Keskustelut Puukauppa Vaikuttaako veturikuskien lakko metsäteollisuuteen?

Esillä 10 vastausta, 1 - 10 (kaikkiaan 82)
  • Vaikuttaako veturikuskien lakko metsäteollisuuteen?

    Luottoluokittelijat peräävät Suomelle rakenteellisia muutoksia – aiheesta! Nyt kun hallitus yrittää näitä tehdä seurauksena on ”mielenilmaus” = laiton lakko ay-satraappien johdolla. Ihmeellinen tilanne, kun veronmaksajien rahoittamaa toimintaa yritetään järkeistää, niin nämä suojatyöläiset pistävät perseet kenttään!

    Henkilöliikenteelle on ihan sa,a vaikka loppuisi heti, koska niitä tyhjiä junia menee pitkin maata. Neljä ja puoli vuotta on taas kulunut viimeisestä junareissusta. Nämä VR:n ilmaisliput ovat eräänlaisia tukia monien muiden tukien joukossa.

    Tavarajunia tarvittaisiin ainakin metsäteollisuuden tuotteiden kuljettamiseen vientiin. Nyt vienti alkaisi toimia, niin pistetäämpä junat seisomaan. AKT on tietysti kärkkymässä, että pääsisi mukaan pistämään kapuloita rattaisiin.

    Se on tuo kilpailuttaminen paha juttu – pitäisi alkaa tekemään töitä ja palvelemaan jopa asiakkaitakin!

  • mehtäukko

    On todella takapajuista sakkia tuo lakkoporukka. Kun olisi valta ja voima, heittäisin koko roikan umpiraiteelle jossa saisivat miettiä kehitysideoita vaikka maailman tappiin.

    Siinä voi todellakin Akt ja lopulta Ahtaajat heittäytyä myötätuntolakkoon.

    Ja maailma paranee!

    arto

    Oikealla asialla poijat on…Vai miltä teistä tuntuisi tulisi jokin ulkolainen junayritys ajaisi meidän veroeuroilla rakentamilla raiteilla edullisesti. Ja veromarkat menisi muualle kuin suomeen. Voisi verrata vaikka metsään tulisi jokin ulkopuolin ja veisi teiltä puut jotka omistatte. eikä maksasi mitään,,,,Kertokaa miltä tuntuisi..

    Jätkä

    Eipä nuo kuorma-autoilijatkaan kovin innoissaan ole siitä, että ulkomaiset rekat ajavat suomessa viikkotolkulla ja esim kuskeille maksetaan palkkaa, joka ei riitä mihinkään, vaan heidän on salakuljetettava tavaraa pystyäkseen syömään ja elämään täällä sen aikaa.

    Raideliikenteen kanssa tulisi samat ongelmat – isompina vain.

    Porvarihallituksen päätavoite on lypsää kaikki yhteisillä ponnistuksilla hankittu liiketoiminta itselleen välittämättä kansallisesta edusta tuon taivaallista.

    Kaappaus on yleensä alkanut sillä, että yhtiöitetään valtion yritys, esim Posti-Tele- Postipankki, joista Postipankki meni, että heilahti, Tele meni aivan ketuille ja Postia on nyt nakerrettu pala palalta. Kohta tulee posti pari kertaa vuodessa ja sekin on haettava kaukaa.

    Aimo Jortikka

    Tavaraliikenne vapautettiin 10 vuotta sitten, eipä ole paljon ulkomaisia junia näkynyt. Ei taida erityisemmin hyvää bisnestä olla kun bussit on paljon halvempia, kiitos skottimiljardöörin onnibussin.

    Tolopainen

    Miksi junissa pitää olla kuljettajat, nehän kulkee käytännössä kauko-ohjauksessa. Kaikki viimeaikaiset junaonnettomuudetkin ovat johtuneet kuljettajien virheistä, automatiikka ajaisi junia turvallisemmin.

    Visakallo

    VR:n verurinkuljettajien työnseisaus saivat myös tukea, kun Länsimetrokin oli myötätunnosta mukana!

    Rane2

    Tavaraliikenteen vapauttaminen on aiheuttanut sen että VR on terhakoitunut kilpailemaan kuljetuksista.Kilpailu on tehnyt hyvää alalle.

    Tätä kalustopuolta ei tietenkään yksityistetä.Valtio omistaa sen ja vuokraa kalustoa ulkopuolisille toimijoille.Tämä siksi että raidevälimme on mikä on.Jos näin ei tehtäisi niin ainoat kilpailijat tulisivat venäjältä joss kalusto käy tännekin.Se että VR vuokraisi kaluston mahdollisille kilpailijoilleen ei tietenkään toimi.

    Artolta voisi kysyä että miltä tuntuu kun VR koko ajan huonontaa palveluaa esim.lippu-uudistuksilla ja koko ajan näivettä raideliikennettä verorahoilla rakennetuilla raiteilla?Näin voi toimia kun on alalla monopoliasemassa.

    Vähän samoin kuin ammattiyhdistysliikelläkin rajaton valta jähmettää ja latistaa uudet ajatukset ja laittaa vastustamaan kaikkea uutta.

    arto

    Artolta voisi kysyä että miltä tuntuu kun VR koko ajan huonontaa palveluaa esim.lippu-uudistuksilla ja koko ajan näivettä raideliikennettä verorahoilla rakennetuilla raiteilla?Näin voi toimia kun on alalla monopoliasemassa……..Vastaus katsopa netistä ja osta lippu sieltä…Mitä itse kulkenut junalla aina kun Helsingissä käyty niin verrattuna linjautoihin hakkaa  ne 10–0 ja edulliset liput ja se nautinto istua ja nauttia maisemista ja kohtuu hyvistä safkasta ilmastoudussa tilassa….Miksi monopoli ?  Jos hinnat korkeat voi mennä linjurilla….Matkustajia ollut aina lisävaunuja myöten.  Onpas tultu ajettua suomi raiteilla päästä päähän katsellen vaan maisemia ja metsiä, Joka jo mukava kokemus.

    Rane2

    Ostappa Arto lippu junasta?

    Jätkä

    Lipunostohan onnistuu kännykällä. Ei sen takia tarvitse junaan nousta.

Esillä 10 vastausta, 1 - 10 (kaikkiaan 82)