Käyttäjän 6 m3 kirjoittamat vastaukset
-
No nyt näyttää tuo pantasusien seuranta lysti netissä loppuvan.
Joutuvat sudet juoksemaan ”hukka putkella” kun lasken laumanvartijat ulkoilemaan.
Tähän asti pystyi netistä varmistamaan ettei alueella ole laumanvartijoille kurmootettavia susia, saivat sudet jahdata sorkkaeläimiä rauhassa, ilman että ne joutuivat takaa-ajettaviksi.Harrastelija: Musta peltikatto ja puhallin on halpa ratkaisu. 🙂
Tuo ratkaisu oli joskus aikoinaan Koneviestissä esillä.
Jos oikein muistan, niin auringon lämmittämää ilmaa peltikaton alta vedettiin puhaltimella alakautta kuivattavien puitten läpi.Kyllä ne ainakin metsästä kokorungot juonnettiin tyvi edellä.
Juontoketjut ja -sinkit luiskahtelivat helpommin pois paikoiltaan latva edellä juonnettaessa.
Samaten puu katkesi helpommin latva edellä juonnettaessa.Jäällä lienee se ja sama kun pääsee vetämään suoraan.
Voihan sitä jäätä vahvistaa ennen juontoa linkoamalla lumet pois reitiltä ennen kuljetusta.Tuo mainitsemani Woodpolis on keskittynyt nimenomaan puunkäyttöön rakentamisessa. Siihen tietoon ja taitoon,
Ja tuo ensimmänen CLT-levytehdas Pohjoismaihin aloittanee lehtitietojen mukaan jo tulevana kesänä.Tehnevätkö Metla ja Woodpolis yhteistyötä, sitä lehtiartikkelit ei kertoneet.
Woodpolikseen? Aiemmin puurakentamista Helsinkiin. Nyt tulossa uusi projekti Kajaaniin. Ja mahdollisesti CLT-levy tehdas Kuhmoon.
Niin, lienekö Meindl pestannut sen ”Jerusalemin suutarin” jota odotettiin aikoinaan Osasto Marttinan tukikohtaan? 🙁
”Kenkien tärkein varuste on kuusi pitoa tarjoavaa hokkia- kaksi kantapään alla ja neljä kengän etuosassa. Kolmisakaraiset kruunua muistuttavat hokit ovat piilossa varsin karkeakuvioisen pohjan sisällä.
Ne työntyvät ulos, kantapään tienoille piiloon kääntyvästä vivusta vääntämällä. Vääntövipu pyörittää kantapään alla olevaa kierremekanismia, joka välittää joustavilla nailonisilla hammastangoilla liikkeen jokaiselle hokin kiertomekanismille.Traktoriin tai autoon noustessa hokit on nopea kiertää piiloon.”
Koneviesti 2
(onnistuukohgan ”fakiirikenkillä” autolla ajo, jää- ja kalliokävely ja pitkin puunrukoa kävely?) 🙂
Taneli: ”En minä puuautosta muuta ymmärrä kuin että se on suuri ja ruma”
Mutta heittelet kommenttia ”mutu-tuntumalla”?
Metsälehti n.o 2
Korjuujälki ei lähelläkään kiitettävää
Metsäenergian korjuujälki on parantunut, mutta laatu heittelee edelleenkin liikaa.
Raivaamattomuus kostautuu
”Hostikka pohtii, että korjuujäljen suuren vaihtelun takana on monia tekijoitä.
Lähtötilanne voi olla toivoton. Jos on ennakkoraivaamaton ja selvästi ylitiheä kohde, niin laadukkaan korjuujäljen tekeminen on epätoivoista.
Hän kehottaa sekä metsänomistajia että puunostajia katsomaan peiliin, sillä pahimpiin ennakolta raivaamattomiin kohteisiin konetta ei yksinkertaisesti pidä viedä.”(Koko ”illuusion” voi lukea uusimmasta Metsälehdestä)
Virheet korjasin.
Pitoa tarpeen mukaan
Kyseisissä kengissä on esiin käännettävät ”hokit”. Lisäksi ”ilmastointi”.
”Hokit”, kuusi kappaletta, saadaan esille tarvittaessa kantapään tienoilla olevasta vivusta kääntämällä.
Kenkää ”kehuttiin” neljän vuodenajan kengiksi.
Hinta 339€ Alvilla, kenkää myy Uittokalusto.Kokeilu kokonaisuudessaan luettavissa Koneviestin numerossa 2
Hilux: ”Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksia. 😉