Käyttäjän 6 m3 kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 2,561 - 2,570 (kaikkiaan 2,670)
  • 6 m3

Kiitän Teitä kaikkia Leidejä jotka vaivauduitte vastaamaan!
    Pohjoinen edustus jäi kylläkin puuttumaan.Ainakin omalta osaltani voin todeta että voin jatkaa metsästysharrastusta hyvillä mielin.
    Olettaen että säilytän aseitani asiallisesti. Niinkuin jatkossa aion tehdäkin. Puutteitakin on ollut, sen tunnustan.

Palatakseni vielä tuohon käsiase asiaan. Anoin parikymppisenä nuorukaisena ostolupaa pienoisrevolverille. Pääsin tai jouduin paikallisen komissarion puhutteluun tai tenttiin. Siinä otettin esille että mitä aion tuolla aseella tehdä. Vastasin että ammuskelen peltipurkkeja soramontulla ja ammun aseella tarkkuutta.
    Vastaukseksi tuli että niitä paukuttelijoita on jo aivan tarpeeksi. Liity ampuma seuraan ja osoita että olet tosissasi asian suhteen.

Näin kolmenkymmenen vuoden jälkeen tuo kommentti tuntuu todella järkevältä. Mitä minä sillä 22:lla reukulla olisin muuta tehnyt kuin paukutellut hernekeittopurkkeja jossain montulla tai pihassa. Se oli todellista maalaisjärjen käyttöä kyseiseltä komissariolta lupa-asioissa.

Missä tuo maalaisjärki on nykyään? Ei ainakaan kaupungeissa. Luulen ma.

6 m3

Vastasin jo kauan sitten, et oo julkistanut onko vastaus oikea vai väärä.
    ”Ota löysin rantein, älä jännitä,,,”

6 m3

Hyviä neuvoja on tullu. Kiitoksia.

Huski on ostettu ja sen kanssa on elettävä. Elinkaarta vielä jäljellä pitkän matkaa. Ns. isäntälinjan saha, oli minulle käteenkäypänen.
    ”Kyllä se minun eliniän luottaa.” Jos ei, niin sitten seuraavan kerran kattelen ”tilhiä” tarkemmin.
    ”Tilhi” kauppiailla aina ollu ”nettohinnat”. Huskin puolelta löytäny luottokaupan jonne askeleet suuntautuu laitetarpeissa, siellä saa tingatakin.

6 m3

Ihailla täytyy majavan sinnikkyytä, kaksi luupäätä vastakkain. Majava ja minä. Vajaa puoli hehtaaria menee jollakin aikajänteellä kosteikoksi. Yläjuoksun puolella kuusikko on petraantunut ilman terveyslannoitusta. Keskivaiheillä vanhoihin istutusmättäisiin on syntynyt siemensyntyinen taimikko, koivua, kuusta ja mäntyä.

Nyt kun tilanne on kartoitettu, niin alavin osa vanhasta peltoheitosta muuttuu kosteikoksi. Keskiosasta pelastan mikä pelastettavissa on. ”Ylevin” kuusikko saa jatkaa kasvuaan.

Haapaa peltoheitto ei kasva, leppää tulossa jonkin verran. Ja pyyt tykkää paikasta.

6 m3

Tuohon täytyy todeta: Eihän tässä ole kuin yksi suunta. Ylöspäin! Pohjilla kun ollaan jo!

6 m3

”Ja hongat oli korkeita ja suoria, siellä mistä minä olen kotoisin,,,”
    Ei tarvii räpeltää harvesterilla keskenkasvuisessa räkämännikössä.

Voi keskittyä johonkin muuhun.

6 m3

Esitetäämpä Rauta miehelle vasta kysymys. Kuka värikäs poliittinen persoona on sanonut: ”Suomen kansa on puhunut. Rosvot on pantava kiinni. Porsaanreiät on tukittava.”

Rauta miehellä on ensimmäinen vastausvuoro.

6 m3

”Hän mennyt on, poiis sanomatta sanaakaan, on oven aukaissut vaan, ja mennyt menojaan,,,”

Odotamme (odotan) jännityksellä ketjun avaajan kertomaa oikeata vastausta!
    Mitä saa palkinnoksi?

6 m3

Rautalanka koukku.

6 m3

Esitän otaksuman että juuri tuo raivausveitsi tulee mullistamaan metsänkasvatuksen Suomessa. Eritoten hybridihaavan osalta.
    Haavankasvattajat voivat kaksinkertaistaa tuotoksensa juurivesa pohjaisten taimikoitten harvennuksessa
    Eritoten silloin jos tuotetta tullaan saamaan oikea ja vasen kätisenä.

Esillä 10 vastausta, 2,561 - 2,570 (kaikkiaan 2,670)