Käyttäjän 6 m3 kirjoittamat vastaukset
-
”Etteivät ne peräpuskurin lähellä roikkuvat välttämättä hoputa sinua lujempaa ajamaan vaan kyttäävät sopivaa ohitus paikkaa”
Just tollaset Jeevesin kaltaset roikkujat eivät ymmärrä sitä että se ohituspaikka löytyy helpommin kun jättää riittävän turvavälin edellä ajavaan. Puskurissa roikkumalla näkemäalue on sangen pieni.
Erittäin kannatettava ajatus. Jäisi tämäkin foorumi ”maastolaatikoksi” vakavamielisille puuntuijottajille. Voisivat mielenmäärin siirrellä laatikossaan hirviä ja metsästäjiä oman mielensä mukaan. Tehdä omat metsästyslakinsa etc.?
Joku ahkera kommentaattorikin kirjoitteli taannoin että historia pitää tuntea pystyäkseen toimimaan nykyaikana.?
No jo on. Jollain käy älälle jos keskustellaan vanhemmista autoista. Ei kaikki halua nuuskia uuden autonhajua ja laittaa autoa vaihtoon kun se on häipynyt. Ilmeisesti tuollaisille on tuntematon käsite auton huolto? Ja se että viisi vuotta vanhempi auto katsastetaan vuosittain. Tuijottaa vain tilastoihin katsastuksesta ja auton ikään. Ja historia on pelkkää piinaa.?
Toinen äärilaita taas on nuo joille kaikki tulee perävalot edellä vastaan vaikka ajeleisi nahkakaljuilla renkailla. Ja tärkeintä noille on että auto kulkee kahtasataa. ?
Kasarihan on selkä Inarijärvellä. Kattilaa sanotaan myös kasariksi.
Niin, onhan toi mun Hiluxikin taattua kasaria.?
Joo. Ja tekihän Vesa-Matti Loirikin lp:t nimeltä Kasari, Ivalo ja Inari, kappaleet kultaiselta kaheksakyt luvulta, kasaria siis,,,
Nelkyt senttiä tämän talvista kuuraa auraamattomalla tiellä. Hyvin meni Nokian Hakkapeliitoilla, ylämäessä piti kylläkin jo laittaa hidasperä päälle. Ja alla tietysti vintagea oleva Hilux.?
Tuo edellä olevahan on aivan järkeen käyvää.
Pari vuotta sitten tuli seurattua julkista rakentamista.
Valmistuneet tilat oli luokiteltu P1 (pölytön tila) jossa ei enää saanut proppauksia porata eikä tehdä pölyävää työtä. Tilat oli jo siivottu.Lattiat suojattu kovalevyillä ja voimapaperilla. Noitten suojauksien alle oli lakaistu proppauspölyt, kaapelin pätkät yms.
P2 tila oli taas sellainen ettei proppauksia saanut tehdä ilman omalla imurilla varustettua iskuporakonetta. Irrallinen imuri ei käynyt, vaikka oli varustettu porauksiin varustellulla suuttimella. Sähkäri poraili Hiltillä jossa oma imuri proppauksiaan, pölysäiliön täytyttyä marssi nurkassa olevalle roskikselle joka oli avoin saavi ja ravisteli tyynesti säiliön tyhjäksi. Pöly levisi tietenkin huonetilaan.
Järkeä vai ei?
Ja kyseessä oli sangen suuri työmaa. Vastaavan mestarin apulaisten tärkein tehtävä näytti olevan roskien kuvaaminen työmaan käytävillä joissa hiottiin betonia, laatoitettiin seiniä ja rakennettiin ilmastointikanavia jne.
Tuo kesäaikainenkin pienellä teholla pyörivä ilmastointi vetää kuivuneista lattiakaivoista sangen moninaisia hajumaailmoja. Tullenee sieltä kuivuneitten hajulukkojen kautta kaikenlaista muutakin sisäilmaan kuin pelkkä haju. Kiinteistönhoitajilla ei ole enää aikaa laskea vettä lattiakaivoihin.
Sisäilma ongelmien syyt ovat varsin moninaisia.
Jahans. Vai sammutetataan ilmastointi kesäksi. Enpä ole moista huomannut. Perusilmastointi on pyörinyt kun noissa kohteissa on tullut koluttua työnpuolesta.
Aivan vanhankansan rakennusmestarin suusta kuultuna seuraavaa:
Nykyaikainen rakennusjärjestys ei anna aikaa rakenteitten kuivatukselle eri työvaiheitten välillä. Ensimmäisenä lyödään lukkoon avajaispäivä. Sitten vasta ruvetaan suunnittelemaan työjärjestystä ja aikatauluja.Jos jossakin on jääty jälkeen, ensimmäisenä etsitään syylliset ja sillä välin kosteat pinnat piilotetaan pinnoitten alle. Sitten vuoden päästä voivotellaan että pitipäs sattua, tavaran toimittaja on antanut väärät työohjeet etc. etc. .
Rakentamisessa on alettu mennä p….e edellä puuhun.?