Käyttäjän abietis kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 61 - 70 (kaikkiaan 448)
  • abietis

    Vielä niistä ranskalaisista.

    Rouvalla oli semmonen tehomoottorinen 405. Sillä se päästeli liki 300 tuhatta.

    Sain sillä itsekkin ajella kun kauniisti pyysin.

    Rouva kun tykkää hyvistä autoista niin tyytyväinenhän tuo oli siihen.

    Yhtenä aurinkoisena päivänä lainasin autoa. Yhtäkkiä vasemmalle kääntyvän auton vetokukku karkasi keulasta sisään.
    Sen verran vammoja tuli että lihoiks meni.

    No sitä ei opittu vaan ostettiin tilalle 406. Kun kilsoja oli 285 tuhatta ja ikää 15 vuotta annettiin se nuorimmalle ensiautoksi.

    Eikä siinä vielä käsimystä tarpeeksi keskimmäiselle ostettiin samanlainen käytettynä. Nyt kun se ei tarvitse opiskellessaan autoa niin sillä itse ajelen matkahommissa 3000 km kuukaudessa.

    Mutta nyt olemme automatkustamisen helvetissä sillä rouvalla on 95 tuhatta ajettu käytettynä ostettu C5.

    Eilen kun hellästi puhuin sain käydä sillä kylillä pilkesäkkejä hakemassa.

    Niettä oon saammaa mieltä kelvottomia kapineita nuo ranskalaiset.

    Siksipä haaveilenkin ja etsin itselle parempaa oikeaa autoa ja samalla arvostusta ja kunnioitusta metsänomistaja ystävien joukossa.

    abietis

    No aloin jo itsekin epaillä sitä C5:ttä ja olen nyt laajentanut hintahaarukkaa ja löytänyt muitakin vaihtoehtoja.
    S80 AWD, Citroen C6
    Jos nyt haluaa oikein rahvaanomaisen niin V70 voisi olla vaihtoehto 2WD tai 4 WD
    Alemmasta hintaluokasta Fiatin huippumalli Croma

    Luulin myös että Skeidan Super B olisi kalliimpikin mutta niitähän vasta haarukkaan sopiikin.
    En vaan uskalla ostaa kun ne Audi ja BMW kuskit ”kyykyttää” skodia.

    abietis

    Jo on provokaattori tuo metsuri-mopokuski.

    Nyt tuli metsien motokuskilta niin paksua juttua ettei tuota usko meikäläinenkään. Kuulopuheita.

    Omakohtaisten kokemusten perusteella juttusi ranskalaisista on silkkaa p.skaa.

    Ethän vaan ole kuullut kaverin kuulleen jonkun lukeneen netistä.
    Vai onko vastuu lukijalla?

    Minun ystävälläni on entinen C5 taksi ja 1/2 miljoonaa täynnä ja matka jatkuu.

    abietis

    Nyt kyselytutkimus.

    Kun koeajoin alkaa hahmottua millainen auton tulee ajo-ominaisuuksiltaan olla. Olen myos koeajanut S80 ja S60 samoin 607 ja Laguma on kokeiltu. Kymppitonnin mersut, pemarit ja audit kun koeajan niin johan näistä kaikista se oikea löytyy.
    Pitää käydä vielä niita alemman luokan avensiksia kokaisemassa jos niistä löytyisi hinta laatusuhteeltaan parempia.

    Kuinka moni kommentaattoreista on ajanut C5ta joko 2001…2007 tai uudemmalla 2008… tai edes ranskalaisvalmisteisella.

    Nyt saavat kommentoida vain kokemusta omaavat, ei latokkakuskit tai muut vääräleuat savolaiset.

    Miksi en ostaisi käytettyä Citroenia?
    Mukavia, edullisia.
    Mitä ovat C5 heikkouksia?
    Onko niissä muita huonommat moottorit?
    Eivätkö vaihteistot kestä?
    Ovatko vetoakselit heikommat kuin muilla?
    Syttyvätkö ne ajossa palamaan?
    Onko niissä kylmä talvella?
    Eiväkö ne käynnisty?
    Ovatko ne erityisen ahneita polttoaineelle?
    Lyhyt huoltovälit?
    Erityisen kalliit huollot?
    Jättävätkö ne muita useammin tielle?
    Ruostuvatko ne keskimääräistä helpommin?
    Eikö niitä voi katsastaa?
    Joitain muita puutteita?

    Itse en usko teboilin baarin juttuja vaan nyt pitää olla vaktaa tiskiin.
    Kun olen ajanut japseilla, saksalaisilla, molemmilla ruotsalaisilla ja kolmella ranskalaismerkillä on näkökulmaa.

    Kun C5 on säädettävä maavara se tarkoittaa että ylösnostettuna maksimi nopeus on huippunopeutta alhaisempi, tietenkin…
    Ei sillä mersulla, lantikalla tai Subarullakaan moottorinopeutta yläasennossa päästellä.

    Huomatkaa etten osta autoa jälleenmyyntiarvon perusteella.
    Sehän on kaikilla autoilla noin 100 tai (pian 1500€). Veronmaksajien subventio autokaupalle.

    abietis

    Tuli noista hiekkalaatikkoväittelyistä mieleen että Koneviestissa oli taanoin juttu jossa Pohojammaan Sikavarmarit kehuskelivat terveisten kuljettimilla eli kuorma-autoksi painonsa puolesta rekisteröitävillä punaniskojen avolavoilla.

