- Tämä aihe sisältää 116 vastausta, 36 ääntä, ja päivitettiin viimeksi 7 vuotta, 11 kuukautta sitten toimesta.
-
UPM pettää puukaupassa
Mielenkiintoista keskustelua UPM:n omilla nettisivuilla osoitteessa:
https://www.facebook.com/Metsamaailma/
Lainaan tähän osan omalla nimellään (Toivo F. Hyvärinen) kirjoittajan jutun:
”UPM:n omilla nettisivuilla UPM PUUKAUPPA –otsikon alla kirjoitetaan mm näin:
…”Onnistunut puukauppa alkaa yhteydenotolla UPM:n metsäasiakasvastaavaan”…
Monivuotisena UPM:n osakkeenomistajana uskaltauduin kerrankin luottamaan UPM:n lupauksiin ja myin leimikkoni UPM:lle. Hakkuu tapahtui nyt kevättalvella 2016.
Kun tuli tilityksen aika, niin vaikka puumäärä oli kasvanut noin 1400 kuutiosta yli 1600 kuutioon, niin rahaa oli kuitenkin tulossa vähemmän kuin metsänhakkuusopimuksessa oli arvioitu. Epäilykseni heräsivät.
Kun ryhdyin selvittämään asiaa, niin siitä vasta alkoikin UPM:n edustajien kiemurtelu, venkoilu ja jopa muistin menetys. Ns motolistoja ei tahtonut löytyä millään käyttööni.
Olen hankkinut kahdelta ulkopuoliselta taholta toisistaan riippumattomat selvitykset siitä, miksi hakkuu on mennyt metsänomistajan kannalta huonosti. Syy on männyn ja kuusen katkonnassa. Selvää tukkia on mennyt kuitupuupinoon. Loppulausunnoissa todetaan, että UPM:n katkonta on ollut törkeän huonoa leimikossani.
Erittäin maltillisten laskelmieni mukaan, jotka olen tehnyt yhteistyössä MHY:n kanssa, tappioni on 10.400 euroa. Tämän summan olen vaatinut UPM:ltä maksuun.
UPM:n edustajat eivät halua neuvotella eikä millään lailla sovitella vaan kylmästi vetäytyvät ”huonomuistisina” suuren pörssiyhtiön siipien suojaan, vaikka vastapuolena on luottamukseen perustuvan puukaupan myyjäosapuoli, joka on vielä UPM:n pitkäaikainen osakkeenomistaja. Kannattaako pörssiyhtiön pitää palkkalistoillaan asiakaspalvelutehtävissä ”huonomuistisia” henkilöitä? Luottamus ja sen menetys on huono asia myös pörssiyhtiölle. Vai mitä siellä UPM:ssä ajatellaan?”…
Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.