää ei näe palstan koodausvirheen vuoksi) ja pysyn kannassani.
aegolius 24.10.2021, 14:42>aegolius, mitä sitten jos on 150 tai 260?
Runkoa hehtaarilla? Vai kuutiota hehtaarilla?
aegolius 24.10.2021, 14:34Aina, kun onnistuu kirjoittamaan sellaista, että Petkeles viitsii tulla esiin trollaamaan, on onnistunut.
Petkeles puoltaa esimerkillään kirjoittamani paikkansapitävyyttä. Mitään objektiivista, mitään informaatiota, mitään avoimuutta, mitään analysointia en milloinkaan ole nähnyt yhdessäkään tämän nimimerkin viestissä.
aegolius 24.10.2021, 13:58>Olen tehnyt jopa kamerasovelluksen jolla saa ppa;n
Tehnyt? Suomessa on yleisesti käytössä vain yksi tällainen sovellus. Se on vuosien kehittelyn jälkeen saatu kelvolliseksi.
aegolius 24.10.2021, 13:53Oma havainto on, että palstalla tiedon kerääminen ja sen objektiivinen analysointi korreloi vahvan negatiivisesti jk-innostuksen kanssa.
Muutaman kaadetun puun luston mittaaminen on hyvä alku, mutta rinnalla pitäisi ehdottomasti tarkastella puuston tiheyttä ja hehtaarikohtaista määrää. Lisäksi jos puhuu jk:n pussiin kuten Perko, pitäisi huomioida kuvion historia. Mitään kiinnostavaa tietoa ei tässä ole vielä esitetty, enkä edes odota.
aegolius 24.10.2021, 13:39>Raneltakin on jäänyt oman metsänsä tiedot täällä julkaisematta enkä halua niitä tietää.
En mielestäni kysynyt Perkolta mitään liian tarkkaa. Hän kertoi lustojen paksuuksia ja minua kiinnosti kyseisen alueen puuston tiheys. Hän itse alkoi puhumaan kappalemääristä. Niistä ei päästä tiheyteen ellei tiedä myös pinta-alaa.
En tarvitse pinta-alaa, en kappalemäärää, en mittalistoja, enkä muutakaan yksityistä. Pyysin puuston tiheyttä, koska lienee päivänselvää, että harvassa kasvatusasennossa puut järeytyvät nopeasti, mutta hehtaarilla ei ole silloin kovin paljoa puuta. Palataan jälleen jk:n perusasioihin (Kettunen, lakiraja, Pukkala, 300 m3/ha, jne).
aegolius 24.10.2021, 13:32Älä nyt AJ tuollaista kysy, kun ihan runkoluku per hehtaari aiheuttaa tällaisen purkauksen. 😀
Se nyt on vähän vastaava hyppäys, jos tuolla toisessa ketjussa aloitettaisiin keskustelu alvista tai koronkorosta. Vähitellen se sivistys lisääntyy, ei liikaa kerralla.
Minun mielestäni täällä jk:a puoltavien pitäisi myös pystyä kertomaan palstan historiaa hieman. Jos kuviot ovat jaksollista perua, on turhaa alkaa puhua jk:n kannattavuudesta sormia napsauttamalla. Näihin asioihin emme tämän Perkon kanssa pääse, koska avoimuus ja objektiivisuus puuttuvat. Potero on kaivettu.