Käyttäjän abietis kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 41 - 50 (kaikkiaan 448)
  • abietis

    Enpä ole itse pelannut mutta nuorin tyttäreni 18 v pelaa sitä.
    Pitääkin vilkaista.

    abietis

    Jäi ikuisesti mieleen se mainos.

    Vuosia sitten tilasin mainospostia Ruotsista Logosolilta.
    Prosyysrit tuli ja jonkun viikon perästä lehti, siinä kerrottiin kuvien kera juttuja Logosol sahureista.

    Vaan erään aukeaman alalaidassa oli kuva niittitakkisesta ehkäpä nelikymppisestä miehestä joka nojaili pysäköityyn (HD) moottoripyöräänsä.

    Mainoslause kuului:

    Åke, skogsägare.

    Efter sen har jag tänkt mig själv; abietis, skogsägare.

    abietis

    No no eipäs nyt heittäydytä Suoli24 linjalle.

    Minulle se kymppitonnin auto on se parempi, Vaikka se ei uusi olisikaan eikä kaikkein himoituinta mallia.
    Mutta saa siinä vähän erojakin olla niihin Kansanautoihin, Skodiin tai Tojotiin nähden.
    Eikä sillä kaikkia katkeran vihreiksi toki ole tarpeenkaan saada.

    Jos joku ajaa pelloillaan kymppitonnin autolla se olkoon hänen ilonsa.
    Kylläpä sitä taksikyytiä on tullutkin nautittua vuosien mittaan kylläksi asti, sekä takapolsterilla, että itse kuskina.

    Viime vuosina ei ole mielenlaajentajien käyttö ollut esteenä itse ajamiselle. Olen niistä lähes tyystin luopunut.

    Oma auto on kuin vaimoni, ei siihenkään kukaan minun tieten koske. Sitäpaitsi hyvällä autolla on mukava ajaa, vieläkin.
    Vaimolla on omansa joka on kyllä parempi kuin minulla koskaan on ollut. mutta se on hänen.

    Olen kyllä oppinut vuosikymmeniä sitten aritmetiikan peruslaskutavat.
    Myöhemmin myös korkeampaa matematiikkaa, niin ja loginen päättely on tämän deduktiivisen tieteenalan oleellinen osa.

    Näillä ja kauppahommissa opitun säännön avulla; säästetty euro on viisi myytyä euroa olen autoakin hankkimassa.

    Auton arvon alennus on 12..17% vuodessa joten uudessa autossa se kymppitonni on äkkiä poltettu. Koska se parempi auto ei ole ansaintaväline se kaikki on sitä tappiota.
    Tuhannen kuutiota siihenkin tarvitaan harventaa.

    Itse esitin asiaani ilman ilkeilyä tai kieroilua mutta ehkäpä hiukan savolaisittain monitulkintaisesti.

    Diesel sopii kyllä työkoneisiin ja kuten sanottu vapaa-ajan autoilu ei ole kovin laajamittaista joten taloudellisuuden aspekti polttoaineen valinnassakin

    abietis

    Metsuri motokuski taisikin tuossa paljastaa sen miksi suomalaiset siis suomessa syntyneet aivät ole ihastuneet monikulttuurisuuteen.

    Se on ilmiselvää ettei maahanmuuttajia pystytä kotouttamaan.
    Heiile ei ensiksikään ole riittävästi yksinkertaisia työtehtäviä, ei metsäalalla eikä missään muuallakaan.
    Ilman riittävää immersiota yhteiskuntaan ei kotoutumista voi tapahtua.

    Jo nyt näemme että Suomessakin on tarkoitushakuista segrekaatiota joka ei ole lähtöisin kantasuomalaisista.

    Puhumme niin suurista kulttuurieroista ettei niitä massiivisen maahanmuuton yhteydessä voida umpeenkuroa.
    Lukutaidottomuus, asenne yhteiskuntaan, uskonto, työn puute, sopeutumattomuus tekevät monikulttuurisuuden ideologian mahdottomaksi.

    Vai halutaanko näistä maahanmuuttajista muodostaa plebeijien luokka, tai oikeammin useat maahanmuuttajat kuuluvat jo nyt Patriiseihin. Heidänhän ei tarvitse tehdä työtä, vaan suomalaiset kuuluvat Prekariaattiin joka heidät kustantaa.

