Käyttäjän 6 m3 kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 2,181 - 2,190 (kaikkiaan 2,670)
  • 6 m3

”,,, raukat vain menköhöt merten taa.”

Leipää on on syöty ja syödään huomennakin.
    Turha ennustaa maailmanloppua noitten lausuntojen perusteella.

Samaa itkuvirttä alusta loppuun:
    Hirvet syö taimikot, sudet syö hirvet.
    Hirviä liikaa, petoja liikaa.
    Teollisuus karkaa Suomesta, sähkönkulutus romahtaa.
    Puulla ei ole kysyntää,,,,
    Lista on loputon.

Koska koittaa päivä että joku olisi tyytyväinen nykyiseen maailmanmenoon???

6 m3

Ei nikki miestä pahenna, jos ei mies nikkiään.

Joka pelkää tarttua McCarthyn kirjaan elokuvan perusteella, niin niille neuvoksi: Lukekaa vain ne seriffi Bellin muistelut ja pohdinnat jotka elokuvasta oli jätetty pois. Niistä elokuvaan oli sisällytetty vain muuan kalpea kohtaus.

”There´s a man going around taking names.
    And he decides who to free and who to blame.
    Everybody won´t be treated all the same.”

JOO, sano rengit päissään.

6 m3

Lukeminen kannattaa aina!

Coenin veljekset ovat seuranneet kirjan juonta harvinaisen tarkasti.
    Vanhan seriffin pohdinnat on vain jätetty jostain syystä vähemmälle.

6 m3

Seriffi Bell:
    ”Joka tapauksessa minä sanoin hänelle: Kaikki alkaa siitä kun lakataan puuttumasta huonoihin käytöstapoihin. Kun ihmisten puheista häviää kunnioitus toisia kohtaan niin silloin alkaa loppu jo häämöttää. Minä sanoin: Se leviää jok´ikiseen yhteiskuntakerrokseen. Kai olette kuulleet semmoisesta? Jok´ikiseen kerrokseen?”

”Ja se on semmoinen asia jossa minä en halua erehtyä. Olen miettinyt miksi halusin lainvartijaksi. Minä olen jollain tapaa aina halunnut olla se joka määrää. Halunnut muitten kuuntelevan mitä sanottavaa minulla on. Suorastaan pyrkinyt siihen.”

6 m3

Kun kirja vertailuun on päästy, niin Ernst Hemmingwayn Vanhus ja ja meri ja Walleniuksen Miesten meri kertovat molemmat aikalaistensa peräänantamattomuudesta.
    Suuria unelmia ei ollut, oli vain huoli toimeentulosta.

Joukkoon voisi liittää vielä Ilmari Kiannon Punaisen viivan.

6 m3

Kas, kas. Eivät vielä ole H-Vallan tienoilla kaikki ”metsät” aidattu kun Jessekin voi nauttia jokamiehen oikeuden mukanaan tuomista eduista.

6 m3

Koskas tasaikäisiä ja yksilajisia puuviljelmiä on alettu metsiksi kutsumaan?

6 m3

Jatketaampas kisin luetteloa apasseista.
    Cochise, Chato, Victorio ja Mangnas Colorado.
    Nachez ja Loco jäivät noitten varjoon, samoin kuin isänsä poika Mangas.

6 m3

Pearls for the pigs?

6 m3

Suomen kansa on puhunut, porsaanreiät on tukittava, rosvot on pantava kiinni.

Eikös pääkaupunkiseutu ole jo aidattu hirviaidoilla? Jokaiselle ulosmenoväylälle vaan portti, hirvet ja pedot sinne. Alue on kyllä aikalailla pienempi kuin Yellowstone, mutta referenssi kohteena siitä tulisi aivan erinomainen.

Esillä 10 vastausta, 2,181 - 2,190 (kaikkiaan 2,670)