Käyttäjän 140ärrä kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 21 - 30 (kaikkiaan 154)
  • 140ärrä

    Mutta ainakin täälläpäin metsäkonefirmojen autoina on lähes yksinomaan Toyotan maastureita. Mistähän johtuu?

    Toyotan maineesta iso kiitos kuuluu niiden huoltoverkostolle, eikä pelkästään Suomessa. Niillä on eri asenne huoltoihin, kuin kilpailijoilla – sen sijaan, että yritettäisiin päästä mahdollisimman halvalla, pyritään palvelemaan asiakasta. Homman merkitys näkyy selvästi, kun katsotaan vikatilastoista Toyotan malleja, jotka on samoja ja tehdään samoilla tehtailla esim. Citroenin, Peugeotin ja Fiatin kanssa. Myös Mersun Citan tuppaa olemaan luotettavampi Renaultin Kangoota, vaikka molemmat tehdään samalla tehtaalla.

    Paikallisella merkkiliikeellä on myös iso vaikutus siihen, mitä yrittäjät suosivat. Joillain seuduilla se on Toyota, joillain toisilla esim. Mitsu tai Ford.

    140ärrä

    Los Angelesin metsäpaloissa karrelle palanut Hiluxi vain hyrähti käyntiin.

    No on ne aika ihme vehkeitä, kun niissä ei edes letkut ja johdot pala! Hiluxia ei edes myydä jenkkilässä, joten se vielä nostaa tämän suorituksen arvoa entisestään.

    Varmaan joku kohta kertoo, miten Hilux aina vaan hyrähti käyntiin, vaikka oli monta vuotta unohtanut tankatakin?

    140ärrä

    Metsähallitus lopettaa hakkuut. Ja valtion budjettia paikataan lisäleikkauksilla. Siinäpä se.

    140ärrä

    Mitäs ne metsättömät valtiot ovat sitten käyttäneet vaurauden hankintaan? Ulkomaille hanttihommiin lähteneiden kotiin lähettämiä rahoja? Kun ei meillä täällä öljyä ja kivihiiltäkään ole.

    140ärrä

    Huikein kokemus oli Metsuri-merkillä myydystä ketju-laippa-paketista. Ei 20-senttistä koivua meinannut poikki saada, kun saha halusi tehdä U-käännöksen. Ei viilailut auttanut mitään, aina julmettu kampeaminen. Pistin varaston seinälle odottelemaan kantojen lyhentelyä ja muuta p**kahommaa. Jossain vaiheessa isäukko naureskeli hankintaansa. Saman paketin oli hankkinut, ja tasan samalla lopputuloksella.

    Archerin ketjuja on muuten tainnut tulla hankittua, uusia laippoja ei tuon yhden tapauksen jälkeen ole tullut, senkin korvasi Ryobin hajonneesta sähkösahasta otettu alkuperäislaippa ja ketju, jotka hoiti hommansa. Muuten ollut sahojen alkuperäislaipat käytössä, sen verran vähäistä ollut omat sahailut, ettei laipat ole kerenneet loppuun kulumaan.

    140ärrä

    Kyllähän sotainto vie Suomelta paljonkin varoja. Varsinkin tuo itänaapurin sotainto.

    140ärrä

    Missäs täällä on vaadittu oikeuksia tehdä metsällään ihan mitä vain huvittaa?

    140ärrä

    Kostomotiivi on aika kaukaa haettua – eiköhän tuossa jouduttu rahoittamaan hankinta toisella tavalla, kun aurinkovoimalahanke kerran kaatui.

    140ärrä

    Sijainnista ja liikkeestä pystyy ja päättelemään paljon. Etukäteen ei tuhojen tekemistä saa estettyä kuin melkein jatkuvalla lähiseurannalla, mikä vaatii tuhottomasti resursseja, vaikka kohdistettaisiin vain kriittisiin alueisiin.

    140ärrä

    Jatkuva valvonta on jo olemassa. Laivojen lähettämät paikannustiedot näkee esim. https://www.marinetraffic.com palvelussa. Eagle S on edelleen paikallaan Porvoon edustalla.

    Toki paikannustietoja saatetaan sotkeakin, kuten kävi Yin Peng 3:n tapauksessa, mutta ankkurin veto näkyi senkin paikannustiedoissa, kuten tästä merenkulkijan analyysistä näkee:

Esillä 10 vastausta, 21 - 30 (kaikkiaan 154)