    Toiseksikin yleinen viha ja halveksunta suomalaista kultturia, perinteitä ja arvoja kohtaan sivuuttaa (monikutturistien puolustajien piirissä) sen tosiasian että monet kulttuurit tulevat ylitsekäymään yhteiset arvot siis kaiken sen mihin nykyinen yhteiskuntamme perustuu.

    Sanalla sanoen monikultturinen yhteiskunta on mahdottomuus.

    Jotta yhteiskunta pysyy rauhallisena ja toimivana kaikkien tulee olla tietyistä asioista riittävästi yhtä mieltä.

    Nyt käytävässä keskustelussa on tahallisesti sotkettu monikulttuurissu ja rasismi.

    Tässä ei ole enää kyseessä haihattelijoiden turistimatka eksoottisen kulttuuriin josta voisi palata lintukotoon.

    Nyt on nousemassa tsunami joka pyyhkäisee yli liberaalien (pehmeiden) pohjoimaalaisten arvojen vieden ne mennessään.

    abietis

    Juurikn,
    Sain tosihalvalla ei ole se asia joka on ääneen lausuttava.
    Muita ehdotettuja ominaisuuksia ei ole tarpeenkaan toteuttaa.

    Kun ostat kympin auton jää vielä rahaa polttoaineeseenkin.
    Sitäpaitsi niitä häitä ja kirkkomatkoja on senverran vähän ettei se polttoaineen kulutus konkurssiin vie.

    Hangesta ei tarvi 30 asteesta lähteäkkään painetaan nappia ja tallin ovi aukeaa.

    Niin huono itsetunto minulla ei ole että puolustelisin valintojani huurinaisen unskin tekemisillä.
    Ajakoon unski millä lystää minä valitsen itse autoni.

    Minun suihkuseurapiirissäni on varsin vahän niitä joilta se kymppi auton ostoon löytyy.
    Ne jotkä pröystälevät autoillaan ajavat kyllä firman tai luottoyhtiön ”vekselivetoisilla”. Vanhan liiton miehenä en halua olla pankin tai luottoyhtiön juoksunarussa.

    Totta kyllä että kymppitonnin auto on melkoinen harppaus siitä alle tonnin autosta jolla arkisin ajelen.

    Mutta alle kymppitonin saa kyllä paljon edustavampia autoja vaikka ne parhaat valinnat lienevätkin muita kuin premium merkkejä siis taloudellisesti ajatellen.

    Ensinnäkin jos kurvaisin serkun kummin häihin vaikkapa Nivalla saisin kyllä huomiota. ja reilusti alle kymppitonnin.

    Cadillac kääntää pään ja mahtuu haarukkaan
    Chryslereitä on valita, isoimpiakin
    Samoin Citroen C5 on aivan erinomainen, mutta C6 jo vähän kallimpi
    Jos haluaisin avoauton se olisi Peugeot CC
    Paremmista alkaa 607 olla vanhahtava mutta lyksiä yhtä kaikki
    Mutta 807 voisi olla sellainen josta muutavan vuoden päästä saisi hyvän ja tilavan metsäauton
    Nissan Maksimoita saa kaksikin
    Volksvagen Phaeton on siinä ja siinä
    Mondeo sattuu myös kohdalleen
    Insignia voisi myös tulla kyseeseen vaikka onkin Opel

    Jos oikein haluaa Jeepikin mahtuu mukaan lamoin Landrover vaikkakin vasta jos mitään muuta ei ole tarjolla.

    Summa summarum Metsänomistajan parempia autoja on niin paljon että on melkein mahdoton valita!

    abietis

    Kyllä tämä nyt on mennyt keskustelu raiteiltaan.
    Otsikossa on komparatiivi.

    Vertailua ei voi tehdä ellei ole molempia sekä huonompaa että tulevaa jonka siis on oltava parempi kuin se huonompi (tässä tapauksessa vanhempi).

    Eli on olemassa auto jolla mennään metsäteitä ja muita kinttupolkuja palstalle.

    Parempi auto on se jossa rouva istuu iltamekko päällä ja helyt kaulassa ja korvissa.
    Metsämiehellä liivipuku ja solmio.

