Keskustelut Puukauppa Vaikuttaako veturikuskien lakko metsäteollisuuteen?

Esillä 10 vastausta, 11 - 20 (kaikkiaan 82)
  • Vaikuttaako veturikuskien lakko metsäteollisuuteen?

    Luottoluokittelijat peräävät Suomelle rakenteellisia muutoksia – aiheesta! Nyt kun hallitus yrittää näitä tehdä seurauksena on ”mielenilmaus” = laiton lakko ay-satraappien johdolla. Ihmeellinen tilanne, kun veronmaksajien rahoittamaa toimintaa yritetään järkeistää, niin nämä suojatyöläiset pistävät perseet kenttään!

    Henkilöliikenteelle on ihan sa,a vaikka loppuisi heti, koska niitä tyhjiä junia menee pitkin maata. Neljä ja puoli vuotta on taas kulunut viimeisestä junareissusta. Nämä VR:n ilmaisliput ovat eräänlaisia tukia monien muiden tukien joukossa.

    Tavarajunia tarvittaisiin ainakin metsäteollisuuden tuotteiden kuljettamiseen vientiin. Nyt vienti alkaisi toimia, niin pistetäämpä junat seisomaan. AKT on tietysti kärkkymässä, että pääsisi mukaan pistämään kapuloita rattaisiin.

    Se on tuo kilpailuttaminen paha juttu – pitäisi alkaa tekemään töitä ja palvelemaan jopa asiakkaitakin!

  • arto

    Ostappa Arto lippu junasta?   En ole niin tyhmä….Meiltä helsinkiin nettilippu 53 e  Juna bendolino ei vaihtoja. Junasta varmaan hinta tupla.

    Rane2
    Tolopainen

    Muutaman kerran olen lähijunalla matkustanut, en ole tiennytkään, että niissä tarvitaan lippu. Ei ole kukaan edes kaupannut sellaista, senkuin istuskele paikallaan ja katselee ikkunasta ulos.

    harrastelija

    Määrärahan arvioitu käyttö (1 000 euroa)
    Joukkoliikenteen peruspalvelutaso
    Junien kaukoliikenteen osto 24 230
    Alueellisen ja paikallisen liikenteen ostot, hintavelvoitteet ja kehittäminen 33 654
    Kilpailukykyinen joukkoliikenne
    Suurten kaupunkiseutujen joukkoliikennetuki 9 750
    Keskisuurten kaupunkiseutujen joukkoliikennetuki 8 000
    Junien lähiliikenteen palvelujen osto 5 940

    Esim. tukien vuosittaisesta jakamisesta. VR:n johtajan palkkio taas on siinä n. 2 000 000 €/v. Henkilöliikennehän tuetaan lähinnä pääkaupunkiseudulla. Kaukoliikenteen kannatushan ei ole mahdollista pienten matkustajamäärien vaoksi.

    ” .. Intercity vie ja Intercity tuo pikkupomon Helsinkiin ison pomon luo …”

    Tolopainen

    Miksi Suomessa kirjoitellaan niin paljon noista johtajien palkoista, nehän ei merkitse yhtään mitään ja ovat kansainvälisesti aivan surkeita. Kun suomalainen insinööri viitsii nousta lentokoneeseen ja siirtyy esim. Saksan työmarkkinoille, hänen palkkansa tuplaantuu. Suomessa duunareiden palkat ovat suhteettoman korkeita ja kaikki muutkin edut verrattuna vaikka Ruotsiin.

    Jätkä

    Tollo:”-Saksan työmarkkinoille, hänen palkkansa tuplaantuu. Suomessa duunareiden palkat ovat suhteettoman korkeita ja kaikki muutkin edut verrattuna vaikka Ruotsiin.”

    Vai on insinöörin palkka Suomessa surkea ja duunarin palkka suhteettoman korkea?

    Lasken kyllä insinöörinkin duunariporukkaan kuuluvaksi. Palkansaajana hän on työläinen.

    Tolopainen

    Sinun kommunistiset käsityksesi eivät muuta faktoja, vastuullisissa tehtävissä oleville toimihenkilöille maksetaan Suomessa heikosti ja rutiinitöitä tekeville peruskoulun rimaa hipoen suorittaneille maksetaan liikaa, kun ajelevat trukkia satamassa.

    harrastelija

    Työmies on palkkansa ansainnut, olipa sitten insinööri tai amiksen käynyt! Poikkeuksena on bisneksen tekijät, joilla koulutus ei välttämättä tarvitse olla kummoinen. Kauppa on se joka kannattaa – maanviljelys on onnen kauppaa!

    Johtajien palkoista menee tietysti Suomessa myös suuri vero, siksi valtio ei niihin paljon puutu. VR on toisaalta OY, joten tavallaan siirretään rahaa veron muodossa taskusta toiseen. Mikä sitten johtajan merkitys yritykselle? Esim. voi olla vaikkapa Ilopin rahastus, missä Nokian hallintoneuvosto meni aivan perseelleen!

    Tolopainen

    Iiloppi ja Microsoft pelastivat Nokian konkurssilta maksoivat arvottomasta puhelinyksiköstä yli 5mrd€. Tuotteet olivat täysin vanhentuneita ja yksikkö lopetettiin parissa vuodessa.

    Tolopainen

    Saatiin sitten palkkatilastot kaikelle kansalla ja ketäs siellä onkaan duunareiden kärjessä, ahtaajat tietenkin, olisin tuon arvannut muutenkin kta yli 20€  sehän johtuu suomalaisesta korporatismista. Stamiin ei ole muilla asiaa ajamaan trukkia kuin akt:n jäsenillä. Kun ajetaan trukkia satama-aidan ulkopuolella palkasta lähtee kymppi pois. Näin tämä Suomi kehittyy, mitään kouluja ei kannata käydä, kun valitsee ammatikseen jonkin avain alan.

    Paperimiehet jää jälkeen samoin metsurit, joiden palkka on viisi euroa huonompi. Metsäkoneen kuljettajan työ on ainakin kymmenen krtaa vaativampaa kuin jonkun satamajätkän, mutta eivät koskaan pääse samoihin ansioihin avoimella kilpailulla sektorilla. Suomi ei ole mikään länsimainen markkinatalous taas se selkeästi nähdään korporatismi kukoistaa. Siinä on työnantajat samassa veneessä, rahastavat satamien kilpailulta suljetulla palvelulla ja vientiteollisuus maksaa kalliisti.

Esillä 10 vastausta, 11 - 20 (kaikkiaan 82)