Keskustelut Puukauppa UPM kampanja.

Esillä 10 vastausta, 41 - 50 (kaikkiaan 84)
  • UPM kampanja.

    Osui korviin radiosta mainos, jossa UPM tarjoaa 100e metsänhoitoseteliä, yli 400 kuution kaupoista. Onkohan tämä nyt mietitty tarkkaan? Mielestäni luo varsin kitsaan vaikutelman. 400 kuutiota on kuitenkin ihan kelpo leimikko. Vähintään 500e tai 1 ha taimikonhoitoa olisi luonut hyvän vaikutelman.

  • oksapuu

    Firman etuseteli pitää käyttää firman palveluihin, jos taimikon varhaisperkaus maksaa yli 500€/ha+alv. niin empä tiedä…

    Kävin tuossa Aldi:ssa, halpaa oli 🙂

    Tolopainen

    Tulipa verrattua eikä UPM pärjännyt alkuunkaan, kun päälle tulee bonukset hinatero lähes 20%, eikä mitään ensiharvennuksen hintoja edes tarjottu.

    Visakallo

    Tolopainen: ”Vai helppo ostaa, eihän niissä (Lidl) ole juuri mitään, ja kassatkin aivan onnettoman pieniä, ostokset ei sovi mihinkään.”

    Tolopainen taitaa olla niitä ihmisiä, että eläkkeellä ollessaan kyttää kelloa, millloin työssäkäyvät ehtivät tulla kotimatkallaan ostoksille S-Markettiin, tai perjantaina viikonloppuostoksille Prismaan. Tällöin Tolopainen kyyditsee rouvansakin ostoksille, ja koko ostosarsenaali ladataan kassalinjalle työssäkäyvien sadateltavaksi, ja jono sen kuin pitenee. Kaiken kruunaa Tolopaisen erikseen omilla rahoillaan ostamat irtokaljat, jotka jäävät pyörimään viimeisenä hihnalle, kun muovikassia ei raaski ostaa, ja pitää vielä erikseen hakea pahvilaatikko tölkkien kuljetukseen.

    jees h-valta

    Iso ego vaatii ison tilan. Ja muiden väistämisen ja kärsimisen. Mutta hieno ja hyvin oivaltava mainos Lidlillä on näistä ”korttipeleistä” kyllä. Hieno kannanotto ja hieno oivallus. ja vielä hyvä näyttelijäkin. Koittakaapa samaa perässä!

    Jätkä

    Sakuissa vertailin myös Aldin ja Lidlin hintoja. varsin lähellä toisiaan.

    Kun Lidl rantautui Suomeen, osuuskauppalaiset väheksyivät Tollon tyyliin koko kaupan toimintamahdollisuutta. Meni muutama vuosi ja S-ryhmän oli pakko laskea pysyvästi hintojaan ja silloin lyhyellä aikavälillä S-kauppojen hinnat putosivat 25 %.

    Silti ne ovat vieläkin korkeammat, varsinkin muissa kuin Prismoissa.

    Tollo elää menneisyydessä: Lidlin kassapöydät ovat pidennetty, eikä normaaliasiakkailla ole ostostensa kanssa vaikeuksia.

    Tolopainen

    Minun ei muuten tarvitse noista ostoksista huolehtia, olen ulkoistanut ne rouvalle. Ostosten seurannasta näkee, että yksi muovikassi on tullut vuoden aikana ostettua. Lidlillä ei moista seurantamahdollisuutta  ole, kun ei ole bonuskorttijärjestelmää. S-ryhmä tietenkin voitaa Lidlin hintakilpailussa, ruokakorin hintataso on hiukan prisman eduksi ja bonukset tekee siitä aivan ylivoimaisen.

    arto

    Samaa mieltä Tolopaisen kanssa. Vähän aikaa sitten meillä vertailivat hintoja. Prsima oli halvin kirkkaasti.

    mettämiäs

    Aikanaan muuton jälkeen minäkin hintoja vertailin. Prisma oli s-marketin hintoja 2-3 % halvempi, mutta ”sopivilla tuotteilla” Tokmannin hinnat olivat 7-10 % Prismaa halvempia eli joissakin tapauksissa kannattaa vertailla…

    Jätkä

    Virallisten ruokakorien hintavertailut ovat olleet hieman erilaisilla tuloksilla. Jos tuotteiden laatu hinnoiteltaisiin myös, voisi tulos olla vain yhteen suuntaan – ja olisikin.

    Visakallo

    Hakkuut vähenevä nyt Suomessa. Jatkossa vain hyvät leimikot kiinnostavat ostajia.

    https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000006134493.html?ref=rss

Esillä 10 vastausta, 41 - 50 (kaikkiaan 84)