    Ei sitä konserttisalissa tai teatterin lämpiössä patsastella sarkalyysissä. Eikä pihaan ajeta ikäkululla lava-autolla josta mettsätiet ja aika on pieksäneet maalinkiillon.

    Sinne mennään sillä paremmalla autolla.

    Eikä vähin sukujuhliin kurvata pihkalta ja moottorisahoilta haisevalla hiasella.

    Kyllä sen on oltava semmoinen että sitä syrjäsilmin vähän kateellisena katsellaan.

    Että sellainen on metsämiehen parempi auto.

    abietis

    Kreikassa lyötiin liinat kiinni !

    abietis

    Ydinvoima se vasta kinkkistä on.

    Ville Niinistö huutaa raivopäänä ainoaa mahdollista vaihtoehtoa, Fennovoimaa vastaan.

    Areva ei saa laitostaan koskaan valmiiksi, entäs sitten ydinvoima?

    Säästetään energiaa, pannaan kynttilät vakan alle.

    abietis

    Avasin keskustelua bienergian mittasuhteista ja tarpeesta.

    Hiljaista on ollut vaikka useimmille tullee mieleen juuri metsäenergia.
    Mittakaava on sellainen että kaikki metsä tulisi käyttää energiaksi.

    Eli vaikka kaikki Suomen metsät hakattaisiin energian tuotantoon ei se riittäisi, ei lähellekään.

    Mistähän muusta ja millaisia määriä sitä bioenergiaa sitten heruisi?
    Onko meillä muita massiivisia bioenergiavarastoja käyttämättä?

    Tuuli ja aurunkoenergia ovat edelleen marginaalisia, kaiken lisäksi niiden kausivaihtelut ovat 100%.
    Tarvittaisiin keino aurinkoenergian pitkäaikaikasvarastointiin, sellaista ei toistaseksi ole keksitty.

    Muut energiamuodot kuten vesivoima on pääosin kahlittu.
    Turve on/ei ole uusiutuvaa, vastaajasta riippuen, vaikka meillä onkin rikkaimmat turvevarat.

    Öljyteollisuus, autojen valmistajat panevat hampaat irvessä hanttiin sähköautojen ja/tai julkisen liikenteen kehitykselle, siis ettei alykkäämpiä liikennemuotoja kehitettäisi.

    No nyt ”metsämiehen auto” miehet ennakkoluuloisesti väittävät ettei vaikkapa sähköauto voi toimia Suomessa.
    Autoalalle vaikutuskin olisi tuhoisa. Sähköauton valmistaminen ”ikuiseksi” on helppoa kuin hehkulampun. Suunnitellulla vahnenemisella siitä ikuisesta autostakin päästäisiin eroon.

    Ainoa keino ratkaista energia ongelma ovat energiaa säästävät ratkaisut. Syttyikö ledi?

    Huomasittehan että ledin polttoikä on 50…100 000h, silti lamput kestävät vain noin 10…15 000h, (1-2v jatkuvasti) suunniteltu juttuko?

    abietis

    Jos henkilö on tiedossa osoite löytyy helpoimmin väestörekisterikeskuksen hakupalvelusta.
    Tosin maksullista, muttei kallista.

    Hakuhinta vain laskulle kohtaan ”perittävät lisämaksut” viitteeksi osoitetietojen haku.

    Jotkut kieltävät osoitetietojensa luovuttamisen, silloin tarvitaan perusteltu pyyntö tietojen luovutukseen.

    Ellei tieosakas itse ilmoita tietojaan ja ne maksullisesti joudutaan hakeaman tiekunta perii aiheutuneet kulut k.o. osakkaalta, olipa kyseessä rekisteritiedot tai osoitetiedot.

    Kaiken lisäksi laillisessa järjestyksessä määrätyt tiemaksut ovat ulosottokelpoisia.

    Meillä ei ole jäänyt ainuttakaan yksikkö- tai kuljetusmaksua saamatta.

    Kun kolmannessa saatteessa lukee punaisella viimeinen maksupäivä.
    ”Ellei maksua suoriteta määräpäivään mennessä siirretään saatavamme ulosottoviraston perittäväksi.” se tehoaa.

Esillä 10 vastausta, 41 - 50 (kaikkiaan 448)