Käyttäjän 6 m3 kirjoittamat vastaukset
-
Suurin osa saksanhirvesta taitaa tulla Uudesta- Seelannista. Ekologista???
Tekstit on tilasto harhaa, niinkuin viidesosa lumikotkin. 🙁
Se mikä sen todistaa on tuo haapaviha, haapaa syytetään männynversoruosteesta.
Siksi siitä pyritään kaikin voimin pois, glyfosaatilla, kaulaamalla ja raivaamalla.
Vaikka haapa onkin herkkua metsolle.Tuon Yellowstone myytti on murrettu ”suden ja hirven symbioosi” ketjussa.
Turhaan käytetään kansallispuistoa jossa ei ole intraa eikä infraa verrokkina.Minkin ja supin osalta voi todeta: hyvin viihtyvät salomaillakin, kannattaisi poiketa vähän kauemmas teistä ja vesistöistä.
Supi on iankaikkinen pesärosvo. Kanalinnut pesii mielellään ojien pientareitten läheisyydessä, supi seurailee ojia, samoin minkki.
Noin tehden ne voivat vaellella pitkiäkin matkoja.
Kärppä ja lumikko elävät pienemmissä piireissä, joten niitten vaikutus on paikallisempi.
Samoin kanalinnut suosii hakkuuaukeita, hakkuutähteitten ja latvusten kerääminen vie niiltä suojattuja pesäpaikkoja.
asia on tunnettu jo kulotuksen aikakaudelta.Metsäkanalintujen osalta Arton esiintuoma kuoriutumisen jälkeinen aika säineen vaikuttaa hyvin paljon poikueitten onnistumiseen.
Metsolla ja teerellä myös edellisen talven lumi ja sää olosuhteet.;=D
OHO. elääkö Borneon lantakuoriainen symbioosissa hirven, suden ja haavan kanssa.
Jahans, vätykseen on mänt vanhuuseläkeukkojen hommat kun emotionaalit jyllää vieläkin, liekkö syynä uuslukutaidottomuus???
:=0
Samat sulle.
Niin, ja kolareita sattuu enemmän siellä missä autojakin liikkuu enemmän, onkos sekin asia tutkittu EVVK:ssa?
Mitenkäs jos kanavoimalla siirrettäisiin yksi susilauma Kainuusta sinne teillekin, auttaisiko asiaa?
Totta h…….ä, maalla opittiin ettei mitään pitäisi haaskata.
Liian paljon hyvää ruokaa hukataan nykyään. 🙁Tässä raadollinen syy miksi unelmien siivet eivät vielä kanna. 🙁
”Autoissa onat viime vuosina yleistyneet automaattiset pysäköintilaitteistot. samantyyppisiä järjestelmiä voitaisiin hyödyntää myös työkoneissa, sillä Volvolla on valmis tekniikka myös täysin automaattisesti toimivalle pyöräkuormaajalle.
Miehittämätöntä kuormainta voisi käyttää esim. louhoksella dumpperin lastaukseen.
Ennalta määriteltyjä reittejä ajavat dumpperit voisivat hakea louhen pysäköimällä aina tiettyyn paikkaan, ja robottikuormain täyttäisi lavan ilman kuljettajaa.
Tämä kuitenkin vaatii vakioidut olosuhteet, esim. rakennuksilla automaattikoneita ei vielä tulla näkemään.Tavallista urakoitsijaa koskettavat enemmän nopeasti yleistyvät telemetriajärjestelmät, jotka voivat yhdistää esim. huoltojen seurannan ja työnsuunnittelun GPS-palveluiden avulla.
Toimittajan toiveena ovat rikkoontumattomat ja ainakin itsensä diagnosoivat työkoneet, jotka osaisivat tilata sopivat varaosat lennosta Huoltomiehiä robotit eivät kuitenkaan vielä ole korvaamassa”Koneviesti n:o 15 24.10.2013
(Mutta koskaan ei pidä sanoa: ei koskaan. joskus tulevaisuudessa se on tätä päivää.)
Ei tuonut Metsälenden Makasiinikaan esille tuota epäsuhtaa tien teossa. Jääköön arvoitukseksi.
Erään lehtiartikkelin mukaa puutavaran kuljettajat ”kirvaa” noitten ”kelluvien” metsäautoteitten kestoa. Niitten joissa joku kerros on korvattu suodatinkankaalla säästösyistä.
Jos ei jotain huonoakin? Pilaantuiko lihat? Myrsky ei varmaan verestanyt ja suolistanut. Paljon luomulihaa hukkaantui?
Tasan ei kay onnenlahjat. Kainuussa keraa Eko-Kymppi joka taloudelta ongelmajate maksua, likipitaen veroluonteisesti. 🙁