    Pitää olla semmosilla aivoneste keltasta.

    Ei herra nähköön, enhän minä idiootti oo että harrastelisin semmosella.

    Kävin tässä välissä ajamassa sen C5sen ja on se ultra mukava ajettava.

    Autoista ymmärtävät sanovat että uusimmat mallit 2008 eteenpäin on kertaluokkaa mukavampia ajettavia.

    Kyllä ne niihin minun kahveleihini sopivat.

    Ennen kaikkea se että kuopat, töyssyt, viemärinkannet ja muut epätasaisuudet olivat kadonneet kaikkialta missä koeajoin sai minut kallistumaan MUKAVUUDEN kannalle.

    Jos haluan nostalgisia ajo-ominaisuuksia otan tyttären kesä Kadetin liikenteeseen.

    Ja missä mainitsemissanne autoissa on säädettävä maavara?

    abietis

    Suomen liittyminen Eurostoliittoon on tuonut sisäisen inflaation eli tulojen leikkauksen ainoaksi kilpailukeinoksi maailman narkkinoilla.

    Toisaalta rahamarkkinoiden hallinnan poistaminen ja säätelykeinojen kieltäminen on päästänyt banksterit valtaan.

    Ei ole mitään keinoa hillitä pankkien järjettömien rahapelien (instrumenttien) luomiseksi.

    Sijoituspankkiireita ei valvota useissa maissa mitenkään.
    Spekulatiiviset johdannaiset ova kymmenen kertaa suuremmat kuin koko maailman BKT. Sata kertaa suuremmat kuin ”oikea”raha ja talletukset.

    Valtion ainoa keino rahoitukseen on ottaa lainaa pankeilta.
    Yksikään valtio, ei Kreikka tai Suomikaan ole mitään muuta kuin pankkien lypsävä lehmä.

    Valtion talouspolitiikkaa voi verrata peliautomaattiin. RAY voittaa aina.

    abietis

    Nonniin, nyt kommentit meni Suoli24 sivuston Tojota Audi, Bemari teinien räksytyksen tasolle.

    Taitaa olla niitä savolaiskateuden esiintuomia mielipiteitä.

    Torpparin kommentti oli kyllä osuva sikäli että minulla on tallissani museorekisteröity Volvokin alkuperäiskunnossa. Ilman 70- luvun teinivarusteita, karvanoppia ja rallirattia.

    Minulla on jo sitä vanhempaa kalustoa kuorma-autosta alkaen.
    Niillä kuljetetaan tavaraa ja tarviketta.

    Aikuisten oikeesti etsin metsänomistajan mukavaa autoa. Palstat ovat hajallaan joten siirtymätaipaleiden taittaminen mukavasti on se pääasia.

    Kaikille palstoille on kyllä ihan henkilöautolla ajettavat tiet.

    Muuten ajattelutapani on autojen osalta Reino Laakkosen kaltainen, jonka tapasin useinkin nuoruudessani.

    Nyt olis kyseessä sellainen mukava mutta edullinen ja ”parempi” auto.

    abietis

    Kyllä se niin on että kasvuun ja hyvinvointiin tulee raha Suomalaisomistuksesta ja Suomeen kotiutetusta verotulosta.

    Kun valtionyrityksistä alkaen siirretään tulos veroparatiiseihin ja maksajiksi jäävät palkansaajat loppu on vain ajankysymys.

    Kun vielä voitot vielä tehdään keinottelemalla joka siis ei ole muuta kuin tyhmemmän vedätystä.

    Ei tässä parane rampoja ja sairaita, lapsia ja koululaisia syyllistää.

    Katsokaa nyt peiliin tässä asiassa.

    Osuuskauppakin on siirtynyt keinottelijaksi ja ponukset lypsetään rahastoon josta isännätöntä rahaa voidaan käyttää pelimerkkeinä.

    abietis

    Menköhän jonssin ja huskun omistajita jauhot suuhun kun tuli niin hiljasta moottori- ja raivaussaha rintamalla.

    Tämä on kuitenkin vakta homma.

    abietis

    Niimpä.

    Muistoja on jos muistellaan ensimmäinen Opel Olummppia oli hyvä juhannusauto sinne kun sopi takatilaan tyttöjen kanssa pötkölleen.

    Autojen vaihto ei ole ollu kovin tiheään, kaikilla on ajettu vähintään se 5-10 vuotta ja tällä viimeisellä 18 v tasan.

    Auton osto tosin kestää 1-2 vuotta, siinä ajassa löytyy se sopivin.

    Olen laskenut että auto ostettuna esiomistettuna, mieluiten yksityiseltä. Ajettuna niin kauan kun kone ja voimansiirto kestää takaa parhaan taloudellisen tuloksen.
    Käteisellä kun vielä ostaa tietää rajansa, eikä jää nalkkiin jos jotain sattuu.

    Säästetty euro kun on 5 myytyä euroa.

Esillä 10 vastausta, 61 - 70 (kaikkiaan 448)