Keskustelut Puukauppa UPM kampanja.

Esillä 10 vastausta, 31 - 40 (kaikkiaan 84)
  • UPM kampanja.

    Osui korviin radiosta mainos, jossa UPM tarjoaa 100e metsänhoitoseteliä, yli 400 kuution kaupoista. Onkohan tämä nyt mietitty tarkkaan? Mielestäni luo varsin kitsaan vaikutelman. 400 kuutiota on kuitenkin ihan kelpo leimikko. Vähintään 500e tai 1 ha taimikonhoitoa olisi luonut hyvän vaikutelman.

  • Tolopainen

    Kehveli haluaa rikastuttaa saksalaista miljonääriä omalta osaltaan, mutta ei halua olla mukana omistajana suomalaisessa osuustoiminnallisessa kaupassa.

    Jätkä

    Rane 2 ei kuitenkaan ole huomannut, että Lidl:ssä Suomalaisten ituniskojenkin tuotteet ovat paljon halvempia kuin noissa muissa kaupoissa. Samoin Ulkomaiset työkalut ja vaatteet / kengät ovat Lidli:ssä paljon halvempia kuin paljon huonompilaatuiset kaukoidän tuotteet muissa kaupoissa.

    Suomalaisia tuotteita ei Suomessa juuri missään kaupassa ole myynnissä. Ruokatavarakaupoissa vielä jonkin verran. MUTTA: LIDL:illä on lähes satatuhatta myymälää ja ainakin Saksalaisissa Lidl:eissä on suomalaisia elintarvikkeita myynnissä. Ja jos jokaisessa liikkeessä myytäisiin joka päivä yksi Putin-juusto, olisi Suomalaisten juustomeijereiden koko kapasiteetti ylikäytössä.

    Kalle Kehveli

    Lisäksi Lidlissä helppo ostaa, joka kaupassa samat edulliset hinnat.

    Tolopainen

    Vai helppo ostaa, eihän niissä ole juuri mitään ja kassatkin aivan onnettoman pieniä ostokset ei sovi mihinkään.

    ChesterC

    ”>Vai helppo ostaa, eihän niissä ole juuri mitään ja kassatkin aivan onnettoman pieniä ostokset ei sovi mihinkään.

    Melko paradoksaalinen kommentti. 🙂

    Metsuri motokuski

    Olihan ne vanhat kassat pieniä mutta nythän niissä on samat kassat kuin marketeissa. Tolopainen ei varmaan ole lidlissä tarvinut käydä ja vetää johtopäätöksen sen yhden käynnin perusteella jonka on tehnyt. Ihan niin kuin muissakin jutuissaan.

    Jätkä

    Ostoskärryt ovat ostoksia varten. Lidlissä on just tasan tarkkaan kaikki se, mitä tolloista tolloin tarvitsee ja häneltäkin jää kuitenkin 95 % valikoimasta ostamatta, kun ei ole varaa ostaa, niin ei vaan ole.

    Jos verrataan tutteita esim S-markettiin, niin laatuero on merkittävä Lidlin eduksi. Esim makkaroissa ei pääse S-kauppa lähellekään samaa tasoa. Eikä kalassa, paitsi hinnassa, mutta ei laadussa.

    pihkatappi

    Tein tuossa kesäharvennuksesta kaupat. Upm tarjosi 25% paremman hinnan kuidulle ja 20% tukille. Pitkin hampain hyväksyin umpin tarjouksen painottaen että jäljen on sitten oltava hyvää ja katkontaan kiinnitän huomiota. Jos tuolla kauppasummalla ostaa umpin ja metsäboardin osakkeita, luulen että etu on pitkässä juoksussakin parempi kuin muilla puunosto firmojen himmeleillä.

    Tolopainen

    Miten noihin prosentteihin päätyy, saattaa olla että prosenttilasku ei ole hallinnassa. Tuskin puunhinnoissa on noin suuria eroja.

    pihkatappi

    Kyllä niissä on, kannattaa vertailla. Jollekin oli ensiharvennusta ja jollekin hintaryhmän 2 harvennus, eli järeämpi harvennus.

Esillä 10 vastausta, 31 - 40 (kaikkiaan 84)