Keskustelut Tekniikka Varastot sähkölinjan alla

Esillä 8 vastausta, 31 - 38 (kaikkiaan 38)
  • Varastot sähkölinjan alla

    Mistä mahtaa johtua että jotkut yritykset saavat varastoida puitaan sähkölinjojen alla?

    Minusta se on hengelle hupaa touhua.

  • Metsuri motokuski

    Voi jesse tuota ”sinisilmäisyyttä”.

    Timppa

    Sellainen käsitys minulla on, että nämä kolme suurta voivat hyvinkin teettää tien, koska monet mielellään asioivat yhdellä luukulla.  Eikä siinä tietenkään ole mitään pahaa.  Ei tarvitse nähdä vaivaa.  Siitähän tietysti kannattaa joskus maksaa.

    Eri asia on, että sahat eivät mielellään moiseen puuhasteluun ryhdy, sillä heillä ei ole siihen organisaatiota.  Sen sijaan sahat ovat usein valmiit maksamaan selvästi parempia hintoja helposti korjattavista kohteista.

    Sitä en kyllä Jesseä ymmärrä, että mitä vikaa metsänhoitoyhdistyksissä on.  Olen kahden yhdistyksen  kanssa samoin kuin yhden konsernin kanssa asioinut ja kaikilta saanut hyvää palvelua.  Yksi poikkeus on.  Kerran konserni lähetti ammattitaidottoman mätästäjän.  Sai palautetta.  Oppivat. Nyt käyttävät MHY:n kanssa samaa erittäin ammattitaitoista muokkaajaa.

    A.Jalkanen

    Meillä samoin, varasto- ja kääntöpaikkoja on ilmestynyt tarvittaessa. Sen sijaan puun kaukokuljetusten aiheuttamien painumien korjaamisesta käydään välillä kovaa vääntöä tiehoitokunnan puheenjohtajan ja metsäyhtiöiden välillä. Yhtiöt eivät enää tuo tielle murskekuormaa ’kaupan päälle’ vaan korjaavat vain todelliset vauriot. Käytäntö menee kai vähän siihen suuntaan, että lanausta ja mursketta tulee vain silloin, kun tien painumat haittaavat jo puun kuljetusta. ”Kosmeettista haittaa” ei enää korvata.

    suorittava porras

    Kun kaikki mo: lle kuuluvat hommat teetetään firman

    piikkiin , ei liene ihme , että kantohinnat pysyvät maltillisina .

    Tyynesti maksellaan naapurinkin tiet ja murskeet alemman kantohinnan muodossa .

    Mitä varsinaiseen aiheeseen tulee , on sähkölinjat alittavat liittymöt parasta tehdä ennen johtimien virittämistä paikoilleen . Myöhemnin on aina

    hankalampaa .

    Puuki

    Tienkorjauksiin osallistuminen on järkevää toimintaa metsäyhtiöiltä. Painavat kuormathan ne tiet särkeekin eikä tiensärkijät saa yhtä hyvin  seuraavia kauppoja tehtyä, jos eivät osallistuisi tienkorjauksiin mitenkään.  Puun halpojen hintojen takia ei muutaman satasen tai tonninkaan murskekuormat ei ole mikään merkittävä kustannuserä.

    jees h-valta

    Timppa tuolla ihmetteli miksi mhy on hiukan heikoilla minulla. Siihen on syy ettei täällä mhy ole kovin hyvässä hapessa vaan aika sekaisin koko koalitio varsinkin nyt yhdistymisfuusion jälkeen. Mutta kun porukassa on yksi jolla on kokemusta esim. keskisuomesta asia onkin jo aivan toisella mallilla. Kuten kuulemma esim. Päijänne jne. Niissä tehot on eri luokkaa ja toiminta selkeää ja kontrolloitua. Lisäksi miksi en koskaan tule henk.koht. käyttämään on käsittämätön nivaska kaupan kuluja joita niihin saadaan ladattua. Käsitän kyllä että organisaation kuuluu heilläkin elää mutta itse en aio osallistua siihen. Oletan jopa lopettavani lähivuosina vallan jäsenyyden.

    Puuki

    Mitä kustantaa Harjavallassa MG:llä esim. mätästys/ha ?

    Mhy:illä on alueellisia eroja, mutta suunnilleen samat hinnat on ainakin täällä päin yhtiöiden palveluissa kuin MHY:kin.

    jees h-valta

    Tuskin täälläkään tuo hinnanero mikään tekijä ole. Sama mätästäjäkin molemmilla. Minä en hehtaarihintaa edes vamuudella nyt osaa sanoa koska paketissa joka tarjottiin on sekä H-vallan että P-Satakunnan tiluksia. Ja siinä tehtiin H-vallan osalta myös pengertietä ja siihen ojarummut tietysti. Tarjous oli paketti mutta lasku tuli kahtena erillisenä ja se oli tuntiperustainen ja kokonaisveloitus oli pikkasen alle tarjotun pakettihinnan. Jota en tietysti pannut pahakseni.

Esillä 8 vastausta, 31 - 38 (kaikkiaan 38)